Přístupové metody
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Přístupové metodyPřístupové metody

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Přístupové metody

Google       Google       6. 2. 2007       10 120×

Základní informace o 4 metodách přístupu k přenosovému médiu, v první části pouze o prvních dvou – Statické přidělování a Distribuované přidělování.

Reklama
Reklama

Aneb jak se realizuje přístup stanice k přenosovému médiu, aniž by byla rušena jinými stanicemi.

Statické přidělování

  • jde o rozdělení kapacity přenosového média mezi stanice
  • může být až 100% využití, pokud chtějí vysílat všechny stanice

Frekvenční multiplex

  • Vychází z toho, že médium je schopné přenášet více frekvencí najednou.
  • Vysílání každé stanice je upraveno tak, aby bylo možné jej posunout do vhodné frekvenční polohy.
  • Posunuté signály je možné smíchat do jednoho výsledného signálu o větší šířce pásma.
  • Každá stanice si myslí, že může vysílat celou dobu, protože každá vysílá na jiné frekvenci.
  • Vhodné pro přenost velkého objemu dat.
  • Využití například u družicového spojení
  • NEVHODNÉ DO LAN!

Časový multiplex

  • Je to digitální analogie frekvenčnícho multiplexu.
  • Digitálně fungující přenosová cesta je pravidelně podle známého, předem definovaného, postupu přidělována jednotlivým dílčím podkanálům na předem známé úseky.
  • Nejjednodušším způsobem je přidělování cyklické → každému na stejnou dobu. Dále může být přidělování i na různě dlouhé časové úseky.
  • Využití například u přenosu zvuku a obrazu.

Distribuované přidělování

  • Jedná se o bezkonfliktní přidělování vysílání bez účasti řídící stanice.
  • Stanice mají mezi sebou dohodu, jak budou vysílat.

Synchronní metody

Stanice jsou očíslovány, každá zná adresu svého následníka. Využívají časového rozdělení kanálu do krátkých úseků. Každá stanice může vysílat čas 1/n, kde n = počet stanic. Když vyčerpá limit, vyzve další stanici k vysílání. Je nutné brát ohled na počet stanic a na vzdálenost mezi nimi. Potřeba časové synchronizace všech stanic.

Dochází k velkému spoždění i při malém počtu stanic.

ARCNET – logický kruh

  • Při jakémkoli zapojení jsou stanice logicky očíslovány a každá zná svého následníka.

Token-Ring – fyzický kruh

  • Není všesměrové posílání signálu, TOKEN nemusí znát IP svého následníka, protože se šíří jedním směrem. Packem nikdy nebloudí, nenajde-li příjemce, je pohlden odesílatelem.

Příště se podíváme na Centrální přidělování a na Náhodné přidělování

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zajímá o HW a OS Linux, programuje v Pythonu a v C++ Builder.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun
energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com.
Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní
výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.
Společně naprogramovali aplikaci Fly2event, která vytváří cestovatelské balíčky ušité
uživatelům na míru podle toho, co si „olajkovali“ na Facebooku. Projekt má i podle
organizátorů budoucnost a jeho tvůrci ho v současnosti už spouští na webové stránce
fly2event.com.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý