Cestovní doklady s biometrickými prvky (CDBP)
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Cestovní doklady s biometrickými prvky (CDBP)Cestovní doklady s biometrickými prvky (CDBP)

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Cestovní doklady s biometrickými prvky (CDBP)

Google       Google       21. 4. 2006       15 844×

  1. Co je biometrie
  2. Systém CDBP
  3. Fotokabina
  4. Prvky
  5. Popis postupu vyřízení žádosti

Reklama
Reklama

1. Co je biometrie

Biometrické systémy

Biometrické systémy jsou aplikace biometrických technologií, které umožňují automatickou identifikaci nebo autentizaci/verifikaci určité fyzické osoby.

Každý druh biometrie se zakládá ve větší či menší míře na příslušném biometrickém prvku, který je:

univerzální
biometrický prvek existuje u všech osob
jedinečný
biometrický prvek musí každou osobu odlišovat
stálý
každá fyzická osoba si v průběhu času biometrický prvek trvale uchovává

Biometrické prvky

Rozlišují se dvě hlavní kategorie biometrických postupů, a to na základě toho, zda používají:

  1. stabilní data

    Postupy založené na fyzických a fyziologických aspektech, které měří fyziologické vlastnosti fyzické osoby a zahrnují:

    • verifikaci otisku prstu
    • rozpoznávání duhovky
    • analýzu sítnice
    • rozpoznávání obličeje
    • analýzu markantů hlavy
    • rozpoznávání tvaru ucha
    • detekci pachu těla
    • rozpoznávání hlasu
    • analýzu vzorku DNA
  2. dynamická data nebo charakteristiky chování

    Postupy založené na rysech chování, které měří chování osoby a zahrnují:

    • verifikaci vlastnoručního podpisu
    • analýzu stisku tlačítek

Zpracovávání biometrických prvků

Rychlý technický vývoj a zvýšené riziko narušení bezpečnosti vedly k trendu, že mnoho biometrických systémů pracuje tak, že kombinují různé biometrické znaky fyzické osoby s jinými technologiemi identifikace nebo autentizace.

Shromažďování biometrických dat se provádí během fáze nazývané „zápis“ za použití senzoru specifického pro každý typ biometrického znaku. Fáze zápisu hraje klíčovou úlohu, protože jen v jejím průběhu jsou současně přítomny „hrubé“ údaje, výběrové a ochranné algoritmy (kryptografie, hašování atd.) a šablony. Hrubé údaje představují informaci, kterou lze považovat za „citlivý údaj“ ve smyslu čl. 8 Směrnice 95/46/ES, proto je nutné biometrické údaje zpracovávat jako údaje citlivé.

Biometrický systém vybírá z biometrických dat rysy specifické pro jednotlivce, aby pak vytvořil tzv. „šablonu“. Tato šablona je strukturovanou redukcí biometrického obrazu a zaznamenává biometrické měření jednotlivce, tzv. biometrické prvky.

Biometrie v cestovních dokladech

Podle nařízení Rady EU č. 2252/2004 o normách pro bezpečnostní a biometrické prvky v cestovních pasech a cestovních dokladech vydávaných členskými státy, schváleného dne 13. 12. 2004, jsou všechny členské státy EU povinny zavést první biometrické prvky (obličej) do nově vydávaných cestovních dokladů do konce srpna 2006 a další biometrické prvky (otisky prstů) do konce února 2008. Tyto biometrické charakteristiky budou používány pro ověřování autenticity pasů a víz a také pro ověřování identity držitele pasu.

2. Systém CDBP

Systém pro CDBP se skládá z těchto celků:

  • Kontaktní místo (technologie na zpracování dat žadatele – jednotlivé obce s rozšířenou působností; pořízení žádosti a výdej dokladů)
  • Centrální informační systém CDBP (zálohování a expedice dat; biometrické údaje jsou smazány po uplynutí reklamační doby 2 měsíců, tj. 60 dnů)
  • Podpora pracovníků agendy cestovních dokladů na obcích – Hotline (telefonická podpora)
  • Výrobce dokladů

3. Fotokabina

Vybavení kontaktního místa pro snímání biometrických prvků:



4. Prvky

Osobní počítač s příslušenstvím


Digitální fotoaparát obsahuje snímač 7,1 Mpx, kvalitní optiku s výbornou světelností, optický zoom 4× a možnost ovládání všech funkcí přes software počítače. Fotoaparát bude upevněn na výškově nastavitelný držák a bude napájen přes adaptér ze sítě.

Programový modul SW ICAO Check pro kontrolu kvality fotografií

Tablet pro snímání podpisu žadatele

Čtečka elektronického cestovního dokladu umožňuje čtení údajů z RFID čipu a strojově čitelné zóny

Zařízení pro snímání otisků prstů žadatele (od roku 2008)

5. Popis postupu vyřízení žádosti

Postup vyhotovení ePasu:

  • Žadatel o ePas se osobně dostaví na kontaktní místo na obci s rozšířenou působností (v místě trvalého pobytu) se stanovenými doklady.
  • Na kontaktním místě se provedou potřebné úkony pro pořízení žádosti o ePas:
    • úředník provede kontrolu doložených skutečností proti datům ze systému evidence obyvatel a evidence cestovních dokladů
    • pořídí fotografii žadatele
    • vytiskne ze systému žádost s potřebnými daty, včetně fotografie
    • vyzve žadatele k podpisu do příslušného místa žádosti (systém automaticky podpis graficky snímá pro následné použití při výrobě ePasu)
    • žadatel potvrdí podpisem správnost všech údajů a souhlas s výrobou ePasu.
  • Data jsou elektronicky odeslána do centra, papírová žádost zůstává na obci.
  • Po zpracování dat a vyrobení ePasu s biometrickými údaji v centrální výrobně je pas odeslán zpět na obec.
  • Občan si při převzetí ePasu může zkontrolovat funkčnost čipu a v něm uložená data.
  • Před převzetím ePasu občan podepíše poučení, že dodrží stanovené podmínky pro nakládání s ePasem (dostává pasovou knížku včetně elektronického zařízení).
Zdroj: http://www.mvcr.cz/sprava/informat/biometrika/index.html

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý