Alternativa lepší originálu
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Alternativa lepší origináluAlternativa lepší originálu

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Alternativa lepší originálu

Google       Google       25. 4. 2006       9 301×
Reklama
Reklama

Kvalita televizních karet téměř vždy závisela na kvalitě ovládacího programu a bohužel právě ten často býval jejich nejslabší stránkou. Nestabilní ovladače a program, málo funkcí, špatné ovládání, „úchvatné“ grafi cké rozhraní programu – to byly nejčastější vady ovládacích programů k analogovým tunerům.

Naštěstí vše zachraňovaly programy jako ATV2000 (pro práci s ním najdete v Computeru čísle 5/06 vystřihovánku), iuVCR, PowerVCR, ChrisTV, TVTool, které obsahovaly velké množství funkcí, měly propracovanou správu nahrávání. A především, byly kompatibilní s mnoha televizními kartami.

Některé jsou jen pro satelit

Programy pro příjem digitální televize dodávané s tunery mívají většinou jen základní funkce – příjem obrazu, zobrazení elektronického průvodce EPG a teletextu. Samozřejmostí je také ukládání přijatých dat ve standardu MPEG-2 do téhož formátu. Jestliže však chcete více funkcí, musíte sáhnout po nějakém alternativním programu. Na webu jich sice naleznete spousty, ale než se pustíte do instalace některého z nich, zjistěte si, který způsob digitálního vysílání podporuje. Existuje totiž mnoho programů, které umějí přijímat pouze satelitní vysílání DVB-S. Před hledáním vhodného programu si také zjistěte, zda vůbec bude podporovat vaši televizní kartu. Kromě několika specifi ckých modelů téměř vždy podporují také standardní BDA (Broadcast Driver Architecture) ovladače, které většina tunerů používá. Rovněž je dobré si do systému nainstalovat opravný balíček, který řeší chybu, jež by mohla vzniknout při ladění televizních stanic. Opravu najdete na stránce tinyurl.com/ol6ba.

Na DivX je třeba jít jinak

Ani alternativní programy neumějí všechno – třeba s převodem do formátu DivX a jemu podobných si poradil pouze program Show- Shift er. Tento problém však můžete vyřešit pomocí jiných nástrojů, na stránkách tinyurl.com/mqzxu a tinyurl.com/otrsk najdete podrobně popsané postupy na práci s nimi. Další návod si můžete přečíst také v Computeru 5/06 na straně 95. Díky tomu, že nahrávání pořadů spočívá pouze v ukládání získaných dat na disk, není sledování televize a nahrávání pořadů příliš náročné na výkon počítače – zátěž procesoru se běžně pohybuje kolem 10–20 %. Externí tunery připojené přes USB jsou však kvůli této sběrnici velice citlivé na jakékoliv zvýšení zátěže procesoru, a proto se u nich poměrně často stává, že se obraz nebo zvuk televize na okamžik zasekne. Bohužel to často mívá vliv také na kvalitu nahrávky.

Cestování časem

S nahráváním poměrně úzce souvisí také elektronický průvodce EPG. Většina programů umožňuje vybraný pořad rovnou nahrát, případně uložit do fronty k nahrávání. Zajímavou funkcí je i nahrávání celého multiplexu – tedy několika televizních programů a rádií najednou. Výsledkem je obří soubor s příponou TS, jenž můžete, třeba programem Project (tinyurl.com/bwesd), rozdělit na jednotlivé části a ty pak dále zpracovávat.

Většině programů nechybí ani funkce time-shift , která umožňuje pozastavit sledovaný obraz a spustit jeho nahrávání na pozadí. Díky této funkci si tedy můžete při sledování televize udělat malou přestávku a na zbytek pořadu se podívat ze záznamu, případně sledování záznamu urychlit a dostat se zpět do reálného času.

Veškeré testy pro sledování programů digitální televize a jejich parametry najdete v časopise Computer čísle 6/2006.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý