Jak pracují techniky hodnocení obsahu
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Jak pracují techniky hodnocení obsahuJak pracují techniky hodnocení obsahu

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Jak pracují techniky hodnocení obsahu

Google       Google       26. 4. 2006       9 720×

Z internetových stránek se stává nepřehledná změť informací všeho druhu. Chcete své děti chránit před dopadem nevhodných informací? Před přívalem porna, nadávek a dalšího explicitního obsahu? Máte hned několik možností.

Reklama
Reklama

Vliv médií všeho druhu, tedy také internet nevyjímaje, si lidé velice často spojují s rozšířením vln násilí, se špatným psychologickým odrazem na teprve dospívajících dítkách a s dalšími negativními dopady. Ať už se rodiče těmito argumenty snaží děti skutečně uchránit, nebo pouze zakrývají svou neschopnost správné výchovy, mohou využít celé řady zabezpečení přístupu k potenciálně nevhodným webovým stránkám – mezi nejdiskutovanější patří různé dětské fi ltry a techniky hodnocení obsahu (content rating).

Polib mi … cenzuru!

Pokud by hodnocení obsahu fungovalo skutečně bezchybně, nenaleznou myšlenky varující před internetovou mravní zkažeností mládeže asi žádné opodstatnění. Opak je bohužel pravdou a výrobci komplexních bezpečnostních balíků zahrnují inovativní možnosti blokování „nebezpečných“ stránek stále častěji. Nejjednodušší technikou blokování nežádoucích stránek je použití tzv. blacklistů, tedy seznamů obsahujících IP adresy nebo názvy serverů, jejichž obsah nebude nikdy zobrazen (toto omezení lze samozřejmě také zúžit pouze na jeho konkrétní stránky). Blacklisty s sebou však přinášejí velkou nevýhodu v tom, že jsou zpravidla budovány lokálně a musí se pravidelně udržovat.

Vynalézavá ratolest si snadno dokáže najít cestu k na první pohled zakázanému serveru přes některý volně dostupný anonymizér. Zde kosa dopadá na kámen, jelikož neznalí rodiče mohou získat falešný pocit bezpečí – žijí v domnění, že jejich potomek je uchráněn, přitom milý náctiletý nadále vesele brouzdá všemi směry. Přijetí starého známého přísloví „Vlk se nažral a koza zůstala celá“ zde v žádném případě neslaví úspěch, je tedy zapotřebí sáhnout po tvrdších metodách.

Invence ze strany tvůrců webu

Stále ještě nejpoužívanější prohlížeč Microsoft Internet Explorer zahrnuje hodnocení obsahu nazvané RSACi, jehož původ se váže k organizaci Internet Content Ratin Association. Systém RSACi klasifi kuje stránku ve čtyřech citlivých kategoriích (jazyk, nahota, násilí a sex), každá z nich je přitom hodnocena na stupnici o rozsahu 1 až 5 – čím vyšší číslo, tím více závadný obsah dané kategorie. Nastavení hodnocení obsahu RSACi není v prohlížeči vůbec obtížné, Internet Explorer všechny funkce skrývá pod skupinou voleb Nástroje | Možnosti internetu, a to na záložce Obsah (viz obrázek). Díky tomu dokáže prakticky každý využít systém hodnocení RSACi ve prospěch svůj i svých dítek. Druhá polovina úsilí ovšem padá na bedra webových vývojářů, kteří musí vlastní stránky vhodně klasifi kovat.

Předurčení vhodnosti webu probíhá vložením zvláštních meta tagů do hlavičky odpovídající stránky. Kompletní popis, navíc včetně intuitivního průvodce tvorby takového HTML kódu, naleznete na domovských stránkách organizace ICRA (www.icra.org). Nejdůležitější je z něj pak údaj mající podobu například r (n 2 s 1 v 3 l 4), který udává, že stránka obsahuje nahotu stupně 2 (n – nudity), sexuální obsah dosahuje hodnoty 1 (s – sex), násilí je na úrovni 3 (v – violence) a konečně jazyk peprného stupně 4 (l – language). Hodnocení obsahu v celém svém širokém pojetí zcela jistě dokáže omezit dopad nekontrolovaných internetových stránek na mladou generaci. Tedy alespoň částečně. Je zapotřebí, aby internet nebyl chápán pouze jako dětská kratochvíle, a tedy nenahrazoval rodičovskou péči. Jinak bychom se mohli dočkat cenzury nejen internetové, televizní a novinové, ale také billboardové (ačkoliv by to nebylo poprvé) či utopické cenzury slova.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý