Grafický editor - 11. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Grafický editor - 11. dílGrafický editor - 11. díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Grafický editor - 11. díl

Google       Google       5. 6. 2006       12 177×

V jedenáctém díle si povíme o tom, jak tvořit trojúhelníky, ale nehodlám se zde rozepisovat o tom, jak tvořit třeba trojúhelníky pravoúhlé, o podobných metodách jsem se zmiňoval v několika předchozích kapitolách.

Reklama
Reklama

V čem spočívá kód? No je především o natažení dvou přímek a o dokreslení té poslední. Je to celkem jednoduché, jen je třeba zvolit správný postup tak, aby práce přišla uživateli logická. Pomalu ale jistě mě nebaví do vás stále pumpovat kódy. Ne, že by to bylo snad moc práce něco napsat, to ne, ale brzdí to vašemu rozvoji. To, co udělám, je tedy pro vaše dobro, ač se to třeba nezdá. Mnozí možná budou rozezlení, ale takový je život.

Také věci, jako je vybarvování, pravé úhly, kreslení do mřížky, ruční nastavení uhlů a podobné, nebudu probírat, je to celkem jednoduché a mnohé bylo již probráno dříve. Nejdříve tedy vhodnou funkci. Začneme tím, že si natáhneme přímku, to už jsme dělali a teď pomocí podmínek budeme natahovat další přímku. A to tak, že klikneme a tím se vytvoří bod x0,y0, to bude první z bodů. Puštěním tlačítka ho potvrdíte, dalším stiskem se vám od tlačítka vytvoří úsečka, tu můžete natahovat jak je potřeba, puštěním tlačítka opět její pozici potvrdíte. A stejně se bude postupovat i u posledního bodu, po jeho potvrzení se zároveň vykreslí dvě strany, a to strana k prvnímu bodu x0,y0 a k bodu, ze kterého jsme úsečku vedli. Lepší možností je, že při vykreslování třetího bodu budeme při jeho umísťování (když s tím pohybujeme) vykreslovat jak přímku z bodu x0,y0, tak i z bodu, z něhož nyní vycházíme.

Podobným způsobem můžeme vykreslovat nepravidelné mnohoúhelníky, u nichž bude například po odklepnutí pravým tlačítkem dokreslena poslední stěna.

Aby náš program byl něčím zajímavý a mohl zaujmout uživatele, musíme mu nabídnout to, co jiní nenabízí. Vzhledem k tomu, že píšeme (vy možná ne, možná se inspirujete pro jiný jazyk) ve VB, tak to určitě nebude rychlost kódu. Nejspíš ani kvanta funkcí proti velkým komerčním produktům, ale můžeme zaujmout třeba pohodlným uživatelským rozhraním. A nebo, a to je důležité, různými způsoby, jak dělat jednu věc. Proč tedy nevytvořit pro uživatele třeba tři (co tři, třeba deset způsobů) způsoby jak onen trojúhelník nakreslit. Možnost výběru je ohromně ceněná.

Mně osobně se dnešní grafické editory líbí, ale existuje spousta věcí, které je třeba zlepšovat. V problematice kreslení geometrických útvarů jasně vedou vektory, ale na ty si zatím necháme zajít chuť, to by byl potřeba aspoň DirectX či OpenGL.

Příště se podíváme na různé fígly, které mohou práci výrazně zjednodušit. A pak se vrátíme ke geometrii.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jiří ChytilAutor programuje ve VB, zajímá se o elektrotechniku, studuje na SOŠ Elektrotechnické - obor číslicová technika.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

V minulém díle jsme se podívali trochu podrobněji na datovou vrstvu systému NopCommerce. V dnešním díle navážeme na předchozí znalosti, aby se naše pochopení systému zase o něco víc prohloubilo. Zaměříme se na dvě důležité oblasti a to Nop.Core projekt, který udržuje nejen doménu, ale obsahuje i infrastrukturní prvky. Dále se podíváme na projekt Nop.Service, který obsahuje obchodní logiku.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý