ZModeler – tvorba a označování objektů
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

ZModeler – tvorba a označování objektůZModeler – tvorba a označování objektů

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno

ZModeler – tvorba a označování objektů

Google       14. 8. 2006       16 719×

1. Tvorba objektov.
2. Označovanie objektov s editáciou.
3. Úloha.

Reklama
Reklama

Tvorba objektov je zložitá úloha, ktorá vyžaduje aspoň základnú predstavu o výslednom objekte. Napríklad akú má mať guľa kvalitu. V iných programoch, ako 3Ds max, Cinema 4d, Rhinoceros alebo Maya sa guľa vytvorí pekne guľatá bez hrán. Ale v ZModeleri je vytvorená s hranami a je na Vás, akú jej dáte kvalitu, veľmi to však nepreháňajte, lebo výsledok môže mať až 200MB. Napríklad ja, keď som dal veľkú kvalitu, zabralo to až 1,9GB RAM. Pri tvorbe do hier, je veľmi rozhodujúca výsledná veľkosť. Pri vytvorení dajme tomu gule, Vám naskočí okno, kde treba nastaviť kvalitu výsledného zobrazenia.



Na obrázku Define Object Name je popísaná kvalita v horizontálnej a vertikálnej polohe. Je udávaná pri tvorbe v okne štvorcami, koľko štvorcov bude v horizontále a vertikále. Sú tu aj podmienky pre zadávanie kvality polohy, napríklad pri guli, musí byť horizontál dvojnásobkom vertikálu. Dôvod je, že keď nedodržíte pri guli dvojnásobok, vznikne Vám takzvané vajce. Tieto podmienky musíte dodržiavať aj v iných geometrických útvaroch, ak máte v pláne docieliť objekt, aký chcete. Na obrázku nižšie, máte ukážku gule s popísanou kvalitou, môžete si všimnúť rozdiely medzi nimi.





Označovanie objektov s editáciou:

Pre označovanie sú dve funkcie:


Vľavo je označovač, ktorý označí v tvare štvorca/kocky a v pravo je označovač, ktorý označuje v tvare kruhu. Tieto dva sú najdôležitejšie pri práci s objektmi, v kurze ich budem nazývať označovač.
Po označení objektu môžete danú označenú časť upraviť, buď tak, že ju posuniete, alebo zväčšíte. Ukážem Vám, ktoré funkcie sú určené pre editáciu označenej časti.



› 1. Posun – Označenú časť posunie.
› 2. Otočiť – Otočí vyznačenú časť.
› 3. Meřítko – Zmenší alebo zväčší označenú časť.
› 4. Zrkadliť – Zrkadlí vyznačenú časť, pozor si dajte na aktívne osi po ktorých sa hýbete v oknách. V ZModelery sú označené (H, V, D).
› 5. Odstrániť – Odstráni označenú časť.

(Keď máte objekt označený a vybratú možnosť pre editáciu, napríklad posun, kliknite na bodku a pohnite kurzorom)
Naučili ste sa vytvoriť objekt a upraviť ho. S ďalšou editáciou sa stretneme pozdejšie, nejdem Vás zozačiatku zaťažovať všetkými možnosťami pre úpravu aj tak ich na začiatok nebudete používať.

Úloha:

Naučili ste sa vytvoriť objekt a upravovať ho. Vaša úloha bude vytvoriť toto isté, čo vidíte na tomto obrázku:



Len doplním, že použité boli tieto možnosti: guľa, toroid, posun, otočiť.

V ďalšej lekcii:

prejdem na priamu tvorbu. To znamená, že vysvetľovať budem menej a viacej Vám popíšem tvorbu objektov, ktoré ma napadnú. Ak chcete, aby som napísal pre objekt, aký vy chcete, jednoducho mi napíšte. Len podotknem, aby nešlo o niečo také, z ktorého vyjde popis na veľa A4! Maximálne tak 1-2 A4 vo Worde bez obrázkov.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor sa venuje tvorbe web stránok pomocou PHP. Zaujíma sa tiež o 2D/3D grafiku.

Nové články

Obrázek ke článku Pracujete u počítače ve stoje? Dbejte na správné držení těla

Pracujete u počítače ve stoje? Dbejte na správné držení těla

Práce ve stoje je jedna z variant, jak změnit polohu těla při dlouhodobé práci u počítače. Především je důležité nezapomínat na správné držení těla, abychom při práci nenamáhali naší krční páteř. Primářka MUDr. Michaela Tomanová představí hlavní bonusy a rizika práce u počítače ve stoje.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Firmy musejí s nástupem Průmyslu 4.0 více dbát na kyberbezpečnost. V ohrožení je i jejich know-how.

Firmy musejí s nástupem Průmyslu 4.0 více dbát na kyberbezpečnost. V ohrožení je i jejich know-how.

Destabilizace firmy či ukradené know-how. To jsou možná hlavní budoucí rizika spojená s nedostatečnou kybernetickou bezpečností průmyslových firem, na která upozorňují experti. Vzhledem k postupující digitalizaci výrobních či technologických procesů a přechodu k takzvanému Průmyslu 4.0 může těchto hrozeb postupně přibývat. Varují před nimi i nejnovější průzkumy. 

Obrázek ke článku Nový CEBIT je připraven: Pochopit digitální dnešek a objevit digitální zítřek

Nový CEBIT je připraven: Pochopit digitální dnešek a objevit digitální zítřek

Nový veletrh  CEBIT je připraven. V polovině června začne v Hannoveru evropský festival obchodu s radikálně změněnou koncepcí věnovaný inovacím a digitalizaci.  CEBIT jedinečnou formou spojuje obchod v digitálním hospodářství 
s festivalovými prvky a posouvá do středu pozornosti téma digitální transformace hospodářství a společnosti.  

Obrázek ke článku Black Swan Security Congress ukáže, jak se chránit před největšími hrozbami na internetu

Black Swan Security Congress ukáže, jak se chránit před největšími hrozbami na internetu

Dva dny plné přednášek a diskusí na téma často podceňovaných bezpečnostních rizik na internetu pořádá Paralelní polis v pražských Holešovicích. Akce s názvem Black Swan Security Congress bude od pátku 18. do soboty 19. května hostit etické hackery a experty na IT bezpečnost převážně z Česka a Slovenska. Ti účastníkům vysvětlí, jaká rizika nese fenomén „černé labutě a jak se před ním mohou chránit.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý