JavaScript - 3. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

JavaScript - 3. dílJavaScript - 3. díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

JavaScript - 3. díl

Google       Google       2. 7. 2006       19 208×

Dnes si řekneme stručne něco o funkcích a polích.

Reklama
Reklama

Operace

Pokud chceme v JavaScriptu napogramovat nějakou funkci, musíme jí dát ze všeho nejdříve jméno a také ji správně zapsat do programu. Každá funkce se zapisuje následovně – nejdříve napíšeme slovíčko function, poté jméno funkce, třeba pis, dále kulaté závorky, jejich funkci si vysvětlíme za chvíli, a nakonec složené závorky, do kterých píšeme tělo fukce.

function pis() {................};

V JavaScriptu máme dva typy funkcí:

  • funkce bez argumentu
  • funkce s argumentem

Hlavní rozdíl je v tom, že funkce (dále jen f-ce) bez argumentu udělá jen to, co je v ní přímo napsáno, kdežto f-ce s argumentem je mnohem flexibilnější a obsahuje v podstatě určité „proměnné“ – argumenty. Pro pochopení: F-ce bez argumentu má za úkol vypsat zelený text. Když ji spustíte, vypíše vám zelený text, nic víc, nic míň. Kdežto f-ce s argumentem má za úkol vypsat barevný text, barva je zde proměnná – je tedy argumentem Jaká ta barva bude, záleží až na tom, kterou si při spuštění vyberete – modrou, žlutou, fialovou, jak je libo. F-ce s argumentem je tedy ochotna přizpůsobit se. Takhle z textu je těžké pohopit rozdíl, ale až budeme psát první program, vše znovu objasním na konkrétním příkladu.

Teď ale ješte k tomu, v čem se liší v zápisu: f-ce bez argumenu neobsahuje nic v kulatých závorkách:

function vypistext() {.........}

Zatímco f-ce s argumentem má v závorkách onen argument, v našem případě tedy barvu:

function vypistext(barva) {.........}

Pole

V souvislosti s proměnnými bych se rád zmínil o polích, v podstatě je to takový šuplík, ve kterém může uchovávat proměnné.Třeba pole s názvem alba bude obsahovat deset vašich nejoblíbenějších hudebních alb. Když se pak budete chtít dostat k čtvrtému, prostě řeknete programu, že chcete album s pořadovým číslem 3 (první položka pole má totiž pořadové číslo 0!), z pole alba. Nebo třeba budete programovat kalendář a do pole si uložíte svátky v daném měsíci. Pak stačí říct programu, který je den v pořadí, odečíst od toho čísla jedničku a z pole se vám načte jméno oslavence. Opět v některém z dalšíh dílů názorně předvedu.

Pokud chcete vytvořit nové pole bude zápis vypadat následovně:

nazevpole = new Array(prvek1,prvek2)

Pro přístup k prvku pak použijeme zápis:

nazevpole[cisloprvku]

Do pole samozřejmě můžeme prvky i přidávat a manipulovat s nimi, ale o tom někdy příště.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zajímá o HTML, PHP a začína v C++.Rád si zahraje RPG, nějakou tu strategii, basket a ping-pong.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

V minulém díle jsme se podívali trochu podrobněji na datovou vrstvu systému NopCommerce. V dnešním díle navážeme na předchozí znalosti, aby se naše pochopení systému zase o něco víc prohloubilo. Zaměříme se na dvě důležité oblasti a to Nop.Core projekt, který udržuje nejen doménu, ale obsahuje i infrastrukturní prvky. Dále se podíváme na projekt Nop.Service, který obsahuje obchodní logiku.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý