Odesílání e-mailů – 1. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Odesílání e-mailů – 1. dílOdesílání e-mailů – 1. díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Odesílání e-mailů – 1. díl

Google       Google       5. 7. 2006       18 811×

Častým problémem začínajících .NET vývojářů je odesílání e-mailů, proto se vás v příštích několika dílech pokusím seznámit se správným odesíláním e-mailových zpráv v prostředí .NET 2.0.

Reklama
Reklama

Jeden z nejčastěji pokládaných dotazů začínajících .NET vývojářů se týká odesílání e-mailů, proto se vás v následujících několika dílech pokusím s metodami odesílání e-mailů v prostředí .NET seznámit. Zpočátku se dozvíte něco o odesílání běžných zpráv, o metodách odesílání a jejich konfiguraci.

Vytvoření a odeslání zprávy

Zprávu vytvoříte vytvořením nové instance třídy System.Net.Mail.MailMessage – základní údaje o zprávě můžete nastavit přímo v jejím konstruktoru. V jednom z konstruktorů jsou požadovány 2 parametry typu System.Net.Mail.MailAddress – tato třída umožňuje zadat kromě e-mailové adresy i zobrazované jméno s jistotou, že se ve zprávě správně zakóduje.


public void SendMail()
{
    // vytvoření nové zprávy
    System.Net.Mail.MailMessage message = new System.Net.Mail.MailMessage(new System.Net.Mail.MailAddress("odesilatel@mail.cz", "Odesílatel"), new System.Net.Mail.MailAddress("prijemce@mail.cz", "Příjemce"));
    // přiřazení dalšího příjemce - tímto bude mít zpráva 2 příjemce
    message.To.Add(new System.Net.Mail.MailAddress("prijemce2@mail.cz", "Příjemce2"));

    // předmět zprávy
    message.Subject = "Předmět zprávy";
    // tělo zprávy
    message.Body = "Tělo zprávy";
    // určení typu zprávy
    message.IsBodyHtml = true;

    // vytvoření SMTP klienta
    System.Net.Mail.SmtpClient smtp = new System.Net.Mail.SmtpClient("smtp.mail.cz", 25);
    // pokud je to potřeba, můžete provést přihlášení k SMTP serveru
    smtp.Credentials = new System.Net.NetworkCredential("Username", "Password");
    // nastavení metody odesílání
    smtp.DeliveryMethod = System.Net.Mail.SmtpDeliveryMethod.Network;
    // můžete povolit nebo zakázat zabezpečené odeslání - některé SMTP servery nedovolují zabezpečené připojení
    smtp.EnableSsl = false;
    // odeslání vytvořené zprávy
    smtp.Send(message);
}

K odesílání zprávy slouží třída System.Net.Mail.SmtpClient. Třída mimo jiné umožňuje přihlášení k SMTP serveru, které probíhá prostřednictví třídy System.Net.NetworkCredential. Vlastnost DeliveryMethod, která je typu System.Net.Mail.SmtpDeliveryMethod, slouží k nastavení odesilací metody. Pokud vám to SMTP server dovolí, můžete přes vlastnost EnableSsl povolit zabezpečené odesílání zpráv.

Metody odesílání a jejich konfigurace

PickupDirectoryFromIis
Výchozí metoda, která použije mail pickup service lokálního IIS. K odeslání zprávy nemusí dojít, když .NET Framework není schopen načíst konfiguraci z IIS nebo když na serveru nejsou zapnuté SMTP services. Nepotřebuje žádné zvláštní nastavení.
SpecifiedPickupDirectory
Hodí se k vyřešení problému s načítáním konfigurace u předchozí metody, nebo když vlastně žádné e-maily posílat nechcete. Musíte specifikovat, jaký adresář se má použít, většinou C:\Inetpub\mailroot\Pickup.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <system.net>
    <mailSettings>
      <smtp from="odesilatel@mail.cz" deliveryMethod="SpecifiedPickupDirectory">
        <specifiedPickupDirectory pickupDirectoryLocation="C:\Inetpub\mailroot\Pickup"/>
      </smtp>
    </mailSettings>
  </system.net>
</configuration>
Network
Mnou preferovaná metoda, která k odeslání použije jakýkoliv SMTP server, který vám odeslání dovolí. Většinou je potřeba se přihlásit. Musíte specifikovat alespoň adresu SMTP serveru. Tato metoda funguje prakticky pokaždé.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
  <system.net>
    <mailSettings>
      <smtp from="odesilatel@mail.cz" deliveryMethod="Network">
        <network host="smtp.mail.cz" port="25" userName="Username" password="Password"/>
      </smtp>
    </mailSettings>
  </system.net>
</configuration>

Pod popisem metody je uveden příklad konfigurace, která probíhá v konfiguračním souboru aplikace – app.config v případě klientské aplikace a web.config v případě webové aplikace.

Závěrem

To je v 1. dílu vše, pokud vám tu něco podstatného chybí, neváhejte se zeptat v komentářích. Příště se dozvíte, jak správně odesílat přílohy a jak zobrazovat obrázkové přílohy v těle zprávy, aby je následně zobrazil každý klient pracující s HTML zprávami.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Dušan JanošíkDušan vyvíjí software a webové aplikace na platformě .NET. Je milovníkem neuznávaných teorií, a zajímá se o parapsychologii a teraristiku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý