Elephants Dream
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Elephants DreamElephants Dream

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Elephants Dream

Google       Google       21. 7. 2006       15 980×
Reklama
Reklama

Zanechme tedy běžného způsobu uvažování o filmu jakožto o něčem zaměřeném na zisk. Představte si tedy film jako stavebnici. Každý dílek má své místo, je označen a když je všechny složíme, vznikne nám nějaká věc. Tuto věc však můžeme složit různými způsoby, a dokonce postavit ze stejných kostek něco úplně jiného… A právě takový je Elephants Dream.

V roce 2005 napadlo skupinu mladých lidí vytvořit „svobodný“ animovaný film s využitím nejlepších dostupných svobodných nástrojů – Bíendero, GIMPu, GNU/Linuxu a mnoha jiných. Jejich plány byly velice ambiciózní – na jednu stranu se mělo jednat o fascinující film a na druhou stranu o základ pro tvůrce dalších podobných příběhů, nebo dokonce scénář, který může každý měnit, opravovat a psát od začátku. Jinými slovy, každý, komu by se zachtělo, měl dostat příležitost zcela změnit film v libovolném okamžiku.


Film byl poprvé ohlášen v květnu 2005 Tonnyni Roosendallem, předsedou Blender Foudation a lídrem vývojového programu nadace Blender. 3D modelování, animace a renderování – to všechno bylo vytvořeno pomocí nástrojů FLOSS a Blender, který je základní aplikací použitou k vytvoření filmu. Krátce po ohlášení projektu začala nadace Blender sbírat objednávky na verze filmu na DVD. Každý, kdo si film zamluvil před 1. zářím roku 2005, byl zapsán na seznam výrobního týmu. Hlavním cílem filmu je prezentace možností svobodného softwaru a ověření použitelnosti těchto programů pro organizaci a výrobu vysoce kvalitních profesionálních filmů.

Během výroby bylo do hlavního projektu Blenderu přidáno přes deset nových vlastnosti, například renderování vlasů a srsti.

Díky sponzorům se podařilo vytvořit film, který může úspěšně konkurovat největším projektům 3D animace na světě a z mnoha těchto srovnání vychází vítězně. Přes drobné nedostatky si dle mého názoru Elephants Dream zaslouží když ne přímo Oscara, tak určitě mnoho jiných prestižních ocenění. Tento počin však neznamená jen skvělý film. Je také důkazem toho, že software s otevřeým zdrojovým kódem může konkurovat největším komerčním programům pro tvorbu grafiky. Pokud tedy uslyšíte, že se svobodný software nehodí pro vážnější použití, že je to pouze hračka pro studenty a že takový Blender nesahá po kotníky 3D Studiu, ukažte pochybovačům Elephants Dream. Zaručuji, že se výsledek dostaví.

V příštích týdnech vám přineseme články o výrobních materiálech, díky nimž bude každý majitel Blenderu moci zasahovat do struktury filmu, vytvářet alternativní závěr a využívat postavy/scény pro vlastní projekty.

Osvědčí se takovýto způsob tvorby filmů v běžném světě honby za penězi? Těžko říct. Představte si však, co by se stalo, kdyby podobným způsobem vznikaly filmy jako Jurassic park nebo Terminator. Jsem jediný, komu při tomto pomyšlení přeběhl mráz po zádech? Zvu vás tedy ke sledování Elephants Dream. Zapněte si pásy a připravte se na drsnou jízdu.

V případě zájmu uveřejníme film ve vysokém rozlišení na našem serveru.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

NopCommerce – dervisní vrstva – 3. díl

V minulém díle jsme se podívali trochu podrobněji na datovou vrstvu systému NopCommerce. V dnešním díle navážeme na předchozí znalosti, aby se naše pochopení systému zase o něco víc prohloubilo. Zaměříme se na dvě důležité oblasti a to Nop.Core projekt, který udržuje nejen doménu, ale obsahuje i infrastrukturní prvky. Dále se podíváme na projekt Nop.Service, který obsahuje obchodní logiku.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý