1996–2006, 10 let vývoje… Co to je? Je to Prey! Prey není z řady dnes již „klasických“ 3D akcí, Prey jde svým nápadem daleko dál…
Kolem této hry se nevedly tak vášnivé diskuze jako například u nových Need for Speedů, ale je to škoda, protože Prey je určitě hra, která je dnešním titulům jako F.E.A.R nebo Quake 4 konkurenceschopná. Je až zarážející, že hra byla oznámena v roce 1996, a vychází v roce 2006. Ale deset let vývoje udělalo své. Hra z Vás udělá indiána Cherokee, který se jmenuje Tommy. Nechci Vám o této hře moc prozradit, sám jsem jí ozkoušel (na volně přístupné demoverzi) a byl jsem překvapen mile, a zároveň i nemile… Demo hry bylo skvělé, jenže moc krátké (proto jsem si hru také objednal). Ale už při „testování“ dema jsem viděl spoustu vychytávek. Ta první je otočení gravitace. Prostě střelíte do „tlačítka“ a zemská gravitace se otočí, což je jistě velice zajímavý nápad. A druhá vychytávka je v „oživení“. Známe ze spousty her, že běžíte, nědko Vás střelí a v tu ránu můžete hru tak maximálně loadovat z poslední uložené pozice. To je zaběhnutý standard u většiny akcí. Prey to ale řeší jinak – vy neumřete, jenom se převtělíte do duše indiána a na velkém kopci střílíte prazvláštní okřídlené tvory, kteří Vám dodávají zdraví. Jakmile dosáhnete přijatelného stavu zdraví, vrátíte se na přesné místo, kde jste měli umřít. Spoustě lidě se to asi líbit nebude, ale mě to velice nadchlo. Doporučuji Vám tuto akci vyzkoušet.