Filtry a efekty v praxi – 1. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Filtry a efekty v praxi – 1. dílFiltry a efekty v praxi – 1. díl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Filtry a efekty v praxi – 1. díl

Google       Google       3. 9. 2006       20 931×

Dnes se naučíte používat několik základních filtrů implementovaných do Photoshopu, různé postupy stylizace a další užitečné věci.

Reklama
Reklama
Co budete pro tuto lekci potřebovat:
  • Adobe Photoshop (nejlépe verzi CS2)
  • obrázek vedle (nelekněte se :o))
  • tyto brushe
  • také tyto brushe
  • 15 minut až hodinu času

Stažené brushe musíte uložit do adresáře presets v kořenovém adresáři vašeho Photoshopu (standardně C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Presets)

V této lekci si vytvoříme obrázek lehce připomínající pergamen. Já jsem ho pracovně nazval Satanovo plátno.

  1. Vytvoříme si nový soubor o velikosti již zmíněných 1024×768 pixelů (obrazových bodů), pozadí nastavíme průhledné.
  2. Novou vrstvu vyplníme barvou pergamenu (#978e5f).
  3. Dále potřebujeme vytvořit typický povrch pergamenu, takže přejdeme do filtrů → Šum → přidat šum, míru šumu nastavíme na 1,55 %, rozložení nastavíme Rovnoměrné a zatrhneme kolonku monochromatický (jako na obrázku).
  4. Nyní vytvoříme takové ty vlásečnice na pergamenu, přejdeme do Filtry → Galerie filtrů. Tam najedeme na záložku skica a použijeme filtr Vlhký papír. Trochu si v tomto filtru pohrajte s jasem, aby pergamen dostal reálnou barvu.
  5. Tak, teď máme tu správnou strukturu pergamenu, nyní musíme udělat tzv. otrhané okraje, a to následovně. Vybereme nástroj guma, z galerie brushů vybereme Square brushes (čtvercové štětce).
  6. Nyní přejdeme do Nastavení stopy → dynamika tvaru a kolísání úhlu nastavíme na 100%.
  7. Nyní obtáhneme náš pergamen touto speciální gumou tak, aby nám vznilky ty kýžené otrhané okraje.
  8. Tak, pergamen bychom měli připraven, teď přijde ta složitější část, a to udělat obtisk obličeje z obrázku té zombie. Otevřeme si tedy obrázek zombíka.
  9. Přejdeme opět do Filtry → Galerie filtrů a aplikujeme Vlhký papír, tentokrát ale musíme nastavit kontrast na 100.
  10. Nyní přejdeme do Výběr → Rozsah barev. Zde klikneme zombíkovi na čelo a neurčitost nastavíme na 60.
  11. Nyní máme vybrán jakýs takýs obtisk. Zkopírujeme tedy výběr (Ctrl + C), vytvoříme novou vrstvu (jsme pořád v obrázku zombíka, nepřepínáme na pergamen) a vložíme výběr (Ctrl + V). Takto vytvořenou vrstvu přetáhneme na pergamen. Po přetažení vrstvy by práce měla vypadat nějak takhle:
  12. Teď uděláme z této kontury pravý nefalšovaný krvavý obtisk obličeje, a to následovně: poklepeme levým myšítkem na vrstvu s obtiskem, najedeme na volbu Překrytí barvou. Všechno necháme na normálním nastavení, jenom barvu změníme; já jsem ji změnil na #7a2109.
  13. Obtisk je ale stále moc ostrý, proto přejdeme do Filtry → Rozostření → Gaussovské, rozostření nastavíme na 2,8 bodů.
  14. Nyní jen zbývá z přiložených brushů vybrat ty, které se vám líbí, a aplikovat je na pergamen.

Tak, to by mělo být všechno. Dnes jsme se zaměřili hlavně na filtr Vlhký papír a pár velmi užitečných nástrojů. Zvláště bych chtěl poukázat na nástroj Rozsah barev, ten je opravdu velmi užitečný a velmi málo používaný. Sám nevím proč, já ho používám pořád, například na retuše fotek, ale o tom až jindy…

Na závěr ukázka mojí výsledné práce:

A po měnších úpravách:

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zajímá o počítače a technologie obecně. V budoucnu by se chtěl věnovat grafickému designu.

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý