× Aktuálně z oboru

Vychází Game Ready ovladače pro Far Cry 5 [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]
Celá zprávička [ clanek/2018040603-vychazi-game-ready-ovladace-pro-far-cry-5/ ]

12 úloh

[ http://programujte.com/profil/120-pavel-kosina/ ]Google [ :5:?rel=author ]       [ http://programujte.com/profil/20356-michal-zima/ ]Google [ ?rel=author ]       21. 8. 2006       39 045×

Předkládám vám takový žebříček úloh, pomocí kterých zvládnete většinu programovacích jazyků rychle a efektivně. Můžete se jim věnovat po přečtení specializovaného tutoriálu nebo ho vzít jako samotný tutoriál s tím, že help budete hledat v manuálech a na fórech. Některé z těchto úloh nejsou nejvhodnější pro absolutní začátečníky/lamy, protože předpokládají určitou míru znalostí (nejen programovacích).


12 úloh

Chcete-li se naučit nový programovací jazyk, je vždy nejlepší výuka na živo – tedy ve škole nebo v kurzu. V kurzu to již je většinou za peníze. Dále je možné samostudium pomocí knížek nebo tutoriálů. Mít k tomu ještě vytištěnou nějakou jedno až dvoustránkovou minimalizovanou referenční příručku je k nezaplacení. Také je vhodné mít přístup k nějaké databázi hotových řešení a najít si forum, kde vám poradí, když budete v koncích.

Předkládám vám takový žebříček úloh, pomocí kterých zvládnete většinu programovacích jazyků rychle a efektivně. Můžete se jim věnovat po přečtení specializovaného tutoriálu nebo ho vzít jako samotný tutoriál s tím, že help budete hledat v manuálech a na fórech. Některé z těchto úloh nejsou nejvhodnější pro absolutní začátečníky/lamy, protože předpokládají určitou míru znalostí (nejen programovacích).


  1. Vypisujte čísla 1, 2, 3, 4, 5,… v nekonečné smyčce. Program by měl skončit, když zmáčknete určitou klávesu (například Esc).
  2. Vytvořte pole 100 náhodných čísel, nalezeněte maximum, minumum, přidejte/uberte položky ze začátku, prostředku a konce pole.
  3. Naučte se pracovat s řetězci: počítat délku, vypisovat první/poslední znak, převádět na malá/velká písmena, spojovat řetězce.
  4. Vytvořte program, který bude číst z klávesnice, co mu zadáte: číslice a/nebo písmena. Seřaďte je vzestupně i sestupně.
  5. Výpočet Reynoldsova čísla za použití vzorce R=(průměr*rychlost*intenzita)/viskozita.
    • Napište program, který bude přijímat z klávesnice hodnoty (převodem jednotek se nezabývejte). Pokud je výsledek < 2 100, zobrazte Laminární proudění, pokud je mezi 2 100 a 4 000, zobrazte Neustálené proudění, a pokud je vyšší než 4 000, zobrazte Turbulentní proudění.
    • Upravte výše uvedený program tak, aby se na konci zeptal „Chcete ještě jeden výpočet (a/n)?“. Pokud napíšete „a“, pak se znovu zeptá na parametry a výpočet se opakuje (včetně otázky na opakovaní). Pokud napíšete „n“, program skončí.
    • Co se stane, když zadáte viskozitu = 0? Objeví se chyba „Divide by zero“ (Dělení nulou)? Objeví se ‚Segmentation fault…core dump?‘. Ošetřete tuto situaci, včetně ošetření možných chybných vstupů dalších proměnných.
  6. Vytvořte program Vědecká kalkulačka. Kalkulačka umí sčítání, odčítání, násobení, dělení, druhou mocninu, obecnou mocninu, sin, cos, tan, faktoriál, 1/x, zbytek po dělení. Naučte se tisknout v různých formátech: zarovnání až na 5 desetinných míst, ořezání 3 desetinných míst, přidávání nul vlevo i vpravo, levé i pravé zarovnávání. Jednotlivé početní úkony realizujte pomocí funkcí/procedur.
  7. Prvočísla: vytvořte program, který určí, jestli zadané číslo je či není prvočíslem.
  8. Získejte systémový čas a vytiskněte ho v nejrůznějších formátech: ‚DD-MON-YYYY‘, ‚mm-dd-yyyy‘, ‚dd/mm/yy‘,… Vytvořte soubor, v jehož názvu bude systémové datum a čas.
  9. Otevřte textový soubor a převeďte ho na HTML.
  10. Převod HTML na TXT: vstupem bude HTML tabulka. Odstraňte všechny tagy a data exportujte do souboru, kde budou jednotlivé položky odděleny čárkou nebo tabulátorem.
  11. Regulární výrazy: ze souboru vytiskněte slova s velkými písmeny, všechny emailové adresy.
  12. GUI: Jeden z výše uvedených programů vytvořte v GUI.

Těchto 12 úloh není otázkou jednoho večera, je to běh na delší trať. Ale pokud to s jazykem i se sebou samým myslíte vážně, projděte úlohy poctivě. Není samozřejmě třeba dělat přesně to, co je zde psáno. Vlastní úpravy jsou možné s tím, že se zachovává charakter úlohy.


Článek stažen z webu Programujte.com [ http://programujte.com/clanek/2006081101-12-uloh/ ].