ASP.NET - 3. lekce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

ASP.NET - 3. lekceASP.NET - 3. lekce

 

ASP.NET - 3. lekce

Google       Google       19. 8. 2006       16 100×

V dnešní krátké lekci se podíváme na proměnné a jejich používání.

Reklama
Reklama
Pokud jste již programoval/a v C++/C/Java/Visual Basic, tak tuhle část můžete rovnou přeskočit, jelikož se nedozvíte nic nového.

Proměnné jsou datová uložiště, kam ukládáme hodnoty. Proměnných máme více typů, nejpoužívanější jsou:

Visual Basic:
  • Boolean: logická hodnota, vrací buď true, nebo false (pravda/lež)
  • Byte : celá čísla 0-255
  • Char: jeden znak
  • Double: reálné číslo
  • Single: reálné číslo (v menším rozsahu než Double)
  • Integer: celé číslo
  • Long: celé číslo (ve větším rozsahu než Integer)
  • Object: základní datový typ. Ostatní datové typy jsou od něj odvozeny.
  • Short: celé číslo (v menším rozsahu než Integer)
  • String: řetězec znaků
C#:
  • bool: logická hodnota, vrací buď true, nebo false (pravda/lež)
  • byte: celá čísla 0-255
  • char: jeden znak
  • double: reálné číslo
  • float: reálné číslo (v menším rozsahu než Double)
  • int: celé číslo
  • long: celé číslo (ve větším rozsahu než Int)
  • object: základní datový typ. Ostatní datové typy jsou od něj odvozeny.
  • short: celé číslo (v menším rozsahu než Int)
  • String: řetězec znaků

Zápis proměnných:

Visual Basic:

Dim x as Integer

Teď jsme vytvořili novou proměnnou x typu Integer (celé číslo).

C#:

int x;

Vytvořili jsme to samé jako u VB.

Přiřazení hodnot:

Máme 2 možnosti, jak přiřadit proměnné nějakou hodnotu.

› Způsob č. 1:

Dim x as Integer = 6

Popř. u C#:

int x = 6;

Teď jsme vytvořili proměnnou x a přiřadili jsme jí číslo 6.

› Způsob č. 2:

Dim x as Integer
x = 6;

Popř. u C#:

int x;
x = 6;

Teď jsme vytvořili proměnnou x a až potom jsme jí přiřadili číslo 6.

A teď jednoduchý příklad:

Visual Basic:

<%@ Page Language="VB" %>
<script runat="server">
    Sub ukazJmeno(sender As Object, e As EventArgs)
        Dim uzivatel as String
        uzivatel = jmeno.Text
        name.Text = "Takže se jmenujete "+uzivatel

    End Sub

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
        Zadejte vaše jméno: <asp:textbox id="jmeno" runat="server" />
        <asp:button id="pozdravit" onclick="ukazJmeno" runat="server" text="pozdrav"></asp:button>
       <asp:Label id="name" runat="server"></asp:Label>
   </form>
</body>
</html>

Nejdříve si vytvoříme proměnnou uživatel typu string, pak do ní dáme hodnotu textového pole "jmeno" a vypíšeme do label. A teď to samé pro C#:

<%@ Page Language="C#" %>
<script runat="server">
    void ukazJmeno(object sender,EventArgs e){
        string uzivatel;
        uzivatel = jmeno.Text;
        name.Text = "Takže se jmenujete "+uzivatel;

    }

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
        Zadejte vaše jméno: <asp:textbox id="jmeno" runat="server" />
        <asp:button id="pozdravit" onclick="ukazJmeno" runat="server" text="pozdrav"></asp:button>
        <asp:Label id="name" runat="server"></asp:Label>
    </form>
</body>
</html>

To je pro dnešek všechno…

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

3 názory  —  3 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Alan se věnuje programování webových aplikací a jazyku C++. Studuje na FEI-VŠB v Ostravě

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Obrázek ke článku DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

Optimalizační systémy, které jsem dosud popisoval, se týkaly vždy optimalizace na jednom zařízení. Optimalizovalo se dělení tyčového materiálu na jedné pile, vypalování plošného materiálu na jednom plazmovém stroji, řídilo se tavení na jedné elektrické obloukové peci.

Ve výrobním procesu je však často nutné optimalizovat činnost celého výrobního úseku, kde je více různých objektů odlišného typu a koordinovat činnost těchto objektů k dosažení společného cíle, zpravidla kvality finálního výrobku. Řešení tohoto problému umožňuje distribuovaná inteligence.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý