Nicholas Di Genova – rozhovor
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Nicholas Di Genova – rozhovorNicholas Di Genova – rozhovor

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno

Nicholas Di Genova – rozhovor

Google       Google       28. 8. 2006       12 121×

Rozhovor s revolučním grafikem, malířem a webdesignérem z Kanady

Reklama
Reklama

Řekni nám něco o sobě – odkud jsi apod.

Jsem poloviční Ital a poloviční Australan, narodil jsem se v Kanadě v malém městě, kde jsem nejvíce času trávil tím, že jsem kreslil, četl komiksy a choval mazlíčky – mám rybičky a žábu. Když jsem, dokončil vysokou školu, přestěhoval jsem se do Totonta ke studiu sochařství na fakultě, po dvou letech jsem se dal na kreslení a zde jsem třetím a posledním rokem. Měl jsem již promovat, ale flákal jsem se posledních pár ročníků. Nejsem nejlepší student… Stále kreslím a čtu komiksy ve volném čase, ale už mi nezbývá čas na mazlíčky.

Kdy jsi se tedy stal designérem a malířem?

Začal jsem, ještě když jsem byl velmi mladý, asi 9 nebo 10 let mi mohlo být, když jsem začal dělat komiksy a prodávat je, abych si mohl koupit další komiksy. Na výšce jsem se věnoval cover artu a flyer designu pro zdejší kapely, se kterými jsem přišel do styku. Nevěnuji tvorbě tolik času, vlastně většina mé práce je insirována street artem (grafika na ulici). Dělám „gallery art“, protože to miluju a je to jediné, co můžu i prodávat a z čeho žiju. Street art dělám, protože ho prostě miluju, i když z toho moc peněz není. Někdy musíš dělat prostě to, co po tobě jiní chtějí, a obklopit se lidmi, kteří jsou na stejné vlně jako ty.

Máš docela unikátní styl, co je tvou inspirací?

Můj styl je těžce ovlivňovaný japonským stylem a zvířaty. Jako něříkám, že si neprohlížím pěkné holky a podobně, ale inspirace je jinde. Přečetl jsem tedy pár komiksů a shlédl pár animovaných filmů a filmů s příšerami za těch 15 let a to jsou ty největší faktory, které ovlivnily mou práci. Občas jsem rybařil se svým otcem, který mě učil a řekl mi něco o přírodě a cyklech života, a to vše ovlivnilo moje příšery a zvířata, které kreslím. Vše je velmi znát na mé práci, aspoň myslím.

Tvé ilustrace vypadají jako něco mezi tradiční kresbou s proloženou počítačovou grafikou. Jaký je tvůj postup? Děláš návrhy přímo na počítači, nebo si první uděláš skicy?

Velmi zřídka používám počítač ke své práci. Běžně vše dělám volně – rukou a vše si nejdřívě navrhnu. Používám inkoustové pero a nepromokavé indické inkousty na linky a pak tomu dám barvu. Kreslím na „mylar“, průsvitný papír, a inkoustem kreslím na přední stranu a barvu nanáším na druhou stranu. Tuto základní techniku používají všichni animátoři a pak to spojují do celků, ale ve větším, předtím, než to převedou do digitální formy.

Vzdělával ses sám, nebo jsi chodil na nějakou školu?

Na to jsem, myslím, odpověděl hned v první otázce, yop, jsem stále na škole. Búú…

Co si myslíš o tradičním umění a jeho použití napříč grafickým designem?

Hmm… Nejsem si zcela jistý. Myslím, že každý malíř a designér se někdy koukne do minulosti, když pracuje. Pro mě je nejlepší, když sleduji ruku designéra při práci. Opravdu nefandím tomu, když je vše uděláno digitálně s milióny filtrů ve Photoshopu. Ale to je můj čistě soukromý názor.

Kdo nebo co je tvou inspirací?

Malíři, největší osobnosti současnosti. Samozřejmě Barry McGee, jeden z nejlepších, Doze Green, Dalek, Tiffany Bozik, Mukarami, Phil Frost, Thesis a Elicser z Kanady, Saiman Chow, Zak Smith z New Yorku, The Clayton Brothers, Ralph Steadman. Také moji vrstevníci jsou promě obrovskou inspirací: Green, Deth, the Snowy Owl, 7teen, Abe Lincoln JR., Kasmer, EGR a pár dalších.

Máš nějaký rozpracovaný projekt, o kterém bys nám mohl něco říct?

Jo jo. Momentálně pracuji pro Pictoplazma konferenci, která se uskuteční na konferenci v Berlíně v říjnu a budu předvádět Wooster kolekci (woostercollective.com  – cool stránka). Začínám taktéž pracovat na animaci, což potrvá několik příštích měsíců, jedná se o akčně-přírodní dokument. Moje sólová dráha v Torrontu je již ukončena, neboť jsem začal s novou prací a ta mi bere mnoho času.



Co bys nám mohl říct o kanadském designu a designérech?

Hmm… Vím trochu o kanadském „gallery art“, ale ne moc o samotném designu. Ale vím, že Kanada je plná neuvěřitelně talentovaných lidí, ale nemají peníze. Ti, co mají, žijí jinde. Je velmi těžké dělat a živit se děláním umění zde, je tu levno, ale je stále těžké z toho vyžít, protože se těžko prodává.

Chceš něco vzkázat našim čtenářům?

Chtěl bych poděkovat za přečtení tohoto rozhovoru a přeji mnoho zdaru při další tvorbě.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Generace Z: Proč je pro ně důležité, kolik mají follow?

Generace Z: Proč je pro ně důležité, kolik mají follow?

Životem jdou vybaveni chytrým telefonem v ruce a nedokáží si představit, že by to bylo jinak. Narodili se okolo přelomu tisíciletí a nikdy nezažili nic jiného než digitalizovaný svět. Dotykové obrazovky měli poprvé v rukou na základní škole, ti mladší možná už ve školce. Proto mají na svět jiný pohled než jejich předci. První zástupci této generace začínají dospívat a my brzy uvidíme, jestli je to s nimi tak zlé, jak o nich mnohdy tvrdí jejich rodiče.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Proč mají absolventi v IT přemrštěné očekávání, a je vůbec přemrštěné?

Proč mají absolventi v IT přemrštěné očekávání, a je vůbec přemrštěné?

Poměrně nedávno zveřejnil portál Platy.cz zajímavé statistiky, kde mladí počítačoví experti nastupují do firem s průměrnou mzdou cca 36 000 Kč, hned v závěsu je bankovní sektor se svými cca 31 000 Kč. Pro srovnání – v ostatních oborech se průměrná nástupní mzda pohybuje okolo 28 000 Kč. Nástupní platy jsou samozřejmě ovlivněny i lokalitou zaměstnavatele

Obrázek ke článku Zpětné sledování sportovních přenosů využívá v létě řada lidí.

Zpětné sledování sportovních přenosů využívá v létě řada lidí.

Červenec a srpen představují měsíce, kdy Češi nejčastěji jezdí na vícedenní dovolené. V této době však rovněž probíhá řada důležitých sportovních událostí, jako jsou olympijské hry nebo například právě odehrané fotbalové mistrovství světa. Míra promeškaných sportovních přenosů však klesá díky moderních technologiím a službám. 

Obrázek ke článku Průzkum JetBrains: JavaScript mezi programátory vede, Kotlin získává na popularitě

Průzkum JetBrains: JavaScript mezi programátory vede, Kotlin získává na popularitě

Společnost JetBrains, přední tvůrce softwarových nástrojů pro profesionální vývojáře s centrálou v Praze, představila výsledky průzkumu, který pomáhá lépe porozumět a získat vhled do pracovních návyků programátorů. Zjištění mohou být nápomocná nejen pro zvýšení efektivity, ale také pro vytvoření ideálního pracovního prostředí pro programátory.  

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý