Rozhraní DirectX, aktuálně ve verzi 9, je základním stavebním kamenem multimediální zábavy na operačním systému Windows. Nová verze DirectX se měla původně jmenovat Windows Graphic Foundation (WGF), ale nakonec zůstalo na původním jméně DirectX 10. Bude součástí nového operačního systému Windows Vista, který vyjde po novém roce. Dle informací Microsoftu by měl být DirectX 10 kompatibilní právě jen s tímto novým operačním systémem. Nové vyvojové prostředí DirectX 10 umožní vývojářům vytvářet nové dynamické knihovny DLL, které umožní vyšší výkon multimediálních aplikací. Microsoft se rozhodl zachovat kompatibilitu se staršími verzemi DirectX (9, 8, 7), a tak umožnil chod i starších aplikací, i když není vůbec jisté, jestli veškerý tento software bude funkční pod Windows Vista. Skvělou zprávou ale je, že DirectX 10 by měl ulehčit vysoké zátěži na procesor, která nás dodnes provází. Samozřejmostí je, že toto nové rozhraní bude podporovat další generaci shaderů (Pixel shader 4.0). To by mělo rapidně zrychlit vývoj new generation grafických karet.