3Ds Max - Monitor
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

3Ds Max - Monitor3Ds Max - Monitor

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno

3Ds Max - Monitor

Google       Google       11. 9. 2006       19 014×

Praktická ukázka polygonového modelování přes modif Editable poly.

Reklama
Reklama

Řekl, jsem si, že vám ukážu, co jsem se naučil z knihy 3Ds Max 6 Praktické postupy, a to na vlastním modelu monitoru. Bude to jednoduchý model vycházející ze základního objektu kvádru (název boxmodeling). Vytvoříme si tedy Box 40 dílů široký, 35 dílů vysoký a 2 díly tlustý. Na nodel klikneme pravým talčítkem a dole vybereme Convert to: Editable poly. Vybereme přední polygon a pomocí nástroje Extrude ho vysune o další 2 díly.

Opět vybereme přední polgon a využijeme nástroje Polygon inset. Tudíž vybereme jako subobjekt Polygon a okno veldle možnosti Inset. Objeví se vám okno stejné jako na obrázku a stejně ho i vyplňte, tedy Inline amount na hodnotu 2.0. Nyní zvolíme za subobjekt vertex a dolní dva vertexy „vsunutého“ polygonu posuneme ve výřezu Perspective o 2 díly nahoru podle osy Z. Nyní opět použijeme Polygon a nástroj Bevel. Klikněte tedy opět na okno vedle políčka Bevel a vyplňte: Height -0,5 Outline amount -0,5.

Přesuneme se na zadní stranu monitoru, kde opět použijeme Inset polygon se stejným nastavením Inline amount na 2.0. Opět vybereme 2 dolní vertexy a posuneme je ve výřezu Perspective o 15 dílů nahoru v ose Z. Na tentýž polygon požijeme nástroj Bevel s hodnotami Height 1.5 a Outline amount -1.0. Celý polygon ještě posuneme o 1 díl dolů podle osy Z. Nyní místo výřezu Top vybereme výřez Bottom a použijeme subobjekt Polygon s funkcí Cut a vyřízneme 2 nové polygony zhrubat tak, jak vidíte na obrázku. Na tyto polygony použije Bevel s hodnotami Height 10.0 a Outline amount -0,5 poté je oba přisuneme k „tělu monitoru“, tudíž o 0,5 dílku doprava v ose Y (Perspective).

Vytvoříme si nový objekt - Box s výškou 2 dílky, šířkou 2 dílky a tloušťkou 0,2 dílku a posuneme ho tak, jak vidíte na obrázku; důležité je, aby zůstal ve středu objektu. Nyní ho vybereme a na panelu Edit vybereme Clone. Otevře se nám okno, kde akorát změníme z Instance na Copy. Takto budeme klonovat a posouvat (mezery 1 dílek) až dosáhnete zhruba podbného výsledku jako já.

Nyní vybereme jeden z kvádrů a aplikujeme modif Convert to Editable poly. klikneme na okno vedle políčka Attach a v novém okně vybereme všechny objekty kromě objektu Box 1. Potvrdíme stiskem tlačítka Attach vpravo dole. Označíme Box 1 a přesuneme se do panelu Create → Corpound object → Boolean. V novém panelu klikneme na tlačítko Pick operand B a ve scéně vybereme onu řadu kvádrů. Měli byste dosáhnout podobného výsledku. Nyní v Panelu Create vytvoříme Cylinder shodnotami Height 2.0 a Radius 0.75, ten ještě 4× naklonujmeme a napozicujeme zhruba tak, jak můžete vidět na obrázku. Těchto 5 válců opět spojíme funkcí Attach a vysuneme, aby vyčuhovaly o 0.2 dílku z objektu Box 1.

Nyní si vytvoříme další Box s těmito hodnotami: výška 1.0, délka 20.0 a šířka 10.0. Aplikujeme modif Convert to Editable poly a vybereme svrchní polygon. Použijeme Bevel s hodnotami Height 0.3 a Outline amount -2.0, odsouhlasíme a opět použijeme Bevel s hodnotami Height 0.3 a Outline amount -0.3, opět odsouhlasíme a ještě naposledy aplikujeme Bevel, a to s hodnotami Height 0.3 a Outline amount -2.0.

Jako subobjekt vybereme vertex a svrchní vertexy přisuneme k sobě o 3 díly, jak vidíte na obrázku. Poté posuneme celý objekt o 5 dílů dozadu (osa Y) a vybereme subobjekt Polygon. Na nejvýše položený polygon aplikujeme Extrude s hodnoutou Height 10.0. Nyní provedeme 6× tuto operaci: Svrchní polygon extrudujeme o 1 dílek a podle osy X otočíme o 15°. Dostat bychom se měli k podobnému výsledku jako je na obrázku.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Tomáš BobekAutor je designérem stránek (2D grafika), ovládá jazyky HTML, CSS, PHP, JavaScript a zajímá se o programování v Javě.Krom programujte.com se podílí na projektech maths.cz (jako redaktor a grafik), ceskewebstudio.cz (jako designér) a webber.cz (jako JavaScript scriptař). Ostatní volný čas rád tráví s přáteli nebo sportuje (tenis, nohejbal, hokejbal, závodně fotbal).
Web     Twitter     Facebook    

Nové články

Obrázek ke článku Průmyslové firmy chtějí zkrátit proces přijímání lidí ze zemí mimo EU. Inspiraci vidí v Polsku.

Průmyslové firmy chtějí zkrátit proces přijímání lidí ze zemí mimo EU. Inspiraci vidí v Polsku.

Pokud chtějí průmyslové firmy v Česku obsadit volné místo uchazečem ze země mimo Evropskou unii, znamená to pro ně i půlroční čekání. Výrazně to přitom pociťuji i na vynaložených nákladech. Svaz průmyslu a dopravy chce proto zkrátit měsíční lhůtu vyvěšení volné pozice na Úřadu práce. Průmyslové firmy a personalisté by však volili komplexnější zjednodušení, o pracovní povolení by měli žádat přímo zaměstnavatelé. Jako vzor uvádějí dlouhodobě fungující systém v Polsku či Maďarsku.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Pět mýtů spojených s tvorbou e-shopů

Pět mýtů spojených s tvorbou e-shopů

Chuť Čechů nakupovat online stále roste a internetovým obchodům se v Česku daří. I proto o vlastním e-shopu přemýšlí i podnikatelé, kteří si dosud vystačili s kamennou prodejnou nebo profilem na sociální síti či prodejním portálu. Kolem samotné tvorby webu však stále panuje řada mýtů, které mnohdy od založení e-shopu zbytečně odrazují

Obrázek ke článku Konference: Cloud computing rychle mění firemní IT

Konference: Cloud computing rychle mění firemní IT

Cloud computing se během několika posledních let stal samozřejmostí a jeho využití stále roste. Drtivá většina velkých firem již disponuje multicloudovou strategií, v průměru používají více než 3 cloudy současně a s dalšími experimentují. Co přesně cloud firmám přináší? Na jaké problémy lze při jeho využívání narazit? I na tato témata se zaměřuje konference Cloud computing v praxi, která se koná 21. 3. 2019 v pražském Kongresovém centru Vavruška na Karlově náměstí 5.

Obrázek ke článku Soutěž Startupper roku zná finalisty. Odborná porota bude nyní vybírat mezi 14 nejlepšími projekty

Soutěž Startupper roku zná finalisty. Odborná porota bude nyní vybírat mezi 14 nejlepšími projekty

Letos v České republice poprvé probíhá soutěž Startupper roku, kterou pořádá společnost Total v rámci celosvětového projektu „Startupper of the Year by Total“. Soutěž je určena všem českým podnikatelům a podnikatelkám mladším 35 let, kteří během uplynulých dvou let vytvořili projekt nebo start-up s dopadem na sociální sféru a komunitu. Projekt musí obsahovat praktický způsob řešení záležitostí v oblasti zdravotnictví, bezpečnosti, vzdělávání, přístupnosti a dalších oblastí, které ovlivňují místní komunity. 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý