PHP (III) - Úvod
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

PHP (III) - ÚvodPHP (III) - Úvod

 

PHP (III) - Úvod

Google       Google       23. 9. 2006       21 589×

Kurz PHP, MySQL + základy XHTML.

Reklama
Reklama

Vážení přátelé,

Vítejte u čtení seriálu věnovanému programovacímu jazyku PHP. Jelikož samotné PHP nemá to pravé kouzlo pro vás, coby začínající programátory, přidáme si k tomuto kurzu ještě databázový jazyk MySQL a základy jazyka XHTML, abychom mohli později propojovat formuláře na našich stránkách s jazykem PHP.

Jistě jste si všimli, že jsem použil výraz „začínající programátoři“. Zrak vás neklame – tento seriál bych chtěl zaměřit hlavně pro lidi, kteří jsou naprostými začátečníky v programování, ale to nejen v jazyce PHP, ale v programování všeobecně. Chci vám pomoci s pochopením základních pojmů, které neodmyslitelně spadají do problematiky programování. Já sám jsem se naučil programovat podle knih, a proto vím, že pokud vám někdo podá pomocnou ruku, zvládnete to taky.

Náš seriál bude rozložen do dvou skupin. Je totiž rozdíl vědět jak programovat a vědět v čem programovat. Zní to trošku zapeklitě, ale význam spočívá v tom, že než se pustíme do studování konkrétního jazyka, v našem případě PHP, musíme si vysvětlit onu suchou teorii programování. Věřte mi, tato teoretická část většinu z vás rozhodně nijak neohromí a troufám si říci, že několik z vás nebude chtít o programování ani slyšet, jen co přečtete první řádky :). Nicméně náš server nese název Programujte, tak my budeme důslední a programování pojmeme se vším všudy.

Již od další lekce začneme s vysvětlováním pojmů jako jsou:

  • posloupnost činností při programování
  • algoritmy, algoritmizace
  • vývojové diagramy
  • vývojové diagramy v praxi

Spousta lidí znalých této problematiky by mohla namítat, že i bez znalosti výše uvedených pojmů se dá bez problémů programovat – má odpověď zní: Ano, jde to, ale na základní škole nás také neučili sčítání do deseti bez toho, abychom nejdřív do desítky napočítali.

Po zvládnutí základů programování se přesuneme již ke konkrétnímu programovacímu jazyku, a to k PHP. Nejdříve si řekneme něco z historie jazyka a naši práci odstartujeme návodem pro instalaci webového serveru na PC. Pokud se ti zkušenější z vás ptají, proč nejdříve nebudu vysvětlovat základy XHTML, tak se hájím tím, že vám chci názorně ukázat veškeré programátorské pojmy v akci. Cyklus a podmínku budu na XHTML asi těžko demonstrovat :).

Na každou lekci budu očekávat vaše ohlasy. Na jakoukoliv otázku se pokusím odpovědět a budu se snažit být maximálně nápomocen těm, kteří o pomoc požádají. Ne každému bude vše jasné napoprvé, ale od toho tady budu.

Takže v příštím díle začínáme teorií programování, do té doby se na vás těším.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je vášnivým programátorem v jazyce PHP a Delphi. Dále se zajímá o reklamní grafiku, webdesign a počítačové sítě. Cizí mu také není práce s audiem a videem.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý