Microsoft: Už žádné mrznoucí programy.
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Microsoft: Už žádné mrznoucí programy.Microsoft: Už žádné mrznoucí programy.

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Microsoft: Už žádné mrznoucí programy.

Google       24. 10. 2006       8 139×

Koniec mrznutia programov.

Reklama
Reklama
V hlbinách vývojových laboratórií Microsoftu sa pracuje na nemožnom: vytvoriť nástroje pre programátorov, pomocou ktorých by vznikali programy, ktoré by nemohli nikdy zamrznúť. A to napriek tomu, že 70 rokov stará matematická teória takúto možnosť ani nepripúšťa. Ak nám niektorý program prestane odpovedať na podnety, môže to mať dve hlavné príčiny: buď je zaneprázdnený úlohou, ktorú skôr či neskôr dokončí, alebo sa dostal do nekonečnej programovej slučky, z ktorej nemožno von. Pre používateľa a v podstate aj pre operačný systém však oba stavy vyzerajú na pohľad rovnako, program jednoducho nereaguje. Ostávajú teda dve možnosti – nechať proces bežať alebo ho natvrdo ukončiť. Dobrým programovaním sa, pravdaže, stabilita a predvídateľnosť programu dá ovplyvniť. Elimináciou chýb možno predísť mnohým slučkám, do ktorých by sa bežiaci program mohol dostať: vyhýbanie sa možným slučkám, určovanie časových limitov na vykonávané operácie atď. Nemožno však vychytať všetky takéto problémy, pretože podľa Turingovej teórie z roku 1936 (vysvetlenie vo Wikipedii) nemožno jednoducho a definitívne predpovedať, či vykonávaná funkcia povedie alebo nepovedie k nekonečnej slučke. Cambridgeské vývojové centrum Microsoftu nepopiera, že táto poučka síce môže mať všeobecnú platnosť, ale pri bežných, „ľuďmi vytvorených“ programoch je možné predpovedať nestabilné správanie. S touto myšlienkou boli postupne vytvorené teórie, ktoré pri programovaní umožnia otestovať, či môže nastať situácia, keď prestane program odpovedať z dôvodu zacyklenia. Vyvinul sa nástroj nazvaný TERMINATOR, ktorý umožňuje vopred určiť, či je program schopný úlohu dokončiť alebo sa zacyklí.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor sa venuje tvorbe web stránok pomocou PHP. Zaujíma sa tiež o 2D/3D grafiku.

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý