How to - Informácie o sieťovkách lokálneho počítača pomocou .NET Frameworku
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

How to - Informácie o sieťovkách lokálneho počítača pomocou .NET FrameworkuHow to - Informácie o sieťovkách lokálneho počítača pomocou .NET Frameworku

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno

How to - Informácie o sieťovkách lokálneho počítača pomocou .NET Frameworku

Google       Google       13. 11. 2006       9 552×


.NET framework 2.0 obsahuje rýchly a jednoduchý spôsob ako získať základné informácie o sieťovkách na lokálnom počítači.

Reklama
Reklama

System.Net.NetworkInformation namespace

Oblasť mien System.Net.NetworkInformation ponúka množstvo tried, ktoré sú primárne určené napr. na poskytovanie prístupu do sietí, premávku dát a informácie o sieťových adresách. Táto oblasť mien taktiež obsahuje triedy určené na pingovanie, pomocou ktorého je možné zistiť prístupnosť naprieč sieťou. Spomedzi tejto širokej škály nás budú najviac zaujímať triedy NetworkInterface a IPGlobalProperties.

NetworkInterface class

Trieda NetworkInterface zapúzdruje dáta pre sieťové rozhrania známe aj ako adaptéry na lokálnom počítači. Inštancia tejto triedy sa nevytvára. Namiesto toho sa používa metóda GetAllNetworkInterfaces, ktorá vracia pole obsahujúce jednu inštanciu tejto triedy pre každé jedno sieťové rozhranie nachádzajúce sa na lokálnom počítači.

IPGlobalProperties class

Trieda IPGlobalProperties poskytuje konfiguračné a štatistické informácie o sieťových rozhraniach a sieťovej pripojiteľnosti lokálneho počítača. Z dokumentácie je vidno, že obsahuje len zopár verejných vlastností (public properties), ale väčšie množstvo verejných metód (public methods) so širším uplatnením. Z týchto členov je pre nás dôležitá metóda GetIPGlobalProperties, ktorá vracia objekt IPGlobalProperties.

Realizácia

Zdrojový kód, ktorý má realizovať naše požiadavky je celkom jednoduchý. Prvá vec,
ktorú treba spraviť je vytvorenie objektov vyššie spomínaných tried NetworkInterface a IPGlobalProperties.
Následne ako je vidno z dokumentácie je možné jednoducho pristupovať k vlastnostiam jednej alebo druhej triedy. Výpis informácii o jednotlivých sieťovkách je robený pomocou cyklu foreach, ktorý vypíše požadované dáta konkrétnej sieťovky postupne z poľa objektov typu NetworkInterface, ktoré je uvedené na začiatku zdrojáku. Nižšie uvedený ukážkový kód možno nájsť na MSDN a je veľmi ľahko modifikovateľný podľa potrieb programátora.

NetworkInterface[] nics = NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces();	
IPGlobalProperties computerProperties = IPGlobalProperties.GetIPGlobalProperties();
    
Console.WriteLine("Interface information for {0}.{1}     ", computerProperties.HostName, computerProperties.DomainName);    
Console.WriteLine("  Number of interfaces .................... : {0}", nics.Length);

foreach(NetworkInterface adapter in nics)
{
    IPInterfaceProperties properties = adapter.GetIPProperties();
    Console.WriteLine();
    Console.WriteLine(adapter.Description);
    Console.WriteLine("==================================================================");
    Console.WriteLine("  Interface type .......................... : {0}", adapter.NetworkInterfaceType);
    Console.WriteLine("  Physical Address ........................ : {0}", adapter.GetPhysicalAddress().ToString());
    Console.WriteLine("  Operational status ...................... : {0}", adapter.OperationalStatus);
    Console.WriteLine("  Speed ................................... : {0} bps", adapter.Speed);
}

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor je studentom FEI STU v Bratislave, odbor Aplikovana Informatika a vo svojom volnom case sa zaobera hlavne programovanim a rad sportuje.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Pracujete u počítače ve stoje? Dbejte na správné držení těla

Pracujete u počítače ve stoje? Dbejte na správné držení těla

Práce ve stoje je jedna z variant, jak změnit polohu těla při dlouhodobé práci u počítače. Především je důležité nezapomínat na správné držení těla, abychom při práci nenamáhali naší krční páteř. Primářka MUDr. Michaela Tomanová představí hlavní bonusy a rizika práce u počítače ve stoje.

Obrázek ke článku Firmy musejí s nástupem Průmyslu 4.0 více dbát na kyberbezpečnost. V ohrožení je i jejich know-how.

Firmy musejí s nástupem Průmyslu 4.0 více dbát na kyberbezpečnost. V ohrožení je i jejich know-how.

Destabilizace firmy či ukradené know-how. To jsou možná hlavní budoucí rizika spojená s nedostatečnou kybernetickou bezpečností průmyslových firem, na která upozorňují experti. Vzhledem k postupující digitalizaci výrobních či technologických procesů a přechodu k takzvanému Průmyslu 4.0 může těchto hrozeb postupně přibývat. Varují před nimi i nejnovější průzkumy. 

Obrázek ke článku Nový CEBIT je připraven: Pochopit digitální dnešek a objevit digitální zítřek

Nový CEBIT je připraven: Pochopit digitální dnešek a objevit digitální zítřek

Nový veletrh  CEBIT je připraven. V polovině června začne v Hannoveru evropský festival obchodu s radikálně změněnou koncepcí věnovaný inovacím a digitalizaci.  CEBIT jedinečnou formou spojuje obchod v digitálním hospodářství 
s festivalovými prvky a posouvá do středu pozornosti téma digitální transformace hospodářství a společnosti.  

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý