Cinema4D - Tvorba modelu skleněného ježka
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Cinema4D - Tvorba modelu skleněného ježkaCinema4D - Tvorba modelu skleněného ježka

 

Cinema4D - Tvorba modelu skleněného ježka

Google       Google       21. 11. 2006       20 789×

Vítejte v cyklu článků na téma práce v Cinema4D, články jsou koncipovány tak, aby začátečníka provedly tvorbou nejjednodušších objektů až po složitější scény a animace… Veškeré postupy zde uvedené byly odzkoušeny v Cinema4D verze 9, ale většina postupů bude fungovat i v nižších verzích, případně uvedu náhradní řešení.

Reklama
Reklama

Dnes jsi ukážeme tvorbu „skleněného ježka“, jak sami uvidíte, postup není nikterak složitý, ale výsledkem je poměrně efektní obrázek.

Dost řečí a jde se modelovat…

Spustíme si Cinema4D a do scény vložíme primitivum – kouli (Sphere).

Takto vložená koule je vlastně matematický model, definovaný pouze parametrem poloměr, to nám však pro naše účely nestačí a musíme tento model převést do polygonového modelu objektu, to provedeme tlačítkem Převést na editovatelné.

Nyní přepneme pohled na zobrazení bodů pomocí tohoto tlačítka:

Kurzorem označíme jeden bod, z kterého budeme chtít vytvořit trn, a pomocí šipek zobrazených u bodu táhneme na požadovanou stranu. Výsledek by měl vypadat asi takto:

Stejným způsobem vytvoříme libovolný počet trnů, při jejich tvorbě si pomáháme volbami z menu pohledu:

Kliknutím a pohybem myší posouváme pohled vertikálně a horizontálně.

Slouží obdobně k přibližování a vzdalování pohledu.

Otáčí nám scénou, čehož využijeme při tvoření trnů z druhé strany koule.

Pro snazší orientaci v 3D prostoru můžeme posledním tlačítkem přepnout na zobrazení 4 pohledů (perspektivní, seshora, zprava, zepředu).

Jistě jste si všimli, jak kostrbatý model je, proto nyní využijeme velmi šikovné funkce HyperNUBRS.

Klikneme na ikonku, chytíme objekt koule (Sphere) v seznamu objektů a stáhneme ho pod objekt HyperNUBRS, asi nejlépe to bude vidět z obrázku.

Ježka máme krásně vyhlazeného,ještě by to chtělo přidat materiál a osvětlení.

Použijeme klávesovou zkratku Ctrl + Shift + O pro načtení materiálů nebo užijeme menu v editoru materiálů, jak je vidět na obrázku. Zde jsem použil standardní materiál – sklo (Glass) – najdete ho ve složce Cinema4D/mat/Basic.c4d.

Materiál chytneme myší a přetáhneme na ježka, takže nám přibude v atributech objektu (viz obrázek).

Cinema nabízí více druhů světel, pro naši scénu se nejvíce hodí bodové světlo, to vložíme pomocí:

V přehledu objektů nám přibydou dva objekty: ikonka světla a terčík; jak jste již jistě poznali, terč udává, kam má světlo směřovat. Označíme terč a pomocí šipek ho umístíme na místo, v tomto případě nejlépe do středu objektu, ten samý postup použijeme pro světlo, které umístíme nad ježka, třeba lehce z boku. Při označené ikonce světla se nám v editoru nastavení objeví toto:

V položce Color nastavíme pomocí posuvníků modrou barvu světla a Brightness (Jas) stáhneme asi tak na 60 %. Stejným postupem vytvoříme ještě 2 světla – zelené, které umístíme z levé strany ježka, a bíle, to přímo nad něj. Scéna by měla vypadat asi takto (zde je použita ještě deska jako podlaha):

Scéna je hotová, můžeme renderovat. V menu vybereme Renderer → Renderer to Picture Viewer (Shift + R) a počkáme si na vykreslení našeho obrázku. Vzhled záleží na vašich úpravách, u mne vypadal takto:

Pokud budete chtít, pošlete mi odkazy na vaše vyrenderovaná dílka, případně dotazy, u jakého bodu jste se zasekli, které pasáže jsou hůře pochopitelné.

Hodně štěstí při modelování a případně čtení dalšího článku.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Roman HošekAutor studuje Fakultu elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Zajímá se o design, programování a matematický software. Je samouk v Cinema4D,Photoshop,Borland C++ Builder
Twitter     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce Vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý