3Ds Max - Stůl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

3Ds Max - Stůl3Ds Max - Stůl

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

3Ds Max - Stůl

Google       Google       27. 12. 2006       19 056×

Velmi jednoduchý tutoriál, převážně pro ty, co s Maxem začínají. Předvedem si nějaké funkce modifu Editable Poly na modelování jídelního stolu.

Reklama
Reklama

Připravil jsem velmi jednoduchý tutoriál na vymodelování obyčejného kuchyňského stolu. Budeme se pohybovat v okruhu modifu Editable Poly. Nevím, jak máte nastavený Max na jednotky délky, ale to je vesměs jedno, proto budu říkat jedné jednotce délky jeden bod. Začneme vytvořením kvádru o parametrech: výška 10 bodů, šířka 5 bodů, hloubka 5 bodů. Mřížkování nastavíme pouze na plášti kvárdu, a to 3 (je vidět na obrázku). Máme vytvořený jeden kvádr, budeme potřebovat ještě tři, tudíž stejným postupem vytvoříme další tři kvádry o shodných parametrech. Nyní je rozmístíme do scény, a to takto:

  1. kvádr: osa X (−35 bodů); osa Y (+65 bodů)
  2. kvádr: osa X (−35 bodů); osa Y (−65 bodů)
  3. kvádr: osa X (35 bodů); osa Y (65 bodů)
  4. kvádr: osa X (35 bodů); osa Y (−65 bodů)

Ozančíme si jeden z kvádrů, klikneme na něj pravým tlačítkem a vybereme Convert to →Editable Poly. Všimneme si talčítka Attach resp. okénka vedle něj. Na to klikneme a objeví se nové okno, ve kterém označíme všechny objekty ve scéně a dáme Attach.

V modifikátoru Editable Poly zvolíme jako podobjekt polygon a odstraníme vnitřní prostřední polygony na všech kvádrech (nevím, jak to lépe vysvětlit, snad se radši podívejte na obrázek). Až budete mít toto hotové, tak zvolte podobjektem edge a u jenoho kvádru vyberte ony 4 edge, lemující jednu z děr. Držte klávesu Shift a pohybujte s těmito edge co nejblíže protější díře (nejlépe, aby se vysunuté edge protínali s edge kolem protější díry). Nyní zvolíme za podobjekt Vertex a vybereme vždy dva sousedící vertexy a pomocí funkce Collapse z nich vytvoříme jeden a kvádry tím spojíme.

Dole na obrázku je znázorněno, jak by to mělo vypadat po propojení všech děr. Dále budeme pracovat s polygony. Vyberem si všechny polygony dolních podstav všech kvádrů a klikneme na okénko vedle tlačítka Bevel. Objeví se nám okno, kde navolíme Height na 60 bodů a Outline amount na −1 bod. Měli bychom dostat takové zúžené nohy, jako vidíte na obrázku.

Posledním krokem bude vytvoření jídelní desky a aplikování základního materiálu na všechny objekty. V panelu Create vytvoříme Box o rozměrech: výška 3 body; šířka 140 bodů; hloubka 80 bodů. Tuto desku posuneme ve výřezu Perpective podle osy Z o 10 bodů. Nyní si označíme oba objekty ve scéně a otevřeme Material Editor a aplikujeme základní materiál (šedou). Tím je náš stůl hotov (textury si můžete naaplikovat dle libosti).

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Tomáš BobekAutor je designérem stránek (2D grafika), ovládá jazyky HTML, CSS, PHP, JavaScript a zajímá se o programování v Javě.Krom programujte.com se podílí na projektech maths.cz (jako redaktor a grafik), ceskewebstudio.cz (jako designér) a webber.cz (jako JavaScript scriptař). Ostatní volný čas rád tráví s přáteli nebo sportuje (tenis, nohejbal, hokejbal, závodně fotbal).
Web     Twitter     Facebook    

Nové články

Obrázek ke článku Lepší hosting chrání i vaše data

Lepší hosting chrání i vaše data

Kybernetických útoků na webové stránky rok od roku přibývá, jsou čím dál důmyslnější a páchají stále větší škody. Možná si říkáte, že vás se to netýká, opak je ale pravdou. Jeden z nejčastějších typů útoku využívá zranitelnosti samotných webových stránek a spočívá v umístění škodlivé části programového kódu (tzv. malware) přímo do jejich těla. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Spotřebitelé důvěřují novým technologiím při péči o seniory, ale správu financí by jim nesvěřili

Spotřebitelé důvěřují novým technologiím při péči o seniory, ale správu financí by jim nesvěřili

 71 % vítá nové technologie ke sledování zdravotního stavu postarších příbuzných, které jim umožňují žít déle doma

 Pouhých 7 % by svěřilo správu svých financí umělé inteligenci, i kdyby to znamenalo rychleji naspořit prostředky na pořízení bydlení

 64 % respondentů nemá dojem, že firmy a stát dostatečně informují o tom, jaké technologie a jak užívají

Obrázek ke článku Mobilní operátoři využívají digitální modely terénů a kvůli stavebnímu boomu i 3D modely budov

Mobilní operátoři využívají digitální modely terénů a kvůli stavebnímu boomu i 3D modely budov

Mít pokrytí co nejširšího území Česka a nabízet svým zákazníkům co nejlepší signál je společným cílem všech mobilních operátorů. Při plánování sítí proto využívají aktualizovaných digitálních modelů terénu, jež jim umožňují přesně si vypočítat pokrytí a šíření signálu. V hustě zastavěných oblastech a s ohledem na stavební boom jim pak pomáhají také 3D modely budov, které by jim při nesprávném umístění vysílače mohly signál blokovat.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý