AVR – USART II
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

AVR – USART IIAVR – USART II

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

AVR – USART II

Google       Google       25. 11. 2006       31 042×

V minulém díle jsme si ukázali, jak jednoduše vytvořit program pro AVR s jeho USART. Dnes si ukážeme, jak tuto periferii využívat v CodeVision AVR.

Reklama
Reklama

Stejně jako pro všechny jiné běžné periferie disponuje CodeVison AVR i funkcemi pro ovládání USARTu. Protože jsme si registry popsali v minulém díle, dnes si popíšeme pouze funkce použitelné pro toto rozhraní a ukážeme si jednoduchý přiklad.

Tak jako u jiných periférií, je i pro USART vytvořen průvodce (CodeVizard). Pomocí něj můžete jednoduše nastavit všechny potřebné parametry, včetně povolení/zakázání přijímače, či vysílače, můžete nastavit přenosovou rychlost, parametry přenosu (počet datových bitů, počet stop bitů, paritu), přičemž Wizard vám i spočítá případnou chybu při přenosu. Lze také pomocí tohoto pomocníka nastavit přerušení vzniklé od dokončení příjmu či vysílání.

Pomocí volby File → Generate je vytvořen soubor s veškerým potřebným nastavením. V tuto chvíli už můžete komunikovat. K tomu však potřebujete funkce pro standardní výstup.

Funkce pro standardní výstup se nacházejí v knihovně stdio.h, která musí být do projektu přilinkována.

char getchar(void)

vrací znak přijatý USARTem

void putchar(char znak)

vyšle USARTem znak

void puts (char *retezec)

pomocí fce putchar odešle řetězec, na který ukazuje pointer retezec

void putsf(char flash *retezec)

odešle řetezec uložený v programové FLASH

char *gets(char *retezec, unsigned char delka)

Přes funkci getchar přijme řetězec zakončený „\n“ a nahradí tento znak „\0“. Pokud je do této chvíle přečteno delka znaků funkce přečte pouze delka znaků a je zakončen „\0“

Mezi další užitečné funkce patří i printf, sprintf, scanf a sscanf, ale tyto funkce vyžadují podrobnější příklady využití, proto si je ukážeme někdy později. Dnes si ještě ukážeme příklad na užití výše uvedených funkcí. Součátstí budou i výpisy z terminálu.

Nejjednodušším příkladem pro využítí USARTu v CodeVision AVR by mohl být asi tento:

void main(void)
{

char k;
// USART initialization
// Communication Parameters: 8 Data, 1 Stop, No Parity
// USART Receiver: On
// USART Transmitter: On
// USART Mode: Asynchronous
// USART Baud rate: 9600
UCSRA=0x00;
UCSRB=0x18;
UCSRC=0x86;
UBRRH=0x00;
UBRRL=0x33;

// Analog Comparator initialization
// Analog Comparator: Off
// Analog Comparator Input Capture by Timer/Counter 1: Off
ACSR=0x80;
SFIOR=0x00;

while (1)
      {
         k = getchar();
         putchar(k);
      };
}

Tento příklad pouze demonstruje, jak jednoduše lze napsat program o AVR tak, aby procesor komunikoval s PC. Jestliže správně nastavíte Terminál, například hyperterminál, který je většinou součástí Windows, je po odeslání znaku tento znak vrácen zpět v nezměněné podobě.

Stejně tak by bylo možné vytvořit program pro vysílání a příjem řetězce. Zde si však již musíme poradit s pointery.

Program si můžete vyzkoušet připojením přes přípravek pro převod RS232 na TTL uvedený v předminulém díle nebo přes USB převodník FT232R od firmy FTDI chip. Mnoho konstrukcí využívá starší typ FT232BM, ten bohužel vyžaduje více externích součástek a celkově takovýto převodník vyjde dráž. Převodník si můžete postavit sami, například podle následujícího schématu, nebo můžete využít již postaveného zakoupením od pk-design.net.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Ondřej KarasAutor se věnuje vývoji řídících a komunikačních systémů a tvorbě podpůrných aplikací.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý