ZModeler – přehlednost
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

ZModeler – přehlednostZModeler – přehlednost

 

ZModeler – přehlednost

Google       10. 12. 2006       17 082×

1. Priehľadnosť.
2. V praxi.
3. Úloha.

Reklama
Reklama

Priehľadnosť:

V minulej lekcii som Vám vysvetlil, ako napodobiť efekt skla pomocou polopriehľadnosti. Teraz Vám ukážem ďalší tip priehľadnosti. Najprv si vytvorte nejakú paletu, napríklad takúto:

Aby ste získali dokonalejšiu priehľadnosť, tak musíte spojiť dve funkcie. Označte celý objekt funkciou objects alebo stlačte na anglickej klávesnici 4. Stlačte CTRL + A. Kliknite na rendering a vyberte „Always flat-shaded rendering“. Potvrďte stlačením OK. Kliknite na faces alebo stlačte na anglickej klávesnici 3. A nastavte polopriehľadnosť. Aby ste videli, že je objekt priehľadný, tak dám zaň nejaké teleso.
Výsledok by mal byť takýto:

V praxi:

Najprv si vytvorte päť paliet (také ako vidíte na 1. obr.). Vytvorte s nich podobu akvária. Odporúčam vytvoriť jednu a tu nakopírovať 4×, nasmerovať jednotlivé časti môžete pomocou funkcie otočiť a posun. Nastavte priehľadnosť (viz. postup hore). Do akvária dajte rôzne objekty aby ste videli, že je „sklo“ priesvitné. Mohli ste si všimnúť na viacerých objektoch, že je na povrchu odlesk okolitej „krajiny“. Aby ste aj vy docielili odlesk, kliknite na Material Editor, zaškrtnite reflexní a kliknite na načti… V pravom menu dajte přidat, otvorte priečinok kde mate uložený ZModeler. Tam otvorte priečinok textures a vyberte aké chcete okolie. Na výber máte chrome a chromez, samozrejme môžete pridávať aj iné. Potom už len potvrďte. Ďalej máte použít, najpoužívanejšie: Disabled, Mix with color, Light map. My použijeme light map.

Výsledok by mal byť takýto:

Ešte chcem upozorniť na to, že už je preklad na ZModeler 2.0.8, pre viacej info kliknite sem.

Úloha:

Vytvorte nejaký priesvitný objekt, ktorý bude mať v odraze (lesk) logo programujte

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor sa venuje tvorbe web stránok pomocou PHP. Zaujíma sa tiež o 2D/3D grafiku.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Obrázek ke článku DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

Optimalizační systémy, které jsem dosud popisoval, se týkaly vždy optimalizace na jednom zařízení. Optimalizovalo se dělení tyčového materiálu na jedné pile, vypalování plošného materiálu na jednom plazmovém stroji, řídilo se tavení na jedné elektrické obloukové peci.

Ve výrobním procesu je však často nutné optimalizovat činnost celého výrobního úseku, kde je více různých objektů odlišného typu a koordinovat činnost těchto objektů k dosažení společného cíle, zpravidla kvality finálního výrobku. Řešení tohoto problému umožňuje distribuovaná inteligence.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý