Delphi: základy OOP podruhé
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Delphi: základy OOP podruhéDelphi: základy OOP podruhé

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Delphi: základy OOP podruhé

Google       Google       21. 1. 2007       13 264×

Dnes si dopovíme základy objektově orientovaného programování v Delphi.

Reklama
Reklama

Rád bych se zde omluvil všem, kteří do teď čekali na další díl. To bylo způsobeno praktickým nezájmem o něj a mou velkou vytížeností ve škole. Ale nyní se již vrhněme na úkol z minula.

Na začátek uvádím, jak by mělo vypadat řešení úkolu z minulého dílu:


/*     definice tříd     */
TNasob = class
public
  function nasobek(a,b: integer):integer;
end;

TPricti = class(TNasob)
public
  function pricti(a, b, c: integer): integer;
end;

TRovnice = class(TPricti)
public
  function execute(a, b, c: integer): integer;
end;

/*     implementace funkcí     */

{ TNasob }
function TNasob.nasobek(a,b: integer):integer;
begin
 result := (a*b);
end;

{ TPricti }
function TPricti.pricti(a, b, c: integer): integer;
begin
 result := nasobek(a,b) + c;
end;

{ TRovnice }
function TRovnice.execute(a,b,c: integer): integer;
begin
 result := inherited pricti(a,b,c);
 result := round( result / 2 );
end;

Aplikace tohoto kódu je následná:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var r:TRovnice;
begin
button1.Caption := inttostr( r.execute(2,3,2) );
end;

Tento příklad neměl žádné praktické využití, šlo pouze o názornou ukázku dědičnosti tříd a funkcí.


Vzhledem k tomu, že zájem o tento seriál je minimální (do kurzu se přihlásilo všehovšudy 8 lidí), končím se záměrem kurzu ve výuce programování komponent. Jestli s tímto záměrem nesouhlasíte, či se chcete vyjádřit, čekám na vaše komentáře pod článkem.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jan ŠkrášekHonza pracuje jako webdeveloper, věnuje se vývoji Nette\Database a Nextras komponentám. Mnoho času věnuje komunitnímu portálu signály.cz. Honza je taky fanouškem XML technologií.
Web     Twitter    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý