Ako získať základné informácie o platforme a prostredí počítača, pomocou .NET frameworku.
Oblasť mien System poskytuje triedy pre najpoužívanejšie operácie. Medzi nimi sa nachádza trieda Environment, ktorá nás bude zaujímať podrobnejšie.
Environment Class
Ako je vidno z MSDN dokumentácie, členy tejto triedy majú za úlohu poskytovať informácie, napríklad o argumentoch príkazového riadku, návratovom kóde, nastaveniach premenných prostredia, názve počítača, verzie OS a mnoho iného. Rýchly a jednoduchý prístup k členom triedy Environment umožňuje to, že veľa z nich je statických, takže nieje potrebné vytvárať inštanciu triedy. Nižšie je uvedený príklad na ilustráciu možností tejto triedy.
class Tester {
static void Main() {
Console.WriteLine("Nazov PC .................... {0}", Environment.MachineName);
Console.WriteLine("Verzia OS ................... {0}", Environment.OSVersion);
Console.WriteLine("Systemovy adresar ........... {0}", Environment.SystemDirectory);
Console.WriteLine("Prihlaseny uzivatel ......... {0}", Environment.UserName);
Console.WriteLine("Pocet CPU ................... {0}", Environment.ProcessorCount);
String[] drives = Environment.GetLogicalDrives();
Console.WriteLine("Mechaniky ................... {0}", String.Join(" ", drives));
Console.ReadLine();
}
}
Medzi ďalšie možnosti patrí aj schopnosť získať, a meniť, informácie o premenných prostredia (environmental variables), ktoré systém posiela aplikáciám, aby upravoval ich správanie. Nižšie uvediem základný výpis. Podrobnejšie informácie je možné zistiť na MSDN.
Console.WriteLine("Environment variables:\n\n");
IDictionary environmentVariables = Environment.GetEnvironmentVariables();
foreach (DictionaryEntry de in environmentVariables) {
Console.WriteLine("{0} = {1}", de.Key, de.Value);
}