Cinema4D - Sklenice s čajem - díl I.
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Cinema4D - Sklenice s čajem - díl I.Cinema4D - Sklenice s čajem - díl I.

 

Cinema4D - Sklenice s čajem - díl I.

Google       Google       4. 2. 2007       15 291×

Dnes si ukážeme, jak v Cinemě vyrobit sklenici s čajem (kdo chce, může si tam vymodelovat třeba i něco ostřejšího).

Reklama
Reklama

Scéna je oproti předchozí poněkud složitější, proto na konci článku najdete celou scénu ke stažení pro lepší pochopení.

Otevřeme si Cinemu, stiskneme F4 pro přepnutí do pohledu zepředu (front) a z menu Objects → Create Spline → Linear. Nyní naklikáme body, které se nám spojí v křivku (spline). Tím tvoříme tvar skleničky, jak bude zřejmé za chvíli. Body křivky se nám v tomto případě automatický spojují úsečkami – to je dáno naší volbou Spline-Linear. Cinema nabízí více druhů tvoření křivek, tento je ale v tomto kroku nejvhodnější pro přesné určení obrysu.

Pozor, křivku začínáme tvořit od počátku souřadnicového systému, jinak se nám nepovede v dalším kroku křivku správně rozpojit! Kde jsme začali, poznáme také podle toho, že křivka se postupně barví od žluté (počátek) po červenou (konec). Stiskem Ctrl+C a Ctrl+V si křivku zkopírujeme a kopii si posuneme někam stranou, využijeme ji později. Nyní na křivku klikneme pravým tlačítkem a vybereme volbu Create Outline.

Táhnutím myší vytvoříme obrys, tento obrys nám bude udávat tloušťku sklenice, proto ho nedáváme moc velký. Klikneme na křivku a v nastavení objektu odškrtneme Close spline, čímž náš obrys otevřeme – rozpojíme body ležící na ose Y. Rovnou při tom změníme typ křivky z lineární na B-Spline, čímž se nám hrany krásně zaoblí. Navrchu sklenice je však zaoblení příliš velké a kazilo by dojem. Proto stiskem „K“ aktivujeme nástroj nůž a provedeme řez, jak je vyznačeno na obrázku. Tak nám zde vzniknou dva nové body a zaoblení se zmenší.

Vybereme menu Objects → NUBRS → Lathe NUBRS Objekt Lathe NUBRS se používá pro vytvoření rotačních objektů, objekt je vytvořen rotací křivky kolem osy Y. Křivku umístíme od objektu Lathe NUBRS.

Aplikujeme materiál sklo a pro jemnější vyhlazení můžeme vše umístit pod HyperNUBRS (oboje viz předchozí článek). Do scény přidáme podlahu Objects → Scene → Floor a aplikuje materiál beton (concrete). Tím máme dnešní část scény hotovou:

Scéna ke stažení

Sklenice vypadá chudě, ale nebojte, v příštím díle ji dolijeme a můžu prozradit, že to bude méně obvyklým postupem, ale zato lze s jeho pomocí i animovat… Ale to už moc předbíhám.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Roman HošekAutor studuje Fakultu elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Zajímá se o design, programování a matematický software. Je samouk v Cinema4D,Photoshop,Borland C++ Builder
Twitter     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

Optimalizační systémy, které jsem dosud popisoval, se týkaly vždy optimalizace na jednom zařízení. Optimalizovalo se dělení tyčového materiálu na jedné pile, vypalování plošného materiálu na jednom plazmovém stroji, řídilo se tavení na jedné elektrické obloukové peci.

Ve výrobním procesu je však často nutné optimalizovat činnost celého výrobního úseku, kde je více různých objektů odlišného typu a koordinovat činnost těchto objektů k dosažení společného cíle, zpravidla kvality finálního výrobku. Řešení tohoto problému umožňuje distribuovaná inteligence.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý