Tvorba horiacej cigarety.
Farba dymu je tmavšia, ako je na ozajstnej cigarete, a to preto, lebo svetlý dym by nebolo až tak dobre vidieť. Farbu dymu, si potom môžete zmeniť na inú, aká vám vyhovuje.
Tvorba:
Najprv si uložte do svojho PC túto textúru:
Ak si kladiete otázku, že prečo je to vo formáte *.bmp, tak to preto, lebo ZModeler najlepšie pracuje s tým formátom.
Keďže je cigareta taký podlhovastý valec, tak si jeden taký vytvoríme. Kliknite hore v lište na valec:
Vyberte si jeden pohľad, tam kliknite raz (kde bude stred valca) a druhý raz (tam bude kraj valca). Nasledovne vám vyhodí okno, kde máte nastaviť parametre valca. Nastavte ich takto:
Teraz potrebujeme valec predĺžiť. V hornom panely máte H (smer pohybu ↔), V (smer pohybu ↓↑), D (smer pohybu je do hĺbky). Ja momentálne budem predlžovať do výšky, preto si označím V a ostatné odznačím. Kliknite na takzvaný označovač:
Označte valec:
Choďte do menu: Modifikace → Měřítko. Prejdite na valec kurzorom a stlačte ľavé tlačitko myši, posuňte kurzor smerom hore po takú dobu, kým nebude valec dostatočne podlhovastý.
Kliknite v hornom menu na vertices, alebo stlačte na anglickej klávesnici 1. Kliknite na valec, potom označte to čo vidíte na obrázku.
V menu: Modifikace… → Posun. Zase vyberte smer, ktorým sa môže funkcia posúvať. Vyberte podľa seba, ja momentálne použijem zase V. Kliknite na bodku a posuňte smerom dole.
To isté spravte aj s vrchnou časťou, na obrázku označená je sivou farbou. Na vrchu dajte takú veľkosť, akú chcete mať vyhorenú časť. Teraz ideme určovať farby. Kliknite v hornom panely na editor materiálu, alebo stlačte E.
Kliknite 4× na kopie, kliknite na šípku smerujúcu dole, kliknite na prvé „default material“. Do mena napíšte papier. Potom kliknite na druhé a napíšte filter, pod menom je R, B, G, posúvaním nastavte farbu podobnú filtru, čiže oranžovú. Kliknite na tretie od vrchu, názov dajte vnútro, nastavte farbu svetložltú. Štvrté od hora dajte meno popol, nemusíte nič už nastavovať, už len potvrďte OK