Flash - Velikonoční košík
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Flash - Velikonoční košíkFlash - Velikonoční košík

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Flash - Velikonoční košík

Google       Google       30. 12. 2006       16 568×

Do velikonoc je sice ještě daleko, ale my si je můžeme přiblížit flashovou hrou, ve které budeme chytat vejce do košíku.

Reklama
Reklama

Dnes se naučíme, jak ve Flashi vytvořit jednoduchou hru, ve které budete chytat vejce do košíku. Tento návod je psaný pro Flash MX 2004 a Flash 8 a hru jsme dělali na IVT.


Nejdříve si nakreslíme buď ve Flashi, nebo v nějakém externím programu dva obrázky: košík a vejce. Tyto objekty pomocí tlačítka F8 převeďte na symbol a pojmenujte třeba vajicko a kosik. Také nezapomeňte stejně pojmenovat i Movie Clipy obou objektů. Do kosik dejte skript:

onClipEvent (load) {
	Mouse.hide();
	startDrag(this, true, 30, 300, 500, 300);
}

Tento skript nám zajistí, aby nebyla vidět myš a aby se objekt kosik pohyboval za myší. Nyní uděláme padání vajíčka. Do vajicko dejte tento skript:

onClipEvent (load) {
	rychlostPadu = Math.random()*10+5;
}
onClipEvent (enterFrame) {
	this._y += rychlostPadu;
}

Neboli vajíčko se bude pohybovat náhodně vygenerovanou rychlostí. Nyní nám padá pouze jedno vejce. Skript pro opakované padání vajec vložíme do prvního snímku animace:

pocetVajec = 3;
for (i=1; i<=pocetVajec;  i++){
	vajicko.duplicateMovieClip("vajicko"+i, i+100);
}

Tento skript zajistí, aby, když je na obrazovce méně vajec než 3, se vytvořilo nové vejce s vlastnostmi toho starého. Proměnnou pocetVajec nastavte podle toho, kolik vajec chcete mít zároveň na obrazovce. Dále si nastavíme, aby vajíčka padala zhora, a to v náhodném počtu a rychlosti. Toho docílíme s pomocí funkce Math.random. Kód zapsaný do objektu vajicko bude vypadat takto:

onClipEvent (load) {
	this._x = Math.random()*400+25;
	rychlostPadu = Math.random()*20+5;
}

Místo čísla 25 si nastavte šířku (width) vajíčka. V dalším kódu si nastavíme, aby se vytvořily kopie vajíček a následně padaly a vytvářely se další. Kód:

onClipEvent (load){
	function konec(){
		this._y=-75;
		this._x=Math.random()*400+25;
		rychlostPadu=Math.random()*20+5;
	}
	konec();
}
onClipEvent (enterFrame){
	this._y+= rychlostPadu
	if (this._y>400) {
		konec();
	}
}

Neboli když se vejce ocitne 75 px nad y=0, tak se dalšímu nastaví stejné parametry jako tomu předchozímu. No a teď už máme hru hotovu. Můžete si ji vybavit ještě počítadlem chycených vajec nebo highscore. Také můžete nastavit větší Frame Rate, aby hra běhala plynuleji, potom ale budete muset změnit hodnoty rychlosti pádu. Toť vše.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zajímá o HTML, Flash, grafiku, pracuje v grafickém programu Adobe Photoshop CS 2 a poslouchá skupinu Rammstein.
Web    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý