Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práciDejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci

 

Dejte dětem počítačovou hru, dáte jim možná i práci

Google       Google       19. 1. 2007       10 165×

Přijde vám to směšné? Právě naopak… Podle posledních vědeckých výzkumů videohry pomáhají dětem připravit se na pozdější povolání.

Reklama
Reklama

Americký univerzitní profesor doporučuje všem školám, aby umožnily dětem přístup k počítačům s hrami. Podle něj jim mají pomoci ve vývoji a samostaném rozhodování.

Úplný nesmysl to zřejmě nebude, když vezmeme v úvahu například armádu USA, která používá pro trénink svých vojáků akční hru, speciálně vyvinutou pro její potřebu. Nebo druhý příklad z praxe. Děti, které mají rakovinu, hrají počítačové hry, aby zapomněly na svoji nemoc a tolik se nestresovaly. I chirurgové prý rádi hrají počítačové hry, pomáhají jim, aby měli při operacích hbité ruce.

David Williamson Shaffer, profesor univerzity ve Wisconsin-Madisonu, říká, že školy by měly více využívat počítačové hry při výuce. Podle něj budou mít později výhodu na trhu práce. „Lidé si myslí, že způsob, kterým učíme děti ve školách, by měl být přirozený,“ říká Shaffer, který je také autor knihy „Jak počítačové hry pomáhají dětem při učení“

Mladí lidé v USA jsou v dnešní době připravováni na standardní práci ve světě, ale později na to doplatí, protože se celý svět velmi rychle inovuje.

Shaffer argumentuje tím, že mladíci, kteří jsou dnes vedeni k práci, budou muset jednoho dne soupeřit na trhu práce se zkušenými pracovníky z celého světa, kteří budou mít léta zkušeností s informačními technologiemi. Právě kvůli tomuto faktu by děti měly dostat příležitost využít svoje vrozené schopnosti, jako je poslouchání muziky a zároveň hraní počítačových her nebo komunikaci s přáteli a zároveň se učení do školy.

Shaffer dále tvrdí, že dnešní školní systém byl vymyšlen už někdy v 19. století, a to takovým způsobem, aby absolventi byli připraveni na průmyslový svět, ale dnes je již jiná doba. Svět se změnil a o mnoho zrychlil a stejným směrem by se měl vyvíjet i školní systém.

Některé vlády již udělaly krok tímto směrem. Například Velká Británie a Singapur používají ve výuce počítačové hry a další nové technologie.


Názor je to bezpochyby zajímavý, jde jen o to, zda jde uplatnit v praxi. Dostává se do konfliktu se zcela opačným názorem – že děti by neměly v tak velké míře hrát počítačové hry, že se na nich mohou stát závislé. Pravda ale bude, myslím, někde na půli cesty. Musí se učinit vhodný kompromis a i počítačové hry mohou být prospěšné.

Zdroj: http://today.reuters.com/news/articlenews.aspx?type=internetNews&storyID=2007-01-11T111918Z_01_N1A289930_RTRUKOC_0_US-VIDEOGAMES-SCHOOLS.xml&WTmodLoc=InternetNewsHome_C2_internetNews-6

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Martin ŠimkoAutor se věnuje problematice SEO - pracuje jako SEO konzultant v agentuře RobertNemec.com a jako freelancer (www.martinsimko.cz). Vystudoval informatiku na FIT VUT a FI MUNI.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Blockchain & Bitcoin konference

Blockchain & Bitcoin konference

V pátek 19. 5. 2017 se v pražském konferenčním centru Andel’s konala Blockchain & Bitcoin konference. Řada odborníků a podnikatelů v oboru blockchainu a kryptoměn představila možnosti budoucího směřování tohoto oboru. Speakeři většinou rusky mluvící provenience prezentovali řešení svých firem založená na technologii blockchainu.

Obrázek ke článku Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Bezpečnostní tým Cisco Talos odhalil celkem 4 kampaně dosud neobjeveného malwaru, který dostal jméno KONNI. Ten se dokázal úspěšně maskovat od roku 2014. Zpočátku se malware zaměřoval pouze na krádeže citlivých dat. Za 3 roky se ale několikrát vyvinul, přičemž jeho současná verze umožňuje útočníkovi z infikovaného počítače nejenom krást data, ale i mapovat stisky na klávesnici, pořizovat screenshoty obrazovky či v zařízení spustit libovolný kód. Pro odvedení pozornosti oběti zasílali útočníci v příloze také obrázek, zprávu a výhružkách severokorejského režimu či kontakty na členy mezinárodních organizací.

Reklama autora

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý