Macromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodce
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Macromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodceMacromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodce

 

Macromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodce

Google       Google       6. 8. 2008       40 840×

Recenzia knihy „Macromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodce“ od vydavateľstva CP Books.

V dnešnej dobe bleskurýchleho internetu a úchvatných počítačových animácií už so svojou „klasickou HTML“ stránkou dieru do sveta neurobíte. Ak chcete svoj web urobiť dynamickejším, zaujímavejším a prispôsobivejším, máte na výber viacero možností: naučiť sa jazyk PHP, pracovať v platforme .NET (napríklad v jazyku C#), alebo v mnohých iných jazykoch – napríklad Perl. Jednou z alternatív je aj webdesign vo Flashi.

Potrebujete pripraviť pre svoju firmu peknú prezentáciu, v ktorej predstavíte všetky jej prednosti a otvoríte dvere potencionálnym zákazníkom. Problém je vybrať si vhodný softvér na výrobu prezentácie. Samozrejme, môžete si zvoliť Microsoft PowerPoint či jeho freeware náhradu OpenOffice Impress, narazíte ale na veľmi veľký problém – dynamika a interaktivita. PowerPoint môžete použiť na výrobu jednoduchých a neinteraktívnych prezentácií, no na výrobu dynamickej prezentácie musíte použiť Flash.

Chceli by ste vytvárať vlastné animácie, či dokonca krátke animované filmy na profesionálnej úrovni? Určite siahnite po programe Flash, s ktorým je tvorba videa hračkou – ak, samozrejme, disponujete aspoň kúskom vrodeného talentu.

Čo je to Flash?

Flash začal svoj život ako Future Splash Animator – malý a šikovný program pre vytváranie a animovanie vektorovej grafiky. V roku 1997 Macromedia získala Future Splash, zmenila názov na Flash a propagovala svoj výrobok ako nástroj pre tvorbu grafického obsahu inteligentných webov. Dávny Flash vynikal ako nástroj pre design internetových stránok, pretože ponúkal všetko potrebné k zostaveniu vizuálne zaujímavej webovej stránky.

Dnes už ide o všestranný a plne profesionálny program, ktorý najnovším skriptovacím jazykom ActionScript 2.0 zvýšil interaktivitu a dynamiku všetkých flashových výrobkov. Takisto pribudli mnohé nové nástroje, ktoré slúžia na efektívnejšiu prácu s hudbou a videom. Na svoje si prišli aj webdizajnéri, ktorí už dlhšiu dobu profesionálne pracujú s dátami a formulármi.

Zameranie knihy

Kniha Macromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodce je zameraná najmä na výučbu Flashu pre začiatočníkov, či už s grafikou alebo webdesignom. Po úspešnom dočítaní knihy by sa z vás mal stať grafik s hodnotením pokročilý. Ako webdesignér však po dočítaní knihy skončíte „iba“ ako niečo medzi začiatočníkom a pokročilým, keďže pravdou je, že kniha sa orientuje skôr na techniku animovania (videá a samozrejme môže ísť aj o prezentácie) ako webdesignu. Ak ale pri tejto knihe chytíte veľmi solídne základy Flasha, kvalitným webdesignérom sa môžete pomocou internetových tutoriálov stať ľahko.

Kompletný obsah knihy (vo formáte *.PDF)

Kniha je navrhnutá aj pre začiatočníkov s počítačom, keďže každý jeden krok je do detailov vysvetlený a autorka knihy nepredpokladá, že ste sa už s nejakým grafickým nástrojom či programovacím jazykom stretli. Ak áno, potom sa vám kniha bude čítať dvakrát rýchlejšie. Pre knihu je ďalším veľkým plus to, že akýkoľvek postup je popísaný tak na operačnom systéme Windows, ako aj Mac OS. Teda nemajte obavy z rozličných postupov a odlišnej „kompatibility“ knihy. No a hoci je celá kniha ladená do čiernobiela, obrázky sú naozaj pekné a prehľadné. Okrem klasického textu sa popri vysvetľovaní objavujú pomerne často aj rámčeky Tip (rôzne tipy, triky a finty) a Tajomstvo (detailné vysvetlenie istého nástroja či udalosti). Jednotlivé lekcie knihy na seba presne nadväzujú, takže sa jednoducho nemôže stať, že sa stretnete s niečím, čo ste ešte v živote nevideli (narozdiel od Referenčných príručiek či rôznych publikácií štýlu Tipy a Triky alebo Profesionálne programovanie).


Medzi menšie nevýhody obsahovej stránky patrí mierna neaktualita. Kniha totiž pracuje s verziou Flashu MX 2004 (v poradí siedma. Takisto patrí medzi nevýhody mäkké viazanie – to je síce plnofarebné, ale iba z tvrdšieho papiera. Kniha je tak pri neopatrnom zaobchádzaní náchylnejšia k poškodeniu. Takýmto „syndrómom“ však trpia skoro všetky knižné tituly o informatike, čiže ako nejaké veľké mínus sa to charakterizovať nedá.

Plusy:
› Detailné vysvetlenie učiva.
› Ukážka postupov na Windows aj Mac OS.
› Náväznosť knihy.
› Rámčeky Tip a Tajomstvo.
Mínusy:
› Mierna neaktuálnosť.
› Bezfarebné strany.

Verdikt

Všeobecne sa dá o knihe povedať, že ide o veľmi vydarený titul. Ak s Flashom začínate, už do niekoľkých hodín budete schopní vytvoriť prvú animáciu. Postupovaním v kapitolách sa vaše schopnosti budú zlepšovať, až dosiahnu úroveň pokročilého grafika. Po dočítaní knihy budú pre vás akékoľvek internetové tutorialy hračkou, pretože Macromedia Flash MX 2004 – Názorný průvodce vám poskytne veľmi solídne základy Flashu. Poprípade môžete siahnuť na nejaký ďalší knižný titul, ktorý sa Flashu venuje profesionálne. Bezpochyby ide o najlepšiu počítačovo-orientovanú knihu, akú som doteraz čítal.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

4 názory  —  4 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor sa zaujíma o šport, je aktívnym hudobníkom a v minulosti písal pre portál Programujte. V súčasnosti je prakticky nemožné zastihnúť ho.

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý