LCD - fakta, pravdy, lži a praktické zkušenosti (1/4)
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

LCD - fakta, pravdy, lži a praktické zkušenosti (1/4)LCD - fakta, pravdy, lži a praktické zkušenosti (1/4)

 

LCD - fakta, pravdy, lži a praktické zkušenosti (1/4)

Google       Google       10. 4. 2007       11 690×

Přemýšlíte nad pořízením nového LCD panelu, který by nahradil váš starý a objemný CRT monitor, a nevíte, co můžete od nového displeje očekávat a čím se řídit při koupi? Čtěte dále.

Reklama
Reklama

Již je to pár let, co se na trhu objevily první LCD panely v přijatelné cenové hladině a pod stávajícími zobrazovacími zařízeními se začaly houpat stoly.

Dnes již ceny panelů klesly tak nízko, že už leckterý uživatel začíná uvažovat o jejich pořízení. Má to ale vůbec smysl? V čem se LCD od klasických „velikých“ monitorů liší? Vyplatí se taková investice? Tak na to se vám pokusí ve srozumitelné formě odpovědět tato série článků.

Základní rozdíly CRT vs. LCD

Již na první pohled je vidět, že co se týče elegance a úspory místa, LCD jasně vede. Zatímco klasický monitor připomíná spíše krychli, LCD většinou v hloubce nepřesáhne takových 5-7 cm, což znamená značnou úsporu místa. To určitě ocení hlavně uživatelé, kteří pracují s počítačem v kanceláři a kvůli všudypřítomným dokumentům nemají na stole moc prostoru.

Další, na první pohled znatelný, rozdíl je přímo tvar zobrazovací plochy monitoru. Ano, LCD je skutečně placka. V posledních letech přicházely firmy vyrábějící klasické obrazovky s monitory údajně plochými a ještě více a více plochými. Bohužel, ani přes tuto snahu nemohla být zobrazovací plocha nikdy dostatečně plochá a vždy alespoň trochu vystupovala do prostoru.

Špatný pozorovací úhel je vlastnost, která bývá na první pohled znát hlavně u lacinějších panelů. Ze stran bývá u LCD obraz vybledlý, zažloutlý a občas až inverzní. Zde mají CRT jasně navrch. Poslední dobou se sice začínají pozorovací úhly postupně zlepšovat, ale to nic nemění na tom, že u klasického monitoru je obraz ze všech pozorovacích míst prakticky stejný, a tak se daleko lépe hodí ke sledování filmů ve větších skupinách lidí.

Poslední rozdíl, o kterém se nedá nijak polemizovat, je spotřeba elektrické energie. Klasický CRT monitor si bere ze sítě 80 W, což je poměrně hodně. Naproti tomu LCD pouhých 40 W. To se samozřejmě mírně liší v závislosti na konkrétním modelu monitoru/displeje, ale každopádně se jedná o značnou úsporu energie, takže pokud trávíte u počítače více času, určitě to nahrává LCD panelům a případná investice se vám brzy vrátí.

Příště se podíváme na různé lži a fámy, které se šíří Internetem a často odrazují uživatele od pořízení nového LCD displeje.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Delphi a PHP, pokouší C++ a zajímá se o online hry
Web    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý