Cinema 4D - Modelování vlastního pokoje - Díl 1. Modelování pohovky
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Cinema 4D - Modelování vlastního pokoje - Díl 1. Modelování pohovkyCinema 4D - Modelování vlastního pokoje - Díl 1. Modelování pohovky

 

Cinema 4D - Modelování vlastního pokoje - Díl 1. Modelování pohovky

Google       Google       14. 5. 2007       25 748×

Vítejte v novém seriálu, kde si vymodelujeme celý vlastní pokoj. V prvním díle našeho seriálu Cinema 4D si vymodelujeme naši  pohovku. Modelování je jednoduché a nemělo by vám zabrat více jak 5 minut.

Reklama
Reklama

Modelování pohovky

Vítejte v novém seriálu, kde si vymodelujeme vlastní pokoj. Používám verzi R6 vzhledem k tomu, že je k dispozici zdarma, nebo za pár tisíc korun. Kdo vlastní R10, tak by neměl mít problémy.

Jak bylo řečeno, dnes si vymodelujeme pohovku. Modelování je jednoduché a nemělo by vám zabrat více jak 5 minut. Pokud tedy máte v hlavě zarytý postup tak, jako já :) Takže dost plkání a vrhneme se na modelování.

Předpokládám, že už máte otevřený program Cinema4D. Pokud ne, tak tak učiňte. Do prostoru si vložíme objekt Krychle. Klikneme v hlavním panelu na tlačítko Objekty → Primitiva → Krychle a zároveň převedeme Krychli do editovatelného stavu, a to tak, že stiskneme tlačítko C. Pokud by nám tato možnost nefungovala, můžeme kliknout na ikonu vlevo nahoře (hned pod šipkami).

Teď si do prostoru vložíme HyperNURBS. Můžeme to provést dvěma způsoby. Klikneme na tlačítko Objekty → NURBS → HyperNURBS, nebo pomocí ikon vpravo nahoře. Druhý a rychlejší způsob vidíte na obrázku. HyperNURBS si přejmenujeme na pohovka.

Teď si objekt Krychle přesuneme v Objektech pod HyperNURBS. Jak vidíte, naše Krychle se změnila v Kouli.

V dalším kroku si označíme dva protilehlé polygony. Abychom tak učinili, musíme při vybírání podržet klávesu SHIFT. Vše vidíte na obrázku:

Stiskneme tlačítko D (vytažení) a táhneme proti sobě, tím vytáhneme kouli do takového ležícího sloupu. Pustíme myš a táhneme ještě jednou, čímž vytvoříme opěradla pod ruce. Dbejte na to, aby vše nebylo moc velké. Pro přesnější rozměry se dá ještě zapisovat souřadnice, ale na přesnosti nám teď nezáleží. Kdo chce, tak může použít přesnější měření.

Teď si označíme všechny zadní polygony a stejným způsobem je vytáhneme. Vytvořili jsme základní kámen pro opěradlo.

Vybereme všechny horní krajní polygony a vytáhneme je do výšky. Ale ne moc. Pokud zadáváte pomocí souřadnic, doporučuji zadat Pozice Y na hodnotu 162 m.

Vybereme vrchní zadní polygony a vytáhneme je opět do výše.

Tentokrát vybereme prostřední horní polygon. Stiskneme E (posun) a táhneme nahoru. Tím vytvoříme takový oblouk, který dodává naší pohovce větší eleganci.

Vybereme tři velké polygony, které jsou uprostřed pohovky (tam, kde sedíme). Stiskneme I (vytažení uvnitř) a táhneme. Vytažení by mělo vypadat podobně jako na obrázku:

V posledním kroku vybereme všechny spodní polygony a vytažením (D) je posuneme dolů. Vše je opět vidět na obrázku:

Takže to by bylo vše k dnešnímu článku.

Takhle by měla vypadat vaše pohovka. Ale předpokládám, že rozměry máte každý jinak, což až tak nevadí, ale jednu nevýhodu to má. To si ale řekneme až v poslední části našeho seriálu.

Případné dotazy směřujte do fóra nebo na jeden z mých kontaktů, které najdete níže. V příštím čísle si vymodelujeme dva stolky. Tak se mějte a hodně štěstí při modelování.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor studuje střední školu změřenout na IT(aplikace osobních počítačů). Zajímá se o webdesign (HTML,CSS), rád programuje(PHP & MySQL) a hraje si rád s grafikou (Photoshop). A taky si rád zasportuje (florbal, sebeobrana).

Nové články

Obrázek ke článku NEWTON Media prohledá 200  milionů mediálních zpráv během sekund díky Cisco UCS

NEWTON Media prohledá 200 milionů mediálních zpráv během sekund díky Cisco UCS

Česká společnost NEWTON Media provozuje největší archiv mediálních zpráv ve střední a východní Evropě. Mezi její zákazníky patří například ministerstva, evropské instituce nebo komerční firmy z nejrůznějších oborů. NEWTON Media rozesílá svým zákazníkům každý den monitoring médií podle nastavených klíčových slov a nabízí online službu, kde lze vyhledat mediální výstupy v plném znění od roku 1996.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Delphi 10.1.2 (Berlin Update 2) – na co se můžeme těšit

Delphi 10.1.2 (Berlin Update 2) – na co se můžeme těšit

Touto roční dobou, kdy je zem pokrytá barevným listím a prsty křehnou v mrazivých ránech, se obvykle těšíme na zbrusu novou verzi RAD Studia. Letos si však ale budeme muset počkat na Godzillu a Linux až do jara. Vezměme tedy za vděk alespoň updatem 2 a jelikož dle vyjádření pánů z Embarcadero se budou nové věci objevovat průběžně, pojďme se na to tedy podívat.

Obrázek ke článku Konference: Moderní datová centra pro byznys dneška se koná už 24. 11.

Konference: Moderní datová centra pro byznys dneška se koná už 24. 11.

Stále rostoucí zájem o cloudové služby i maximální důraz na pružnost, spolehlivost a bezpečnost IT vedou k výrazným inovacím v datových centrech. V infrastruktuře datových center hraje stále významnější roli software a stále častěji se lze setkat s hybridními přístupy k jejich budování i provozu.

Obrázek ke článku Konference: Mobilní technologie mají velký potenciál pro byznys

Konference: Mobilní technologie mají velký potenciál pro byznys

Firmy by se podle analytiků společnosti Gartner měly  rychle přizpůsobit skutečnosti, že mobilní technologie už zdaleka nejsou horkou novinkou, ale standardní součástí byznysu. I přesto - nebo možná právě proto - tu nabízejí velký potenciál. Kde tedy jsou ty největší příležitosti? I tomu se bude věnovat již čtvrtý ročník úspěšné konference Mobilní řešení pro business.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý