AMD RV670 je Radeon série HD 3800
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

AMD RV670 je Radeon série HD 3800AMD RV670 je Radeon série HD 3800

 

AMD RV670 je Radeon série HD 3800

Google       Google       22. 10. 2007       9 039×
Reklama
Reklama

Po veľmi úspešnom roku, z ktorého sa raduje NVIDIA, sa schyľuje u oboch spoločností k uvedeniu nových GPU. Zatiaľčo NVIDIA pripravila 8800 GT, ktorej uvedenie je stanovené na 29. októbra, AMD uvedie v podobnom čase svoju novú líniu HD 3800. Uvedenie bolo stanovené na 15. novembra.

GPU RV670 pôvodne nemalo byť nič viac, ako úspornejšia a lacnejšia verzia HD 2900 XT, teda HD 2950 Pro a HD 2950 GT podobne, ako tomu bolo u línie HD 1900 a 1950. Staršie GPU R600 (Radeon HD 2900 XT) je vyrábané 80nm výrobným procesom a je označované za veľkého žrúta energie. Nové GPU RV670 bude vyrábané 55nm výrobným procesom a už dlhšiu dobu sú tu informácie, že by malo byť dokonca rýchlejšie ako GPU R600. Takisto sa objavili informácie, že R670 poráža vo výkonnostných testoch konkurenčnú 8800 GT. Niektoré zdroje uvádzajú, že 8800 GT dosiahla v benchmarku 3DMark06 10 800 bodov a RV670 o 600 bodov viac, teda 11 400. Známe sú zatiaľ dve varianty, a to RV670XT – Radeon HD 3870 a RV670Pro – Radeon HD 3850.

Zrejme kvôli väčšiemu výkonu, ako sa pôvodne čakalo, sa marketingové oddelenie u AMD rozhodlo RV670 nakoniec predstaviť ako celkom novú líniu Radeon HD 3800 namiesto pôvodne očakávaného značenia HD 2950. Nové označenie znie atraktívnejšie a pravdepodobne bude viesť k väčšiemu predaju. Existujú názory, že RV670 si nezaslúži pomenovanie celkom novej rady, pretože nejde až o tak veľkú technologickú inováciu. No v porovnaní s konkurenciou, NVIDIA u 8800 GT narozdiel od RV670 od ATI, neponúka DirectX 10.1 ani Shader Model 4.1. Tu je hlavná charakteristika toho, čím by sa malo GPU RV670 vyznačovať:

  • 320 stream jednotiek
  • 256-bit pamäťový radič
  • Podpora DirectX 10.1
  • Podpora Shader Model 4.1
  • Rozhranie PCI-Express 2.0
  • Podpora ATI CrossFireX – možnosť osadenia až štyroch kariet na základnej doske založenej na čipsete AMD 790FX
  • 128-bit HDR rendering
  • Až 24× CFAA (Custom Filter Anti-Aliasing)
  • 55nm výrobný proces
  • Vstavaná podpora HDMI a 5.1 kanálového audia
  • UVD (Unified Video Decoder)

Jediným známym rozdielom medzi modelmi HD 3870 a 3850 sú zatiaľ frekvencie GPU a pamätí. Konkrétne výkonnejší model by mal mať frekvencie 825 MHz GPU a 2 400 MHz pre pamäte. U modelu HD 3850 by sme sa mali stretnúť s frekvenciami 700 MHz GPU a 1 700 MHz pre pamäte. Môžeme si všimnúť pomerne veľký rozdiel vo frekvenciách pamätí. Je dosť možné, že u pomalšieho modelu budú použité pamäte GDDR3 a u výkonnejšieho GDDR4 pamäte. HD 3870 bude disponovať 512 MB pamäte a HD 3850 sa objaví v prevedeniach s 512 MB alebo s 256 MB pamäte.

Ak je RV670 Radeon série 3800, otázkou zostáva, čím nás AMD prekvapí v podobe GPU R700, ktoré očakávame v prvom kvartáli roku 2008, keďže práve toto jadro bolo pripisované k novej rade Radeon HD 3000. O R700 sa vie, že bude vyrábané taktiež 55nm procesom, bude založené na novej multi-jadrovej architektúre, presnejšie „Multi Core Unified Architecture“. AMD už samozrejme pracuje aj na ďalších architektúrach. Špecifikácie R800 a R900 sú už dokončené, pracuje sa na špecifikáciach R1000 (R1K). Je možné, že R800 už bude vyrábať AMD vo vlastnej továrni v New Yorku. Uvedenie R800 sa očakáva niekedy koncom roku 2008 alebo začiatkom roku 2009. R800 by už malo byť dostupné aj v podobe Fusion procesorov (CPU s implementovanými grafickými schopnosťami). Vyrábané bude 45nm výrobným procesom.

Ceny nových modelov Radeon HD 3870 a HD 3850 zatiaľ nie sú známe. Cena za GeForce 8800 GT s 512 MB pamäte bude presahovať o pár korún 8 000 Sk (6 500 Kč), lacnejšia 256MB verzia bude stáť približne 6 000 Sk (4 800 Kč). Mnoho záleží od toho, akú cenu stanoví AMD pre svoje nové modely. Je ale dosť pravdepodobné, že ak aj bude Radeon HD 3870 drahší ako GeForce 8800 GT, mnoho ľudí sa prikloní na stranu AMD – a to nie len vďaka o čosi väčšiemu výkonu, pretože veľkú úlohu tu zohrá aj podpora DirectX 10.1 a Shader Model 4.1, aj keď v dohľadnej dobe ich podpora zostane pravdepodobne nevyužitá a neprinesie veľké výhody.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v C#, XNA a zajímá se o grafiku.

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý