Úvod do práce s knihovnou GD v PHP
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Úvod do práce s knihovnou GD v PHPÚvod do práce s knihovnou GD v PHP

 

Úvod do práce s knihovnou GD v PHP

Google       Google       12. 1. 2008       22 594×

Posledně jsme si ukázali, jak vytvořit graf v PHP. Ale v tomto seriálu si ukážeme veškeré možnosti knihovny GD a práce s grafikou. Ukážeme si, jak vykreslit jpeg, gif a png. Ukážeme si, jak oříznout obrázek, jak nakreslit ikonku a mnoho dalších věcí, které knihovna GD dokáže. Na rozdíl od předchozího článku budeme vším procházet postupně, až na konci seriálu si ukážeme kompletní aplikace (kreslení ikonek, tvorba fotogalerie, kreslení tlačítek,…). Současně od třetího dílu seriálu budou zadávány úkoly.

Jako první věc bych rád řekl, že se nebude jednat o pouhý překlad dokumentace ze stránek PHP.net, i když popisky jednotlivých funkcí použiji právě z této oficiální dokumentace.

Podpora

V práci s obrázky v PHP nemáte žádné hranice. Jediné, co vám brání, je podpora GD knihovny. Různé verze této knihovny podporují různé formáty obrázků. Nemáte-li ještě GD knihovnu, případně máte-li starší, nejnovější si můžete stáhnout. Knihovna je open-source a je multiplatformní.

Od PHP 4.3 je GD knihovna již implementována. Tato knihovna má přidané některé funkce. Je lepší využívat tuto implementovanou knihovnu, jelikož je stabilnější.

Od PHP 5.0 není podporována knihovna GD 1.x. Tuto nahrazuje GD 2.0.33 a vyšší.

Co všechno zvládne moje GD knihovna

Pokud potřebujete zjistit podporu formátů u GD knihovny, použijte tento zdrojový kód:

<?php
if (imagetypes() & IMG_PNG) {
    echo "PNG je podporován<br/>";
}

if (imagetypes() & IMG_GIF) {
    echo "IMG je podporován<br/>";
}

if (imagetypes() & IMG_JPEG) {
    echo "JPEG je podporován<br/>";
}

if (imagetypes() & IMG_WBMP) {
    echo "WBMP je podporován<br/>";
}

if (imagetypes() & IMG_XPM) {
    echo "XPM je podporován<br/>";
}
?>

Tento skript by měl vypsat, které typy obrázků vaše GD knihovna podporuje.

Obecně platí: Verze GD starší než 1.6 podporují GIF, ale nepodporují PNG. Naopak verze novější než 1.6 a zároveň starší než 2.0.28 podporují PNG, ale nepodporují GIF. Teprve verze novější než 2.0.28 podporují GIF i PNG.

Písmo v GD knihovně

Knihovna může podporovat celkem 4 typy písma: FreeType 1.x, FreeType 2.0, T1, TTF – opět v – závislosti na verzi knihovny. V tomto seriálu budeme používat převážně True Type Fonts. Toto by bylo na úvod asi vše a příště se podíváme již na první funkce.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor vystudoval SPŠe ve Frenštátě pod Radhoštěm a to v oboru Automatizace. Po škole začal na plný úvazek pracovat pro firmu Siemens VDO jakožto technik výrobních prostředků. V současné době pracuje jakožto PLC Specialista ve firmě IMI Norgren CZ. Zvládá programování PLC od firem Mitsubishi, Omron a Beckhoff, ale autorovou nejsilnější stránkou jsou PLC SIEMENS. Dále se zajímá o identifikaci kusů ve výrobě, strojové vidění a průmyslovou komunikaci. Jeho zájmem v IT jsou PHP, HTML, CSS, JavaScript, RSS, MySQL, MS MQL, Visual Basic.NET, C# a ASP.NET. Mimo IT se zabývá historickým šermem a ohňovými efekty. Rád poslouchá starší skupiny jako třeba Scorpions, Queen, Def lepard, Kiss, Gun's roses a podobné "klasiky" ;-)
Web    

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý