Malování podle WPF
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Malování podle WPFMalování podle WPF

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Malování podle WPF

Google       Google       7. 3. 2008       18 819×

Dnes si ukážeme, jak si můžete snadno do svých aplikací přidat malování se vším, co k tomu patří.

Reklama
Reklama

Digital Ink byl až donedávna součástí jen SDK pro Tablet PC. To se ovšem změnilo s příchodem WPF, které tuto hezkou věc obsahuje už od začátku, jen bez podpory rozeznávání ručně napsaného textu.

Čmáráme černým na bílé

Jediné, co musíme udělat, je přidat do XAML definice okna řádku <InkCanvas /> a už si můžeme užívat kreslení v té nejobyčejnější podobě. Celým článkem nás provede InkCanvas pojmenovaný Platno.

Kód, který tohle vyčaroval, může vypadat nějak takhle:

<Window x:Class="Malování.Window1"
    xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
    xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
    Title="Malování podle WPF" Height="300" Width="300">
    <Grid>
        <InkCanvas Name="Platno" />
    </Grid>
</Window>

Stejně jako ostatní XAML tagy i InkCanvas můžeme použít v kombinaci s ostatními prvky a kontrolami. Na ukázku vám předvedu logo našeho oblíbeného portálu, bude to tedy vlastně obrázek jako pozadí malovacího plátna.

<Window x:Class="Malování.Window1"
    xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
    xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
    Title="Malování podle WPF" Height="300" Width="300">
    <Grid>
        <InkCanvas Name="Platno">
            <Image Source="http://programujte.com/img/logo.gif" />
        </InkCanvas>
    </Grid>
</Window>

Nastavení pera

Pomocí trochy C# kódu můžeme samozřejmě upravovat vlastnosti kreslícího pera, o kterém teď bude řeč. Všechny vlastnosti pera se definují přes třídu DefaultDrawingAttributes, přesněji (v našem případě) ve tvaru Platno.DefaultDrawingAttributes.vlastnost=hodnota;.

V tabulce naleznete některé z vlastností poskytované třídou DefaultDrawingAttributes, všechny mají get; i set; bloky.

Název vlastnosti Popis
Color Nastavuje barvu stopy
Height Výška štětce
Width Šířka štětce
FitToCurve Má se použít vyhlazování? Ano-Ne
IsHighlighter Bude se štětec chovat jako zvýrazňovač? Ano-Ne

Konstruktor hlavní třídy Window1, který by nastavil pero jako modrý zvýrazňovač, by mohl vypadat takhle:

public Window1()   
{               
    InitializeComponent();   
    Platno.DefaultDrawingAttributes.Color = Colors.Blue;   
    Platno.DefaultDrawingAttributes.Width = 2;   
    Platno.DefaultDrawingAttributes.Height = 10;   
    Platno.DefaultDrawingAttributes.IsHighlighter = true;   
}   

Nastavení plátna

Stejně jako můžeme nastavit chování pera, můžeme upravit i samotné plátno. Protože jeho vlastnosti jako třeba barvu pozadí budeme nastavovat hlavně v XAML kódu (i když InkCanvas poskytuje vlastnost Background i pro C#), tak se jeho vlastnosti zaměřují hlavně na práci s tím, co na něj někdo nakreslí. Díky tomu můžeme nakreslené věci přesouvat, mazat, kopírovat a dělat s nimi další věci. Vlastnosti plátna se nastavují přímo plátnu, tedy ve tvaru Platno.vlastnost=hodnota;.

Hlavní vlastností je InkCanvas.EditingMode (případně její EditingModeInverted alternativa, která najde využití jenom při používání „gumy“ na druhé straně některých stylusů u Tablet PC). Myš umí simulovat jen „tužkovou“ stranu stylusu, takže se nás týká opravdu jen InkCanvas.EditingMode. Obě vlastnosti využívají výčet (enumeraci) InkCanvasEditingMode, která může nabývat hodnot uvedených níže v tabulce. Výchozí nastavení EditingMode je Ink, a EditingModeInverted má hodnotu EraseByStroke.

Název Popis
EraseByPoint Namalované věci maže bodově
EraseByStroke Namalované věci smaže celé jedním dotekem
Ink Při dotyku pera (držení tlačítka myši) kreslí čáru
None Při dotyku pera se neděje nic
Select Obkroužením kolem nakresleného elementu ho označí

Tabulka je napsaná pro stylus, samozřejmě ale vše funguje i s myší.

Pomocí dvou metod si ukážeme příklad z praxe, po kliknutí na tlačítko se přepne myš (stylus) do módu mazání, po kliknutí na druhé tlačítko do módu označování a nakonec třetí tlačítko nás přepne zpět na normální tužku.

private void označ_Click(object sender, RoutedEventArgs e)   
{   
    Platno.EditingMode = InkCanvasEditingMode.Select;   
}   

private void smaž_Click(object sender, RoutedEventArgs e)   
{   
    Platno.EditingMode = InkCanvasEditingMode.EraseByPoint;       
}   

private void tužka_Click(object sender, RoutedEventArgs e)   
{   
    Platno.EditingMode = InkCanvasEditingMode.Ink;   
}

Na obrázku můžete vidět proces označování (oranžové laso), už označený text napsaný normální tužkou a napravo od něj to samé, jen napsané zvýrazňovačem.

To je pro dnešek vše, měli byste mít základní představu o malování ve WPF.

Zdroj: http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/cook451/DigitalInk04102007064610AM/DigitalInk.aspx

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Jakub studuje informatiku na FIT ČVUT, jeho oblíbenou platformou je .NET.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku Jak na push notifikace pro backend vývojáře

Jak na push notifikace pro backend vývojáře

Obě hlavní mobilní platformy, tedy Android i iOS, podporují posílání zpráv z backendu do mobilního zařízení formou push notifikace. V 99% případů se jedná o jedinou správnou cestu, jak aplikaci ze serveru poslat nějaká data - spolehlivé a rychlé push notifikace optimalizované na spotřebu baterie. Tento článek se věnuje pouze službě Firebase Cloud Messaging, která je vlastněná Googlem

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Předvídání extrémních výkyvů počasí v Evropě bude přesnější díky novému počítači Atos BullSequana

Předvídání extrémních výkyvů počasí v Evropě bude přesnější díky novému počítači Atos BullSequana

Předpověď na 15 dní dopředu s přesným rozlišením 10 km dokáže superpočítač zpracovat za méně než hodinu. Společnost Atos, světový lídr v oblasti digitální transformace, dodá Evropskému středisku pro střednědobé předpovědi počasí (ECMWF) nový superpočítač BullSequana XH2000, který je jedním z nejsilnějších meteorologických superpočítačů na světě. 

Obrázek ke článku 18+ věcí, které by měl dobrý iOS vývojář zvládat

18+ věcí, které by měl dobrý iOS vývojář zvládat

Začátky jsou vždy v každém oboru nejtěžší a hodně času zabere se vůbec v tématu zorientovat. Jinak tomu není i pří vývoji na iOS zařízení. Proto jsme vytvořili článek pro ty, kteří své znalosti teprve budují. Tento krátký dokument shrnuje, co potřebuje každý iOSák znát.

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032020 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý