Greasemonkey aneb jak si upravit cizí web podle sebe
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Greasemonkey aneb jak si upravit cizí web podle sebeGreasemonkey aneb jak si upravit cizí web podle sebe

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Greasemonkey aneb jak si upravit cizí web podle sebe

Google       Google       25. 6. 2008       30 726×

V tomto článku bych vás chtěl seznámit s užitečným rozšířením pro prohlížeč Mozilla Firefox, se kterým můžete modifikovat vzhled nebo přidávat funkce jakémukoliv webu.

Reklama
Reklama

Greasemonkey je nadmíru povedený plugin, který využijí hlavně uživatelé/kodéři, kteří nejsou spokojeni s nějakou webovou službou. Ať už proto, že nabízí málo funkcí, nebo se nepovedla vzhledem. Jako příklad může sloužit například GMail, který lze pomocí Greasemonkey a volně stažitelných skriptů doladit a přidat mu funkce.

Vše pracuje na jednoduchém principu. Rozšíření má k dispozici sadu uživatelských skriptů (psaných v JavaScriptu) a ke každému má nastavenu masku webové adresy, pro kterou se má daný skript použít. Po načtení stránky je tento skript podstrčen prohlížeči a ten jej provede.

Jako menší příklad si ukážeme, jak se jednoduše zbavit reklamy v novém webmailu Centrum.cz a jak upravit celé rozhraní tak, aby vypadalo, že nikdy reklamu neobsahovalo.

Instalace Greasemonkey

Instalace Greasemonkey se nijak neliší od instalace jiných doplňků. Na stránce pluginu klikněte na Přidat do aplikace Firefox. Potvrďte instalaci a restartujte prohlížeč. Pokud jste byli úspěšní, v pravém dolním rohu prohlížeče se objevila malá opičí hlava.

Tvorba skriptu

Pokud máte nainstalováno, můžeme přistoupit k úpravě rozhraní webmailu. Před naší úpravou vypadá takto:

My se pokusíme odstranit malý banner vlevo pod seznamem složek s poštou a celý pravý panel s reklamou.

Klepněte pravým tlačítkem na ikonu opičáka a v kontextovém menu vyberte Nový uživatelský skript. Objeví se okno.

Do kolonky Name napište jméno skriptu – třeba AdRemover. Do Namespace napište např. none – my sice žádný namespace využívat nebudeme, ale to Greasemonkey slyšet nechce. Description nechte prázdné a do políčka Includes zadejte masky adres stránek, na které se bude náš skript vztahovat – v našem případě to bude

http://mail*.centrum.cz/*

Jak možná tušíte, adresa se bude při práci se schránkou dost měnit, a proto jsem do ní přidal zástupné znaky (*), které umožní tolerovat případné drobné rozdíly.

Poslední políčko Excludes znamená přesný opak předchozího – sem se píší stránky, na které se skript vztahovat nesmí. My ho necháme prázdné.

Po potvrzení se vás plugin zeptá na textový editor, který bude použit k editaci skriptu. Samozřejmě stačí obyčejný poznámkový blok, ale zvýrazněná JS syntaxe je výhoda, takže lepší volba bude například PSPad.

Ve vybraném editoru se vám otevře téměř prázdný javascriptový soubor obsahující pouze cosi jako hlavičku. V našem případě vypadá takto:

// ==UserScript==
// @name           AdRemove
// @namespace      none
// @include        http://mail*.centrum.cz/*

Nyní vložíme kód upravující rozhraní webmailu. První část bude skrývat reklamu a také mírně upraví písmo a margin textu v patičce. Druhá část upraví velikost rozhraní tak, aby po odebrané reklamě nezbylo prázdné místo.

V následujícím kódu projíždíme jednotlivé elementy stránky a v případě, že narazíme na reklamy nebo patičku, provedeme skrytí nebo úpravu velikosti:

if (e = document.getElementsByTagName("div"))
{
  c = e.length;
  for(i = 0; i < c; i++)
  {
    if (e[i].hasAttribute("class"))
    {
      // skrytí reklam
      if ((e[i].getAttribute("class") == "right-ad-col") || (e[i].getAttribute("class") == "leftbanner"))
      {
        e[i].style.display = "none";
      }
      // zmenšení patičky
      if ((e[i].getAttribute("class") == "footer"))
      {
        e[i].style.margin = "5px";
        e[i].style.fontSize = "11px";
      }
    }
  }
}

Teď již jen odstraníme ono prázdné místo:

if (p = document.getElementById("page"))
{
  p.style.width = "100%";
  p.style.paddingRight = "0px";
}

A je hotovo. Výsledek našeho snažení by měl vypadat zhruba takto:

Odkazy

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Delphi a PHP, pokouší C++ a zajímá se o online hry
Web    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý