XNA – Tvorba menu v Xna
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

XNA – Tvorba menu v XnaXNA – Tvorba menu v Xna

 

XNA – Tvorba menu v Xna

Google       Google       17. 12. 2008       19 374×

V tomto článku sa naučíme, ako vytvoriť triedu Menu, ktorá môže byť rýchlo a ľahko presunutá aj do iného programu v XNA. Navyše je veľmi jednoduché prispôsobiť túto triedu, keď už je raz hotová.

Reklama
Reklama

Toto je rovnaké menu, aké vytvoril Dane Anderson vo svojej XNA hry “Box Wars”. Tu je odkaz na video, ak chcete vidieť toto menu v akcii. V hre menu vyzerá rozmazane, lebo bol použitý bloom efekt. Takže už máte nejaké extra informácie o menu, ktoré budete vytvárať v tomto článku. Pustime sa teda do tvorenia triedy s názvom “Menu”, ktorú môžete veľmi jednoducho začleniť do vašej hry. Po vytvorení novej triedy vo vašom projekte by ste mali dostať kód podobný nasledujúcemu:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace Box_Wars
{
    class Menu
    {
    }
}

Pred tým, než začneme písať kód, pridajme tieto riadky k našim using príkazom:

using Microsoft.Xna.Framework;
using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;

Teraz môžeme začať s písaním kódu pre našu triedu. Najprv pridajme tieto premenné:

private static int MAX = 20;
private int menuItemCount;
private int curMenuItem;
private string[] menuItems;
private Vector2[] pos;
private double[] scale;
private Color unselected;
private Color selected;
private SpriteFont font;

MAX
maximálny počet prvkov povolených v tomto menu. Môžete ho zmeniť na ľubovoľnú hodnotu, ale pochybujem, že vaša hra bude niekedy mať viac ako 20 prvkov v jednom menu.
menuItemCount
celkový počet prvkov menu.
curMenuItem
index práve označeného prvku menu.
menuItems
pole, ktoré obsahuje všetky texty prvkov poľa.
pos
pole obsahujúce pozície každého prvku menu.
scale
pole obsahujúce hodnotu zväčšenia každého prvku menu.
unselected
farba neoznačeného prvku menu.
selected
farba označeného prvku menu.
font
SpriteFont, ktorý bude použitý na vypisovanie textu v menu.

Potom, čo ste pridali všetky premenné pre túto triedu, môžete pridať aj konštruktor:

public Menu(Color unslectedColor, Color selectedColor, SpriteFont sp)
{
    font = sp;
    menuItems = new string[MAX];
    pos = new Vector2[MAX];
    scale = new double[MAX];
    unselected = unslectedColor;
    selected = selectedColor;
    menuItemCount = 0;
    curMenuItem = 0;
}

Ďalej môžeme pridať funkciu, ktorá vám umožní jednoducho pridať prvky do vášho menu:

public void addMenuItem(string name, Vector2 p)
{
    if (menuItemCount < MAX)
    {
        menuItems[menuItemCount] = name;
        scale[menuItemCount] = 1.0f;
        pos[menuItemCount++] = p;
    }
}

Teraz pridajme možnosť pre jednoduché označenie nasledujúceho alebo predchádzajúceho prvku menu. Kód umožní užívateľovi označovať prvky menu dookola. To znamená, že ak sú naspodku zoznamu a stlačia tlačidlo pre ďalší prvok, prenesie ich to na začiatok. To spravíme týmito dvoma funkciami:

public void selectNext()
{
    if (curMenuItem < menuItemCount-1)
        curMenuItem++;
    else
        curMenuItem = 0;
}

public void selectPrev()
{
    if (curMenuItem > 0)
        curMenuItem--;
    else
        curMenuItem = menuItemCount-1;
}

Potom pridajme tieto prístupové metódy, ktoré vrátia index práve označeného prvku a jeho index:

public int getSelectedNum()
{
    return curMenuItem;
}

public string getSelectedName()
{
    return menuItems[curMenuItem];
}

Keď už toto máme hotové, je čas pridať posledné dve metódy našej triedy, Draw a Update. Metóda Update bude vyzerať takto:

public void Update(GameTime gameTime)
{
    for (int x = 0; x < menuItemCount; x++)
    {
        if (x == curMenuItem)
        {
            if (scale[x] < 2.0f)
                scale[x] += 0.04 + 10.0f * gameTime.ElapsedGameTime.Seconds;
        }
        else if (scale[x] > 1.0f && x!=curMenuItem)
            scale[x] -= 0.04 + 10.0f * gameTime.ElapsedGameTime.Seconds;
    }
}

V metóde Update prejdeme v cykle všetky prvky menu a pridáme efekty zväčšovania a zmenšovania sa na základe toho, či je prvok označený alebo nie. Toto je miesto, ktoré budete chcieť upraviť, keď budete chcieť pridať iné efekty.

Teraz môžete pridať metódu Draw:

public void Draw(SpriteBatch spriteBatch)
{
    spriteBatch.Begin();
    for (int x = 0; x < menuItemCount; x++)
    {
        if (x == curMenuItem)
        {
            Vector2 p = pos[x];
            p.X -= (float)(22 * scale[x] / 2);
            p.Y -= (float)(22 * scale[x] / 2);
            spriteBatch.DrawString(font,
                                   menuItems[x],
                                   p,
                                   selected,
                                   0.0f,
                                   new Vector2(0, 0),
                                   (float)scale[x],
                                   SpriteEffects.None,
                                   0);
        }
        else
        {
            Vector2 p = pos[x];
            p.X -= (float)(22 * scale[x] / 2);
            p.Y -= (float)(22 * scale[x] / 2);
            spriteBatch.DrawString(font,
                                   menuItems[x],
                                   p,
                                   unselected,
                                   0.0f,
                                   new Vector2(0, 0),
                                   (float)scale[x],
                                   SpriteEffects.None,
                                   0);
        }
    }

    spriteBatch.End();
}

Metóda Draw prispôsobuje vykresľovanie na základe veľkosti písma a jeho zväčšenia. Nakoniec máme kompletnú triedu Menu.

K tomuto článku je k dispozícii na stiahnutie zdrojový súbor a príkladový projekt.

Zdroj: http://www.ziggyware.com/readarticle.php?article_id=188

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v Jave už 4 roky a podieľal sa niekoľkých opensource projektoch. Ovláda značnú časť Java SE, z EE trochu JSP a servlety a nedávno sa začal zaoberať ME. Ďalej ovláda C#, (X)HTML, JavaScript, PHP, SQL a trochu Pascal, Delphi, C, C++.

Nové články

Obrázek ke článku Nový IT hráč na českém trhu

Nový IT hráč na českém trhu

V roce 2015 otevřela v Praze na Pankráci v budově City Tower své kanceláře společnost EPAM Systems (NYSE:EPAM), jejíž centrála se nachází v USA. Společnost byla založená v roce 1993 a od té doby prošla velkým vývojem a stále roste.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku České Radiokomunikace opět hledají nejlepší nápady pro internet věcí

České Radiokomunikace opět hledají nejlepší nápady pro internet věcí

České Radiokomunikace (CRA) pořádají druhý ročník CRA IoT Hackathonů. Zájemci z řad vývojářů a fanoušků moderních technologií mohou změřit své síly a během jediného dne sestrojit co nejzajímavější funkční prototyp zařízení, které bude komunikovat prostřednictvím sítě LoRa. CRA IoT Hackathony se letos uskuteční ve dvou fázích, na jaře a na podzim, v různých městech České republiky. Jarní běh se odstartuje 31. března v Brně a 7. dubna v Praze.

Obrázek ke článku Cloud computing je využíván stále intenzivněji

Cloud computing je využíván stále intenzivněji

Využívání cloud computingu nabývá na intenzitě. Jen v letošním roce vzroste podle analytiků trh se službami veřejného cloudu o 18 %, přičemž o téměř 37 % vzrostou služby typu IaaS. Růst o více než pětinu pak čeká služby poskytování softwaru formou služby, tedy SaaS. Aktuálním trendům v oblasti využívání cloudu se bude věnovat konference Cloud computing v praxi, která se koná 23. března. 2017 v pražském Kongresovém centru Vavruška na Karlově náměstí 5.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý