Ajax v praxi - upload souborů
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Ajax v praxi - upload souborůAjax v praxi - upload souborů

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Ajax v praxi - upload souborů

Google       Google       15. 2. 2009       29 219×

Ajax přinesl do světa webdesignu mnoho nových možností. Jednou z nich je i uploadování souborů bez nutnosti obnovit stránku. Pojďme se na to podívat blíže.

Reklama
Reklama

Na úvod zmíním, na jakém principu bude skript fungovat. Klíčovou roli pro nás bude hrát skrytý iframe, v němž bude samotný proces probíhat. Postupovat budeme následujícím způsobem: nejdříve je potřeba vytvořit HTML formulář pro uploadování souborů a dále onen iframe. Vytvoříme funkci, která při zahájení nahrávání zobrazí animaci, a druhou funkci, která ji po dokončení nahrávání a následném zavolání move_uploaded_file() v PHP zase nechá zmizet. Začněme tedy s HTML formulářem. Bude nám stačit jeden input typu file a jeden submit button, důležitý pro nás však bude enctype parametr u tagu form.

Ovšem pouze toto nám k přípravě nestačí. Budeme potřebovat ještě jeden prvek, kde se nám zobrazí progress bar při nahrávání, a druhý prvek, kde uživatel zjistí, zda bylo nahrávání úspěšně dokončeno či nějakou chybou přerušeno. A konečně poslední část - skrytý iframe. A nesmíme zapomenout, že pracujeme - dá se říct - s JavaScriptem, tudíž je potřeba vložit do formuláře událost onSubmit.

Určitě jste si všimli, že se atributem target u formuláře dovoláváme iframu. Ve výchozím nastavení musíme skrýt blok s animací nahrávání, čili odstavec s identifikátorem progress_bar. Druhý odstavec je implicitně prázdný, nemusíme ho tedy nijak skrývat. Nyní je potřeba napsat jednoduchou JavaScriptovou funkci, která zobrazí progress bar, jakmile bude stisknuto tlačítko Nahrát. Není to nic složitého, zcela triviální funkce.

function zacitNahravani(){
  document.getElementById('progress_bar').style.visibility = 'visible';
  return true;
}

A nyní je samozřejmě potřeba ještě napsat funkci, která progress bar po ukončení nahrávání odstraní. Opět se bude jednat o pouhou změnu stylu, ovšem přibyde nám také parametr a další úkony. Pomocí parametru funkce zjistí, zda byl soubor úspěšně nahrán, či se někde vyskytla chyba, a dle toho přizpůsobí obsah odstavce s identifikátorem vysledek. Budeme tedy potřebovat jednoduchou konstrukci if..else a metodu innerHTML z objektu document. Celá funkce bude vystavěna následujícím způsobem:

function konecNahravani(stav){
  var result = '';
  if (stav == 1){
    document.getElementById('vysledek').innerHTML = 'Nahrávání proběhlo úspěšně!

'; } else { document.getElementById('vysledek').innerHTML = 'Při nahrávání došlo k chybě!

'; } document.getElementById('progress_bar').style.visibility = 'hidden'; return true; }

Možná si říkáte, že Ajax vůbec nepoužíváme. Ono je to docela pravda. Celé to je jen o JavaScriptu a PHP - odeslání formuláře proběhne v neviditelném iframu upload a stránka se nemusí znovu načítat. A tento průběh se Ajaxu velmi podobá. Ale zpět ke skriptům. HTML a JavaScript máme za sebou a zbývá nám pouze příprava CSS a PHP. Prvně připravím styl pro 2 prvky - je potřeba do základu skrýt progress bar a ještě si trochu pohrát se stylem formuláře.

p#progress_bar{
  z-index: 100;
  position: absolute;
  visibility: hidden;
  text-align: center;
  width: 400px;
  margin: 0px;
  padding: 0px;
  background-color: #fff;
  border: 1px solid #ccc;
}
 
form{
  text-align: center;
  width: 390px;
  margin: 0px;
  padding: 5px;
  background-color: #fff;
  border: 1px solid #ccc;
 
}

A dostáváme se k poslední části - k PHP skriptu. Místo, kam se budou soubory nahrávat, necháme jako pracovní adresář, dále zavedeme pomocnou proměnnou vysledek, kterou použijeme jako parametr pro funkci konecNahravani(). Tato proměnná dostane hodnotu 0 a v případě úspěšného nahrání souboru se přepíše na 1. Na konci skriptu je ještě použit příkaz sleep, to proto, aby se zobrazila animace i při velmi rychlém až okamžitém nahrání.

A na závěr poslední JavaScript, kde budeme volat funkci konecNahravani() s parametrem $vysledek z PHP skriptu.

A to je vše. V dalším pokračování se podíváme na RSS čtečku.

Zdroj: http://www.ajaxf1.com/

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Tomáš BobekAutor je designérem stránek (2D grafika), ovládá jazyky HTML, CSS, PHP, JavaScript a zajímá se o programování v Javě.Krom programujte.com se podílí na projektech maths.cz (jako redaktor a grafik), ceskewebstudio.cz (jako designér) a webber.cz (jako JavaScript scriptař). Ostatní volný čas rád tráví s přáteli nebo sportuje (tenis, nohejbal, hokejbal, závodně fotbal).
Web     Twitter     Facebook    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý