Syntéza řeči v C#
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Syntéza řeči v C#Syntéza řeči v C#

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Syntéza řeči v C#

Google       Google       9. 2. 2009       23 408×

Chtěli jste někdy naučit své aplikace mluvit? Pomocí tzv. SAPI to není nic těžkého.

Reklama
Reklama

Syntéza řeči (také známá pod názvem Text-to-speech, tedy „text na řeč“) je zjednodušeně generování lidské řeči počítačem. Programu, který toto dovede, se říká syntetizátor. Naším cílem bude si pomocí Speech API (SAPI) integrovaného ve Windows Vista a výš jeden takový syntetizátor vytvořit. Celé toto API sídlí v knihovně System.Speech.dll, ve které najdeme i pět důležitých namespaces:

  • System.Speech.Audioformat
  • System.Speech.Recognition
  • System.Speech.Recognition.SrgsGrammar
  • System.Speech.Synthesis
  • System.Speech.Synthesis.TtsEngine

Pro přístup ke schopnostem tohoto API musíme nejdřív do nového projektu (Console, WinForms, WPF, to je jedno) přidat referenci na System.Speech.dll (klikněte pravým tlačítkem na projekt v Solution Exploreru, zvolte Add Reference a na záložce .NET najděte položku System.Speech, volbu potvrďte tlačítkem OK).

Díky tomu se knihovna System.Speech.dll zkopíruje do složky „bin“ našeho projektu a my můžeme pomocí direktivy using přidat vybraný namespace a pracovat s jeho třídami.

„Text na řeč“

Windows Vista i Windows 7 mají SAPI integrované už v sobě, je tedy jasné, že ho samy dokážou využít. Používají ho v nástroji zvaném „Text na řeč“ („Text to speech“) a v základu najdeme v obou těchto systémech předinstalovaný jeden hlas, je jím „Microsoft Anna“. Koneckonců, můžete si s tímto prográmkem pohrát sami. Stačí otevřít Ovládací panely v klasickém zobrazení a poklikat na „Text na řeč“ (pro anglická Windows otevřete Control Panel v classic view a zvolte „Text to speech“).

Další hlasy můžete získat, pokud si stáhnete Microsoft Speech SDK 5.1.

Třída SpeechSynthesizer

Jak název napovídá, tato třída obstarává samotný převod textu na řeč. Rozhodně nejdůležitějšími metodami jsou Speech a SpeechAsync. První z nich vysloví zadaný text synchronně (aplikace bude zablokována, dokud počítač nedomluví) a druhá, SpeechAsync, začne mluvit asynchronně, tedy pomocí dalšího vlákna.

Třída SpeechSynthesizer poskytuje čtyři vlastnosti – Rate, State, Voice a Volume:

  • Rate – nastavuje rychlost mluvení, nabývá hodnot od -10 do 10.
  • State – vrátí aktuální stav SpeechSynthesizeru (jestli je připraven nebo právě mluví, atd.).
  • Voice – vrátí aktuálně používaný hlas jako VoiceInfo objekt.
  • Volume – nastavuje hlasitost hlasu, nabývá hodnot od 0 do 100.

Podívejme se na samotné použití metod Speak a SpeakAsync. Abychom si ukázali asynchronní povahu druhé metody, můžeme třeba vytvořit dvě instance třídy SpeechSynthesizer a první z nich nechat mluvit asynchronně zároveň s druhou:

SpeechSynthesizer ss1 = new SpeechSynthesizer();
SpeechSynthesizer ss2 = new SpeechSynthesizer();
ss1.SpeakAsync("I hope this article will be helpful.");
ss2.Speak("Hello, how are you doing?");

V namespace System.Speech.Synthesis najdeme kromě této i několik dalších zajímavých tříd. Více informací je například na MSDN.

Ukázková aplikace

Pomocí následující WPF aplikace si můžete funkcionalitu zmíněnou v tomto článku vyzkoušet na vlastní kůži. Na závěr dodám, že jediným podporovaným jazykem pro syntézu je angličtina, ostatním jazykům je jen stěží rozumět.

Aplikaci stáhnete ZDE.
Zdroj: http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/mahesh/SpeechWPF09302008223352PM/SpeechWPF.aspx

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jakub KottnauerJakub studuje informatiku na FIT ČVUT, jeho oblíbenou platformou je .NET.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý