Silverlight 2 Digg klient - 4. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Silverlight 2 Digg klient - 4. dílSilverlight 2 Digg klient - 4. díl

 

Silverlight 2 Digg klient - 4. díl

Google       Google       6. 4. 2009       8 016×

Tentokrát se naučíme pracovat s elementy Style, které nám umožňují používat jednotný vzhled napříč celou aplikací.

Reklama
Reklama

Existence elementu Style je novinkou ve WPF a Silverlightu, tento mechanismus nám umožňuje vzít hodnoty jednotlivých vlastností, uložit je pod Style element a tento vzhled pak můžeme libovolně používat. Koncept je podobný obyčejným CSS stylům, ale provedení se liší (u XAML stylů používáme, jak jinak, syntaxi XML).

Pro naší aplikaci si styly deklarujeme uvnitř App.xaml stylu, díky tomu je budeme moci využít v které části Digg klienta. Začněme třeba nápisem Digg klient:

<Border Grid.Column="0" CornerRadius="10" Background="#FFDEDEDE" Margin="0,0,5,0">
    <TextBlock Text="Digg klient" Foreground="#FF14517B" Margin="10,3,0,0" FontSize="15" />
</Border>

Jak sami vidíte, nápis se skládá z „rámečku“ (Border), který definuje zaoblené rohy a bílou barvu, a ze samotného textu reprezentovaného TextBlockem. Pro demonstraci možností elementu Style si nyní tyto dvě definice vzhledu přesuneme do souboru App.xaml a z Page.xaml na ně jen odkážeme. „Nový“ App.xaml bude vypadat takto:

<Application xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
             xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" 
             x:Class="DiggKlient.App"
             >
    <Application.Resources>
        
        <Style x:Key="TitleBorder" TargetType="Border">
            <Setter Property="CornerRadius" Value="10" />
            <Setter Property="Background" Value="#FFDEDEDE" />
            <Setter Property="Margin" Value="0,0,5,0" />
            <Setter Property="Grid.Column" Value="0" />
        </Style>
        
        <Style x:Key="TitleText" TargetType="TextBlock">
            <Setter Property="Foreground" Value="#FF14517B" />
            <Setter Property="Margin" Value="10,3,0,0" />
        </Style>
        
    </Application.Resources>
</Application>

V elementu Style definujeme jméno stylu (x:Key) a typ prvků, na které ho můžeme aplikovat (TargetType). Jednotlivé Settery pak nastavují odpovídající vlastnosti. Teď už jen musíme nově definované styly napojit na prvky v Page.xaml. K tomu slouží tzv. „markup extensions“, ty ohraničují složené závorky, které uvidíte v kódu níže. Bez nich by kompilátor nevěděl, že slovy „StaticResource TitleBorder“ nemyslíme nějaký text, ale že tím odkazujeme na právě definovaný styl:

<Border Style="{StaticResource TitleBorder}">
    <TextBlock Text="Digg klient" Style="{StaticResource TitleText}" />
</Border>

Pokud postup zopakujeme pro všechny ostatní prvky uvnitř Page.xaml, bude nám odměnou tento krásně čistý kód:

<UserControl xmlns:data="clr-namespace:System.Windows.Controls;assembly=System.Windows.Controls.Data"  x:Class="DiggKlient.Page"
    xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" 
    xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" >

    <Grid Style="{StaticResource TopGrid}">
        <Grid.RowDefinitions>
            <RowDefinition Height="40" />
            <RowDefinition Height="*" />
        </Grid.RowDefinitions>

        <Grid Style="{StaticResource Header}">
            <Grid.ColumnDefinitions>
                <ColumnDefinition Width="*" />
                <ColumnDefinition Width="200" />
                <ColumnDefinition Width="50" />
            </Grid.ColumnDefinitions>

            <Border Style="{StaticResource TitleBorder}">
                <TextBlock Text="Digg klient" Style="{StaticResource TitleText}" />
            </Border>

            <TextBox x:Name="TopicTB" Style="{StaticResource SearchBox}" />
            <Button x:Name="SearchBtn" 
                    Content="Hledat" 
                    Click="SearchBtn_Click"
                    Style="{StaticResource SearchButton}" />

        </Grid>
        
<data:DataGrid x:Name="StoriesList" Style="{StaticResource StoriesList}" />
    </Grid>

</UserControl>

Dnes jsme si ukázali, že Style elementy nám nejen dokážou odstranit většinou překážející obecné definice vzhledu a díky tomu se můžeme soustředit jen na to, čím se jednotlivé prvky liší, ale také díky nim můžeme snadno používat jeden motiv na několika místech aplikace.

V příštím díle upravíme zobrazování dat, aby se nám místo nudné tabulky ukazovalo i něco živějšího.

Zdroj: http://weblogs.asp.net/scottgu/pages/silverlight-tutorial-part-4-using-style-elements-to-better-encapsulate-look-and-feel.aspx

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jakub KottnauerJakub studuje informatiku na FIT ČVUT, jeho oblíbenou platformou je .NET.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý