Silverlight/WPF 2 Digg klient - 8. díl
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Silverlight/WPF 2 Digg klient - 8. dílSilverlight/WPF 2 Digg klient - 8. díl

 

Silverlight/WPF 2 Digg klient - 8. díl

Google       Google       4. 5. 2009       8 709×

Jak už jste asi pochopili podle titulku článku, v tomto, již posledním, dílu se podíváme na převod Silverlight aplikace do WPF.

Reklama
Reklama

Velkou výhodou technologií Silverlight a WPF je to, že jsou vesměs to samé, jen jedna z nich se používá na webu a druhá na desktopu. Obě používají XAML pro návrh uživatelského rozhraní a některý z .NET jazyků pro aplikační logiku. Dnes si tedy ukážeme, jak je snadné převést Silverlight Digg klienta na WPF Digg klienta. Začněme vytvořením klasického WPF Application projektu a vznikne nám projektová struktura podobná té u Silverlightu:

Teď musíme všechny soubory ze Silverlight verze překopírovat do tohoto projektu, ve výsledku tedy budeme mít soubory App.xaml, Window1.xaml místo Page.xaml, StoryDetailsView.xaml a jejich .cs soubory + soubor DiggStory.cs.

Narazíme na malý problém s HyperlinkButton v StoryDetailsView.xaml, které ve WPF není (zatím), element HyperlinkButton budeme muset nahradit prvkem TextBlock a do něj vložit prvek Hyperlink, detailní kód je tady (nezapomeňte změnit HyperlinkButton na TextBlock i v App.xaml!):

<TextBlock Text="{Binding Title}" Style="{StaticResource TitleLink}" >
    <Hyperlink NavigateUri="{Binding HrefLink}" />
</TextBlock>

Ještě potřebujeme přidat hlavičku user-agent do WebClient v Page.xaml.cs, jinak Digg API vrátí error. Zatímco Silverlight ji defaultně posílá, WPF ne. Daný úsek kódu nyní bude vypadat takto:

WebClient diggService = new WebClient();
diggService.Headers.Add("user-agent", "Ukazkova aplikace"); // novinka!
diggService.DownloadStringCompleted += DiggService_DownloadStoriesCompleted;
diggService.DownloadStringAsync(new Uri(diggUrl));

A nakonec zobrazíme obsah souboru Page.xaml v hlavním okně programu, což je vlastně Window1.xaml. Toho docílíme dvěma novými řádky kódu (jeden z nich je deklarace namespace):

<Window x:Class="DesktopDiggKlient.Window1"
    xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
    xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
    xmlns:Digg="clr-namespace:DiggKlient"
    Title="Window1" Height="300" Width="300">
    <Grid>
        <Digg:Page />
    </Grid>
</Window>

Máme hotovo! Aplikaci jsme během pár minut převedli z webu na desktop, všimněte si pár drobných změn ve vzhledu, které jsou dány tím, že WPF odvozuje výchozí písmo atp. od systému, zatímco Silverlight má nadefinované nějaké výchozí hodnoty. Po pár menších úpravách vypadá naše konečná aplikace jako na obrázku níže.

Snad vám seriál dal nové znalosti a vzbudil ve vás zájem o tuto technologii s jistě zajímavou budoucností! Těším se na shledanou u dalšího seriálu.

Zdroj: http://weblogs.asp.net/scottgu/pages/silverlight-tutorial-part-8-creating-a-digg-desktop-application-using-wpf.aspx

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Jakub KottnauerJakub studuje informatiku na FIT ČVUT, jeho oblíbenou platformou je .NET.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku RAD Studio a Windows Store

RAD Studio a Windows Store

RAD Studio je první vývojové prostředí se zabudovanou podporou balení aplikací typu Win32 a Win64 pro jejich umístění a šíření prostřednictvím Windows 10 Store.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

Testujte na 2 400+ Android a iOS zařízení

V dnešní době, kdy většina softwaru pro mobilní aplikace je tvořena a distribuována průběžně, mnohdy do celého světa je třeba zajistit také průběžnou automatizaci testování mobilního softwaru. V případě mobilních aplikací pro Android a iOS začíná být problém, jak testovat na obrovském množství kombinací HW variant, rozměrů, edic operačních systémů různých výrobců v různých částech světa na reálných zařízení. Simulátory a emulátory nejsou většinou to pravé. Pokud již testuji, jak si udělat vlastní beta distribuci opravdovým reálným testerům napříč platformami?

Obrázek ke článku Funkcie main vo Windows API

Funkcie main vo Windows API

V tretej časti seriálu o Windows API budeme hovoriť o funkčných prototypoch main. Funkčný prototyp je tvorený názvom funkcie a typom signatúry, pričom sa vynecháva telo funkcie. 

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý