Klíčové slovo this v C#
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Klíčové slovo this v C#Klíčové slovo this v C#

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Klíčové slovo this v C#

Google       Google       8. 6. 2009       26 775×

Začátečníci mají často problém se správným pochopením funkce a využití klíčového slova this. Tento článek by jim mohl pomoci.

Reklama
Reklama

Klíčové slovo this odkazuje na současnou instanci třídy. Lze ho použít pro přístup k členům třídy z konstruktoru, metod a přístupových metod dané instance.

Statické konstruktory a metody nemají ukazatel this, protože nelze vytvořit jejich instance. Během psaní kódu metody nebo vlastnosti třídy vám použití this zpřístupní intellisense. this se používá, pokud chceme procházet aktuální instanci, např. potřebujeme provést výpočet nebo další operace související s touto instancí.

Jednoduchý příklad:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace this_example
{
    class Program
    {
        public class Demo
        {
            int age;
            string name;

            public Demo(int age, string name)
            {
                age = age;
                name = name; 
            }

            public void Show()
            {
                Console.WriteLine("Tvůj věk je:" + age.ToString());
                Console.WriteLine("Tvé jméno je: " + name);
            }
        }


        static void Main(string[] args)
        {
            int _age;
            string _name;


            Console.WriteLine("Vlož svůj věk : " );
            _age=Int32.Parse(Console.ReadLine());

            Console.WriteLine("Vlož své jméno: ");
            _name=Console.ReadLine();

            Demo obj = new Demo(_age, _name);

            obj.Show();
            Console.ReadLine();
         }
    }
}

Výstupem tohoto programu bude:

Jak vidíte, program nevrátil žádné hodnoty. Důvodem je upřednostnění lokálních proměnných age a name před proměnnými instance. Všimněte si, že program vypsal pouze varování, nikoliv chybu. (Assignment made to some variable; did you mean to assign something else?) Musíme použít slovo this jako odkaz na proměnnou aktuální instance.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace this_example
{
    class Program
    {
        public class Demo
        {
            int age;
            string name;

            public Demo(int age, string name)
            {
                // TADY BYLY PROVEDENY ZMĚNY
                this.age = age;
                this.name = name; 
            }

            public void Show()
            {
                Console.WriteLine("Tvůj věk je:" + age.ToString());
                Console.WriteLine("Tvé jméno je: " + name);
            }
        }


        static void Main(string[] args)
        {
            int _age;
            string _name;


            Console.WriteLine("Vlož svůj věk : " );
            _age=Int32.Parse(Console.ReadLine());

            Console.WriteLine("Vlož své jméno: ");
            _name=Console.ReadLine();

            Demo obj = new Demo(_age, _name);

            obj.Show();
            Console.ReadLine();
         }
    }
}

Výstup programu bude vypadat takto:

Tento příklad rozhodně nepokrývá všechny možnosti využití slova this, ale pokouší se ilustrovat, jak a kdy lze toto slovo použít.

Zdroj: http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/puranindia/thiskeywordinCsharp05222009003020AM/thiskeywordinCsharp.aspx

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Tagy:
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Zdeněk MoravecAutor se pohybuje v oblasti vývoje nových materiálů. Mezi jeho koníčky patří tvorba webových aplikací, programování v jazycích Java, .NET (C#), Perl, elektronika a sport (běh). Hojně využívá sázecí systém LaTeX.
Web     Facebook    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý