Klíčové slovo this v C#
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Klíčové slovo this v C#Klíčové slovo this v C#

 

Klíčové slovo this v C#

Google       Google       8. 6. 2009       33 571×

Začátečníci mají často problém se správným pochopením funkce a využití klíčového slova this. Tento článek by jim mohl pomoci.

Klíčové slovo this odkazuje na současnou instanci třídy. Lze ho použít pro přístup k členům třídy z konstruktoru, metod a přístupových metod dané instance.

Statické konstruktory a metody nemají ukazatel this, protože nelze vytvořit jejich instance. Během psaní kódu metody nebo vlastnosti třídy vám použití this zpřístupní intellisense. this se používá, pokud chceme procházet aktuální instanci, např. potřebujeme provést výpočet nebo další operace související s touto instancí.

Jednoduchý příklad:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace this_example
{
    class Program
    {
        public class Demo
        {
            int age;
            string name;

            public Demo(int age, string name)
            {
                age = age;
                name = name; 
            }

            public void Show()
            {
                Console.WriteLine("Tvůj věk je:" + age.ToString());
                Console.WriteLine("Tvé jméno je: " + name);
            }
        }


        static void Main(string[] args)
        {
            int _age;
            string _name;


            Console.WriteLine("Vlož svůj věk : " );
            _age=Int32.Parse(Console.ReadLine());

            Console.WriteLine("Vlož své jméno: ");
            _name=Console.ReadLine();

            Demo obj = new Demo(_age, _name);

            obj.Show();
            Console.ReadLine();
         }
    }
}

Výstupem tohoto programu bude:

Jak vidíte, program nevrátil žádné hodnoty. Důvodem je upřednostnění lokálních proměnných age a name před proměnnými instance. Všimněte si, že program vypsal pouze varování, nikoliv chybu. (Assignment made to some variable; did you mean to assign something else?) Musíme použít slovo this jako odkaz na proměnnou aktuální instance.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace this_example
{
    class Program
    {
        public class Demo
        {
            int age;
            string name;

            public Demo(int age, string name)
            {
                // TADY BYLY PROVEDENY ZMĚNY
                this.age = age;
                this.name = name; 
            }

            public void Show()
            {
                Console.WriteLine("Tvůj věk je:" + age.ToString());
                Console.WriteLine("Tvé jméno je: " + name);
            }
        }


        static void Main(string[] args)
        {
            int _age;
            string _name;


            Console.WriteLine("Vlož svůj věk : " );
            _age=Int32.Parse(Console.ReadLine());

            Console.WriteLine("Vlož své jméno: ");
            _name=Console.ReadLine();

            Demo obj = new Demo(_age, _name);

            obj.Show();
            Console.ReadLine();
         }
    }
}

Výstup programu bude vypadat takto:

Tento příklad rozhodně nepokrývá všechny možnosti využití slova this, ale pokouší se ilustrovat, jak a kdy lze toto slovo použít.

Zdroj: http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/puranindia/thiskeywordinCsharp05222009003020AM/thiskeywordinCsharp.aspx

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Tagy:
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
(fotka) Zdeněk MoravecAutor se pohybuje v oblasti vývoje nových materiálů. Mezi jeho koníčky patří tvorba webových aplikací, programování v jazycích Java, .NET (C#), Perl, elektronika a sport (běh). Hojně využívá sázecí systém LaTeX.
Web     Facebook    

Nové články

Obrázek ke článku Stavebnice umělé inteligence 1

Stavebnice umělé inteligence 1

Článek popisuje první část stavebnice umělé inteligence. Obsahuje lineární a plošnou optimalizaci.  Demo verzi je možné použít pro výuku i zájmovou činnost. Profesionální verze je určena pro vývojáře, kteří chtějí integrovat popsané moduly do svých systémů.

Obrázek ke článku Hybridní inteligentní systémy 2

Hybridní inteligentní systémy 2

V technické praxi využíváme často kombinaci různých disciplín umělé inteligence a klasických výpočtů. Takovým systémům říkáme hybridní systémy. V tomto článku se zmíním o určitém typu hybridního systému, který je užitečný ve velmi složitých výrobních procesech.

Obrázek ke článku Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Jak vést kvalitně tým v IT oboru: Naprogramujte si ty správné manažerské kvality

Vedení týmu v oboru informačních technologií se nijak zvlášť neliší od jiných oborů. Přesto však IT manažeři čelí výzvě v podobě velmi rychlého rozvoje a tím i rostoucími nároky na své lidi. Udržet pozornost, motivaci a efektivitu týmu vyžaduje opravdu pevné manažerské základy a zároveň otevřenost a flexibilitu pro stále nové výzvy.

Obrázek ke článku Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý