C# - 8. lekce: Cykly
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

C# - 8. lekce: CyklyC# - 8. lekce: Cykly

 

C# - 8. lekce: Cykly

Google       Google       7. 9. 2009       56 856×

Cykly.

Reklama
Reklama

C# poskytuje běžné výrazy pro cykly, jako známe z ostatních jazyků:

  • while
  • do-while
  • for
  • foreach

while

syntaxe:

 while (podmínka) příkaz[y]

Cyklus 'while' provádí opakovaně příkaz nebo celý, do složených závorek uzavřený, blok příkazů, dokud platí zadaná podmínka. Například tento kód:

int a = 0;
while (a < 3)
{
    System.Console.WriteLine(a);
    a++;
}

vrátí na výstupu tyto hodnoty:

  • 0
  • 1
  • 2

do-while

syntaxe:

do příkaz[y] while (podmínka)

Cyklus 'do-while' je stejný jako cyklus 'while', akorát že podmínka je vyhodnocena až na konci bloku, který následuje po klíčovém slovu 'do'. Takže i kdyby byla podmínka před začátkem cyklu vyhodnocena jako FALSE, cyklus proběhne nejméně jednou. Například následující kód vrátí na výstupu '4':

int a = 4;
do
{
    System.Console.WriteLine(a);
   a++;
} while (a < 3);

for

syntaxe:

for (příkaz1; podmínka; příkaz2) příkaz[y]3

Cyklus 'for' obsahuje tři části. První - příkaz1 - se provede ještě před začátkem cyklu. Cyklus se poté začne provádět stejně, jako by se prováděl 'while', který by vypadal takto:

    příkaz1
    while (podmínka) {příkaz[y]3; příkaz2}

Cyklus 'for' se často používá, pokud potřebujeme měnit příkazem 2 hodnotu iterátoru inicializovaného příkazem 1. Obvykle, jako v následujícím příkladu, první přiřazení 'int a = 0' inicializuje iterátor 'a', podmínka se vyhodnotí proti konečné hodnotě '5' a druhý příkaz 'a++' změní hodnotu iterátoru.

for (int a =0; a<5; a++)
{
    System.Console.WriteLine(a);
}

foreach

syntaxe:

foreach (proměnná1 in proměnná2) příkaz[y]

Cyklus 'foreach' se používá k iteraci přes všechny proměnné obsažené v proměnná2, což je objekt, který implementuje rozhraní IEnumerable. Když je 'foreach' cyklus spuštěn, zadaná proměnná1 je postupně nastavena na všechny hodnoty obsažené v proměnná2. Jak jsme viděli výše, takový cyklus může být použit pro průchod hodnot pole a může vypadat například takto:

int[] a = new int[]{1,2,3};
foreach (int b in a)
    System.Console.WriteLine(b);

Hlavní nevýhodou 'foreach' cyklů je, že načtená hodnota v proměnná1 (v příkladu proměnná 'b') je pouze pro čtení (read-only).

Zdroj: http://www.softsteel.co.uk/tutorials/cSharp/lesson9.html

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zabývá programováním v C, C++, Java, C#.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Blockchain & Bitcoin konference

Blockchain & Bitcoin konference

V pátek 19. 5. 2017 se v pražském konferenčním centru Andel’s konala Blockchain & Bitcoin konference. Řada odborníků a podnikatelů v oboru blockchainu a kryptoměn představila možnosti budoucího směřování tohoto oboru. Speakeři většinou rusky mluvící provenience prezentovali řešení svých firem založená na technologii blockchainu.

Obrázek ke článku Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Bezpečnostní tým Cisco Talos odhalil celkem 4 kampaně dosud neobjeveného malwaru, který dostal jméno KONNI. Ten se dokázal úspěšně maskovat od roku 2014. Zpočátku se malware zaměřoval pouze na krádeže citlivých dat. Za 3 roky se ale několikrát vyvinul, přičemž jeho současná verze umožňuje útočníkovi z infikovaného počítače nejenom krást data, ale i mapovat stisky na klávesnici, pořizovat screenshoty obrazovky či v zařízení spustit libovolný kód. Pro odvedení pozornosti oběti zasílali útočníci v příloze také obrázek, zprávu a výhružkách severokorejského režimu či kontakty na členy mezinárodních organizací.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý