C# - 9. lekce: příkazy break, continue, goto, if - else, switch
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

C# - 9. lekce: příkazy break, continue, goto, if - else, switchC# - 9. lekce: příkazy break, continue, goto, if - else, switch

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

C# - 9. lekce: příkazy break, continue, goto, if - else, switch

Google       Google       15. 12. 2009       66 682×

V dnešní lekci se dozvíte základní syntaxi příkazů řízení toku programu: break, continue, goto, if - else a switch.

Reklama
Reklama

break

Příkaz 'break' umožňuje vyskočit z právě probíhaného cyklu 'while' nebo 'for' a z příkazu 'switch'. Následující příklad ukazuje možné použití příkazu 'break'. Na výstupu vrátí program čísla od 0 do 4.

int a = 0;
while (true)
{
    System.Console.WriteLine(a);
    a++;
    if (a == 5)
        break;
}

continue

Příkaz continue může být použit v jakémkoli druhu cyklu a pokud je proveden, přeruší právě probíhanou smyčku cyklu a přesune se na další. Více můžete vidět v následujícm příkladu, který spočítá počet všech čísel od 0 do 100, která nejsou dělitelná 7.

int y = 0;
for (int x=1; x<101; x++)
{
    if ((x % 7) == 0)
        continue;
    y++;
}
System.Console.WriteLine(y);

goto

Příkaz goto se používá ke skoku na jiné místo v programu, které je označeno návěštím. Také se používá u příkazu switch, který je popsán níže. Příkaz goto můžeme použít ke konstrukci cyklu, jak je ukázáno v následujcím příkladu (ovšem toto použití není doporučeno).

int a = 0;
start:
System.Console.WriteLine(a);
a++;
if (a < 5)
    goto start;

if - else

Příkaz 'if-else' se použije pro dělení programu do dvou větví na základě logické podmínky. Pokud je podmínka vyhodnocena jako TRUE, provede se větev za if klauzulí. Pokud je podmínka vyhodnocena jako FALSE, provede se větev programu za klausulí else. Celá větev včetně klíčového slova else je volitelná a pokud ji programátor nepotřebuje, nemusí ji uvádět. Následující příklad ukáže jednoduché použití if - else konstrukce:

if (a == 5)
    System.Console.WriteLine("A is 5");
else
    System.Console.WriteLine("A is not 5");

Příkaz if může být nahrazen pomocí operátoru podmínky, která vrací jednu ze dvou hodnot v závislosti na podmínce. V příkladu můžete vidět použití operátoru podmínky. Pokud je proměnná myBoolean TRUE, uloží se do proměnné 'i' číslo 1, pokud je FALSE, uloží se do 'i' číslo 0.

int i = (myBoolean) ? 1 : 0 ;

Příkaz 'if' z předchozího příkladu by proto mohl být přepsán použitím operátoru podmínky následovně:

System.Console.WriteLine( a==5 ? "A is 5" : "A is not 5");

switch - default

Příkaz 'switch' nám slouží k větvení programu do více větví. Mohli bychom použít několikanásobné použití příkazu 'if-else', ale to by nebylo přehledné a elegantní jako použití příkazu 'switch'. Následující příklad vrátí 'a>1 and a>0', pokud 'a' je rovno 2. Pokud se rovná 1, bude na výstupu 'a>0' a pokud je proměnná 'a' cokoliv jiného, bude na výstupu oznámení 'a is not set'.

switch(a)
{
    case 2:
        Console.WriteLine("a>1 and ");
        goto case 1;
    case 1:
        Console.WriteLine("a>0");
        break;
    default:
        Console.WriteLine("a is not set");
        break;
}

Každá větev za klíčovým slovem 'case', která obsahuje nějaký příkaz nebo blok příkazů, musí být zakončená příkazem break;, goto case k; ( kde k je označení jiného case) nebo goto default;. Pokud za 'case' není žádný příkaz, nemusí se výše zmíněné příkazy použít.

Následující příkaz ilustruje popsané pravidlo chování příkazu switch v jazyku C#. Na výstupu bude "a>0" pro vstup 1 i pro vstup 2.

switch(a)
{
    case 1:
    case 2:
        Console.WriteLine("a>0");
        break;
    default:
        Console.WriteLine("a is not set");
        break;
}
Zdroj: http://www.softsteel.co.uk/tutorials/cSharp/lesson10.html

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se zabývá programováním v C, C++, Java, C#.

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Obrázek ke článku Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Seznamte se s open source platformou NopCommerce – 1. díl

Hledáte e-commerce řešení, které si dokážete přizpůsobit podle vašich požadavků? Chcete čistý a srozumitelný kód, se kterým bude radost pracovat? Prozkoumejte s námi možnosti open source projektu NopCommerce. Seriál programování pod NopCommerce vám pomůže překonat první kroky nejistoty a úspěšně zvládnout vývoj pod platformou NopCommerce.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý