Ukládání a načítání hodnot z textového souboru
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Ukládání a načítání hodnot z textového souboruUkládání a načítání hodnot z textového souboru

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Ukládání a načítání hodnot z textového souboru

Google       Google       3. 11. 2009       38 377×

V tomto velice krátkém článku se zaměříme na ukládání hodnot z programu v C# do textového souboru a následné načítání dat ze souboru.

Reklama
Reklama

Ukládání dat do textového souboru je velmi jednoduchá záležitost, a tak není nutné psát dlouhý komentář.

string cesta = "data\\soubor.TXT";

string Obsah = "Tento text bude uložen v textovém souboru.";

FileInfo fi = new FileInfo(

Path.Combine(Environment.CurrentDirectory, cesta));

// Pokud soubor neexistuje, vytvoříme ho a zapíšeme do něj text:

if (!fi.Exists)

{

    StreamWriter sw = fi.CreateText();

    sw.WriteLine(Obsah);

    sw.Close();

    fi.Refresh();

}

Prakticky stringovská proměnná cesta nám ukazuje cestu k adresáři, kde se má vytvořit náš soubor TXT. Nepíše se tam celá cesta od disku C:\, ale od kořenového adresáře, kde máte EXE soubor. Pokud chcete zkopírovat cestu ze searche ve složce, tak by to vypadalo nějak takto:

C:\Users\Tase\Documents\Visual Studio 2005\Projects\WindowsApplication14\WindowsApplication14\bin\Debug\data\soubor.TXT

Nám ale krásně postačí, když si necháme jen data\soubor.TXT protože EXE soubor máme ve složce Debug. Až budete vkládat cestu do proměnné cesta, tak nezapomeňte, že kdekoliv máte obrácené lomítko (\), musíte ho napsat dvakrát, protože by si systém myslel, že chcete napsat konstantu (\a – pípnutí, \n – nový řádek atd.). Proměnnou Obsah můžete nahradit za kteroukoliv jinou proměnnou kompatibilní s .NET Frameworkem, ale musíme jí konvertovat do stringu. FileInfo je vlastně třída, která vykonává celý proces ukládání. Dále tu máme podmínku, která vytvoří soubor, pokud neexistuje. Streamwriter je metoda, pomocí níž se zapisuje do souboru. Dále si myslím, že už není potřeba vysvětlovat, protože to už je nad slunce jasné.

Když už jsme se naučili, jak ukládat data do souboru, tak si nyní můžeme ukázat, jak ta data zase načíst.

string cesta = "data\\soubor.TXT";

FileInfo fi = new FileInfo(cesta);

StreamReader sr = new StreamReader(fi.OpenRead());

while (sr.Peek() > -1)

    textBox1.Text = sr.ReadLine();

sr.Close();

U toto zdrojového kódu bych chtěl pouze podotknout, že cyklus while postupně projíždí řádek po řádku v textovém souboru. Aktuální stav řádku nám zajišťuje metoda Peek třídy FileInfo, která vrací parametry typu int. Data z textového souboru se nám vracejí v podobě parametrů typu string. V našem kódu si text ukládáme do textBoxu, ale dá se to podle potřeby ukládat např. do proměnných typu string, ale s tím už si určitě pohrajete, jak sami uznáte za vhodné. Pokud budete mít s čímkoli problém, tak se obraťte na diskusi pod článkem nebo na Fórum.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor programuje v jazycích C#, PHP, HTML,Python a Visual Basic.Zajímá se o tvorbu umělé inteligence, software a osobní aplikace.Svá řešení publikoval na stránkách www.soom.cz.
Web    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý