Game Maker - 03: Popis uživatelského rozhraní
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Game Maker - 03: Popis uživatelského rozhraníGame Maker - 03: Popis uživatelského rozhraní

 

Game Maker - 03: Popis uživatelského rozhraní

Google       Google       25. 4. 2010       16 866×

V této lekci si popíšeme většinu tlačítek a nabídek, které uvidíte po zapnutí GM.

Reklama
Reklama

Když spustíte Game Maker, uvidíte toto okno:

Ve skutečnosti toto uvidíte v jednoduchém režimu. Pokud máte Game Maker zaplý v pokročilém "Advanced módu", uvidíte tohle:

Vlevo můžete vidět zdroje (složky):

  • Sprites (zde vidíte obrázky, které používáte ve hře)
  • Sounds (zvuky)
  • Backgrounds (pozadí)
  • Paths (cesty)
  • Scripts (skripty)
  • Fonts (fonty)
  • Time Lines (časové přímky)
  • Objects (objekty)
  • Rooms (místnosti)
  • Game Information (informace o vaší hře)
  • Global Game Settings (globalní nastavení hry)

Nahoře můžete vidět známé menu a pracovní panel. V kapitolách si nyní popíšeme položky v menu, tlačítka atd. V dalších článcích si je rozebereme podrobněji. K mnoha věcem se dá dostat různými cestami: kliknutím na příkaz z menu, kliknutím na tlačítko (obrázek) nebo pravým kliknutím na zdroj (složku).

File menu (menu Soubor)

Ve file menu můžete najít obvyklé příkazy na načtení nebo uložení souboru plus ještě toto:

  • New. Zvolením této možnosti začnete vytvářet novou hru. Pokud máte nějakou hru otevřenou a kliknete na vytvořit novou, tak se vás GM zeptá, jestli chcete svůj aktuální projekt uložit. Pro tento úkon je zde také speciální tlačítko. Najdete ho na pracovní liště vlevo (list papíru).
  • Open. Otevření již rozpracované hry (GM soubor - soubor.gm6). Můžete také otevřít starší soubory vytvořené ve starších verzích GM (soubor.gmd), ty ovšem nemusí 100% fungovat ve verzi 6. Můžete také použít obrázek otevírající se složky, druhý zleva, nebo přetáhnout hru do okna GM.
  • Recent Files. Zde můžete otevřít soubory, s kterými jste kdysi v GM pracovali.
  • Save. Tímhle uložíte vaši rozpracovanou hru. I pro tuto funkci je zde obrázek - disketa, třetí zleva.
  • Save As. Neboli uložit jako. Při uložení můžete napsat jméno, pod kterým se hra uloží.
  • Create Executable. Pokud vaši hru dokončíte, budete asi chtít, aby si ji mohli zahrát i ostatní. Tímto příkazem vytvoříte z vaší hry .exe soubor, který můžete poslat kamarádům, dát na internet atd. K otevření tohoto souboru již není GM potřeba.
  • Advanced Mode. Zde přepínáte mezi jednoduchým a pokročilým (Advanced) režimem.
  • Exit. To vám bude asi jasné. Tímto tlačítkem ukončíte Game Maker. Pokud jste něco ve svém projektu změnili, budete vyzváni k uložení.

Edit menu (menu úprav)

Edit menu obsahuje mnoho příkazů, které se vztahují k aktuálně vybranému zdroji (objekty, obrázky, zvuky atd.). Menu se mění v závislosti na zvoleném zdroji.

  • Insert resource. Vloží další zdroj v závislosti na tom, který ze zdrojů (složek) máte označený. V dalších článcích to probereme do detailu.
  • Duplicate. Vytvoří kopii označeného zdroje.
  • Delete. Smaže právě označený zdroj.
  • Rename. Přejmenuje právě označený zdroj.
  • Properties. Otevře právě vybraný zdroj.

Ke všem těmto příkazům se dá dostat rozličnými cestami, například kliknutím pravým tlačítkem na zdroj.

Add menu (menu přidávání)

V tomhle menu můžete přidávat nové zdroje (obrázky, objekty, zvuky atd.). Pro každý z nich je také obrázek na pracovní liště.

Run menu (menu spouštění)

  • Run normally. Spustí hru.
  • Run in Debug mode. Spustí hru v debug módu. V tomto režimu můžete ověřit několik aspektů vaší hry, můžete ji pozastavit a pouštět po krocích. Tohle se používá, když něco nefunguje, ale je to trochu složitější.

Window menu

  • Cascade. Seřadí všechna otevřená okna tak, že každé z nich je alespoň trochu vidět.
  • Arrange Icons. Uspořádá všechna minimalizovaná okna vlastností (užitečné zejména při změně velikosti hlavního formuláře).
  • Close All. Zavře všechna otevřená okna v GM.

Help menu

  • Contents. Kliknutím sem se vám zobrazí nápověda Game Makeru v anglickém jazyce.
  • Registration. Jak už jsme si dříve řekli, GM existuje ve dvou verzích. Pokud si ho zaregistrujete, získáte mnoho možností navíc a odstraníte logo GM při běhu hry.
  • Web site. Otevře stránku o Game Makeru (anglicky).
  • About Game Maker. Zde se můžete dozvědět, jakou máte verzi Game Makeru.
  • The resource explorer (prohlížeč zdrojů). Vlevo v hlavním okně můžete vidět prohlížeč zdrojů, složek. Můžete zde vidět větvení všech zdrojů ve vaší hře. Funguje to jako prohlížení složek ve Windows.

A to je vše. :) Nyní se rozkoukejte po prostředí Game Makeru a hurá na další lekci, ve které si řeknem něco o Spritech.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

1 názor  —  1 nový  
Hlasování bylo ukončeno    
0 hlasů
Google
Autor se věnuje vytváření webových stránek a programování v C++.

Nové články

Obrázek ke článku Blockchain & Bitcoin konference

Blockchain & Bitcoin konference

V pátek 19. 5. 2017 se v pražském konferenčním centru Andel’s konala Blockchain & Bitcoin konference. Řada odborníků a podnikatelů v oboru blockchainu a kryptoměn představila možnosti budoucího směřování tohoto oboru. Speakeři většinou rusky mluvící provenience prezentovali řešení svých firem založená na technologii blockchainu.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Malware KONNI se úspěšně skrýval 3 roky. Odhalil ho bezpečnostní tým Cisco Talos

Bezpečnostní tým Cisco Talos odhalil celkem 4 kampaně dosud neobjeveného malwaru, který dostal jméno KONNI. Ten se dokázal úspěšně maskovat od roku 2014. Zpočátku se malware zaměřoval pouze na krádeže citlivých dat. Za 3 roky se ale několikrát vyvinul, přičemž jeho současná verze umožňuje útočníkovi z infikovaného počítače nejenom krást data, ale i mapovat stisky na klávesnici, pořizovat screenshoty obrazovky či v zařízení spustit libovolný kód. Pro odvedení pozornosti oběti zasílali útočníci v příloze také obrázek, zprávu a výhružkách severokorejského režimu či kontakty na členy mezinárodních organizací.

Obrázek ke článku Pouze jedna z deseti lokálních firem ví o pokutách plynoucích z GDPR

Pouze jedna z deseti lokálních firem ví o pokutách plynoucích z GDPR

Trend Micro, celosvětový lídr v oblasti bezpečnostních řešení a VMware, přední světový dodavatel cloudové infrastruktury a řešení pro podnikovou mobilitu, oznámily výsledky výzkumu mezi českými a slovenskými manažery zodpovědnými za ochranu osobních údajů, který zjišťoval, jak jsou připraveni na nové nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Většina firem v České republice a na Slovensku nad 100 zaměstnanců je již s novým nařízením GDPR obeznámena. Výzkum provedený ve spolupráci s agenturou Ipsos ukázal, že téměř 8 firem z 10 o nařízení ví, přičemž jeho znalost je o něco vyšší na Slovensku (89 %) než v České republice (69 %).

Obrázek ke článku Vyděračský software Locky se vrací, tváří se jako potvrzení platby, odhalil tým Cisco Talos

Vyděračský software Locky se vrací, tváří se jako potvrzení platby, odhalil tým Cisco Talos

Jeden z nejznámějších ransomwarů, Locky, se vrací. Po většinu roku 2016 patřil mezi nejrozšířenější vyděračské softwary. Ke svému šíření využíval emailové kampaně s infikovanými přílohami. Ransomware Locky byl rozesílán prostřednictvím botnetu (internetový robot zasílající spamy) Necurs. Jeho aktivita na konci roku 2016 téměř upadla a spolu s ní i šíření ransomwaru Locky. Před několika týdny se Necurs opět probudil a začal posílat spamy nabízející výhodný nákup akcií. Dne 21. dubna zaznamenal bezpečnostní tým Cisco Talos první velkou kampaň ransomwaru Locky prostřednictvím botnetu Necurs za posledních několik měsíců.

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý