Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHDJak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín

Jak studenti FI MUNI navrhují své první prototypy - Informační deska MHD

Google       Google       21. 10. 2011       12 627×

Společně s kolegou Jardou Coufalem vedeme cvičení předmětu FI MUNI – PV182 Komunikace člověka s počítačem, kde se studenti snaží vytvořit funkční prototyp vybraného projektu – od úvodních poznámek, přes wireframy až po funkční prototypy na počítači. Několik prototypů, které takto studenti vytvořili, bych chtěl ukázat.

Reklama
Reklama

Cílem předmětu je zkusit si navrhnout GUI k vybranému projektu, kde hlavním kritériem je použitelnost a přístupnost vytvořeného rozhraní.

Studenti měli na výběr z několika projektů, mimo jiné:

  • interaktivní informační panel FI
  • informační a prodejní místo železniční stanice
  • informační deska na zastávce MHD
  • e-mailový klient na mobilním zařízení
  • IM pro dotyková zařízení
  • RSS agregátor technicky zaměřených článků

Studenti si vybrali projekt Informační deska na zastávce MHD, ke kterému zpracovali své úvodní poznámky: jaká je aktuální situace, co by mělo dané zařízení (projekt) zlepšit na aktuální situaci, persony, úlohy a vybrané scénáře.

Dále měli za úkol vytvořit papírový prototyp – wireframy. Někteří se toho zhostili velkolepě a… Ostatně, podívejte se sami :-).

Ještě bych rád doplnil, že se jedná u studentů ve většině případů o první prototypy vůbec, většina nikdy nic podobného nedělala. Následující prototypy tak jsou vytvořeny zcela dle jejich návrhů, neprošly žádným hodnocením, úpravami ani kritikou. To je předmětem až další práce.






















Pokud bude zájem, zveřejním v dalším článku později i další papírové prototypy studentů, případně i další postupy jejich práce – funkční prototyp na počítači.

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

2 názory  —  2 nové  
Hlasování bylo ukončeno    
14 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako  Tinder, Airbnb nebo Uber

První český hackathon ve vlaku inspirovaly služby jako Tinder, Airbnb nebo Uber

Patnáct set kilometrů, cesta přes dva státy, šestnáct hodin programování a přísun energy drinků, tak by se dal shrnout unikátní hackathon ve vlaku pořádaný Kiwi.com. Z Prahy do Košic a zpět se svezlo celkem 13 týmů, každý s originálním nápadem. Hlavní výhru, voucher na letenky v hodnotě 2 500 EUR, si v Praze převzal tým až z Ukrajiny.

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Gamifikace nakupování dorazila i do České republiky

Zákazníci zejména retailových společností jsou často znuděni klasickými věrnostními či motivačními programy. Většinou z toho důvodu, že jsou jeden jako druhý a nepřináší nic nového. Ale i v České republice se projevují zahraniční trendy, nedávno zde totiž vstoupila na trh a rychle se uchytila nová platforma kombinující to nejlepší z věrnostních a motivačních programů, která navíc využívá prvky gamifikace – Rondo.cz. Na hlavní milníky vývoje nálad a motivace zákazníků a nejnovější trendy se zaměřil Jan Hřebabecký, spoluzakladatel Rondo.cz

Celý článekGoogle2. listopadu 2017PR
Obrázek ke článku NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

NopCommerce – datová vrstva a přístup k datům – 2. díl

V minulém článku jsme si představili platformu NopCommerce z globálního pohledu. V dnešním díle se již zaměříme na konkrétní část systému, a to datovou vrstvu. Představíme si základní stavební kameny systému v podobě doménových objektů. Ukážeme si, jakým způsobem rozšířit doménové objekty a jakým způsobem přistupuje NopCommerce k nastavení systému a modulů.

Reklama autora

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032018 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý