Jak jsem si vytvořil vlastní set ikon a co mě k tomu vedlo - Glyphicons
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Jak jsem si vytvořil vlastní set ikon a co mě k tomu vedlo - GlyphiconsJak jsem si vytvořil vlastní set ikon a co mě k tomu vedlo - Glyphicons

 
Hledat
Moderní platforma pro vytvoření vašeho nového webu – Wix.com.
Nyní už můžete mít web zdarma.
Vytvořte si vlastní webové stránky. Snadno, rychle a levně přes Saywebpage.com
Vybavení pro Laser Game
Spuštěn Filmový magazín
Laser Game Brno
Laser Game Ostrava

Jak jsem si vytvořil vlastní set ikon a co mě k tomu vedlo - Glyphicons

Google       Google       14. 11. 2011       13 954×

Už v době mého studia jsem obdivoval krásu a funkčnost různých symbolů, piktogramů a ikon. Jsou všude kolem nás a usnadňují nám denně orientaci jak ve virtuálním, tak i fyzickém světě. Někdy je ani nevnímáme a často je podvědomě bereme za samozřejmé.

Reklama
Reklama

Tyto na první pohled velmi jednoduché a přesto všeříkající symboly mě fascinovaly odjakživa. Díky mé mnohaleté praxi v reklamní agentuře jako reprodukční grafik vím, co dokáže takový „nefunkční piktogram“ způsobit. Design mě živí téměř 8 let. Ano, jsem teprve na začátku, ale během této krátké doby jsem měl možnost pracovat s velkou řadou různých setů ikon a piktogramů od méně či více známých autorů. Ty mi postupně přestávaly v každodenní práci stačit.

Došlo mi, že pokud nechci zbytek pracovního života upravovat nebo kombinovat několik setů ikon, budu si muset vytvořit svůj vlastní, který bude odpovídat mým představám.

Teprve dnes začínám skutečně chápat, co tvorba takového symbolu obnáší. Nejdůležitější poznání pro mě v tomhle směru bylo, že čím jednodušší symbol chci vytvořit, tím potřebuji více informací a času na přípravu. V praxi to znamená, že do výsledného tvaru symbolu musím zahrnout kromě toho, jak daná věc vypadá fyzicky, také to, jak ho lidé v praxi používají a chápou.

Mimo to, pokud má být symbol opravdu univerzální, musí být pochopitelný pro lidi na celém světě – nehledě na věk, rasu nebo pohlaví. Zní to jednoduše, ale právě tímto se vše relativně hodně komplikuje. Je to najednou velké množství faktorů, které musíte brát v úvahu v průběhu tvorby každé ikony.

Vždy proto věnuji minimálně stejně velké množství času přípravě a zjišťování informací i samotné konstrukci symbolu. Většinou postupuji tak, že nejprve zjistím, jestli už symbol existuje, jestli ho lidé používají a chápou správně a zda by šel udělat lépe – nebo jinak. Pokud je odpověď třikrát ano, pustím se do práce.

Samotný proces vypadá tak, že na jednom monitoru kombinuji tvary a zkouším různé varianty a na druhém monitoru neustále sleduji fotky a jiné materiály na Internetu, pomocí kterých se snažím zachytit podstatu předmětu nebo věci, kterou by měl symbol představovat.

Samozřejmě se mi to téměř nikdy nepovede hned napoprvé, ale čím více těchto proměnných v procesu navrhování zohledním, tím lepší je potom výsledek.

Původně jsem plánoval ikony používat čistě na svých projektech, ale když se jejich celkový počet rozrostl, rozhodl jsem se vše nabídnout i ostatním designérům. Věřím, že někde venku jsou lidé, kteří hledají stejnou jednoduchost a konzistentnost, o kterou se snažím já, a Glyphicons jim pomáhají v jejich každodenní práci, tak jako mně.

Nic na světě není dokonalé; jsem jeden z těch lidí, kteří na něčem pracují a prakticky nikdy nejsou s výsledkem zcela spokojeni, až na velmi krátké momenty během samotného dokončování práce. Je to prokletí a velká výhoda zároveň. Prokletí proto, že pocit z dobře odvedené práce trvá jen velmi krátkou dobu.

Velkou výhodou ale je, že právě tato vnitřní nespokojenost mě nutí ikonky neustále vylepšovat a doplňovat…

› Glyphicons.com

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
25 hlasů
Google
(fotka) Jan KovaříkAutor je nezávislý grafik na volné noze. Využívá svých praktických zkušeností z mnohaleté praxe v reklamní agentuře a pomáhá svým klientům růst a efektivně komunikovat se svými zákazníky. Ve volném čase se snaží najít ideální způsob jak spojit práci a osobní život.
Web     Twitter     LinkedIn    

Nové články

Obrázek ke článku V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

V přechodu na DVB-T2 tápou především senioři. Přeladit jim pomáhají vnoučata, zapojí se i stát

Už na konci měsíce může zůstat část Čechů bez televizního signálu. Vypínání stávající sítě začne již 27. listopadu v Praze a středních Čechách a do poloviny roku 2020 čeká přechod na nový standard pozemního digitálního televizního vysílání DVB-T2 celou republiku. K naladění nového televizního vysílání musí řada lidí nakoupit modernější zařízení, upravit antény nebo přejít na kabelové či internetové vysílání. 

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Zavádění Master Data Management v praxi

Zavádění Master Data Management v praxi

Předchozím článku jsme si vysvětlili, co jsou to Master Data, kdy je firma obvykle začíná řešit, v jakých krocích postupovat a jak nám může pomoci zvláštní nástroj pro evidenci Master dat. V tomto článku se podíváme na dvou příkladech, jak prakticky začít Master data řešit.

1. Nová Master Data, která potřebujeme někde spravovat
2. Zmapování existujících Master dat a určení jejich vlastníků

Obrázek ke článku 5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

5 nesprávných důvodů, proč dělat vlastní mobilní aplikaci

Myslíte si, že máte skvělý nápad na byznys apku a znáte všechno, co potřebujete? Možná vám vývoj software na míru rozmluví Vláďa Skoumal, z firmy studio SKOUMAL vyvijející mobilní aplikace 5.11. 2019 v 18:00 v Impact Hub Praha nebo tento jeho článek.


 

Obrázek ke článku Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Ericsson ConsumerLab Report: rozšířená realita je další úrovní gamingu

Celkem 66 % uživatelů zajímá rozšířená realita v oblasti gamingu. Mezi nimi je i 35 % těch, kteří jinak hry nehrají.
Pro téměř 50 % respondentů by bylo zajímavé zapojení virtuální objektů do reálného světa. Objekty by zůstaly tam, kde je při hře „umístili“.
Až 43 % uživatelů láká využití rozšířené reality ve sportu

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032019 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý