Nokia Lumia 800 – příběh designérů Nokie
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama

Nokia Lumia 800 – příběh designérů NokieNokia Lumia 800 – příběh designérů Nokie

 

Nokia Lumia 800 – příběh designérů Nokie

Google       Google       30. 1. 2012       15 618×

Insiderský pohled do vývoje nového telefonu od Nokie, Lumia 800, spolu s produktovými a UX designéry Nokie. Nová Lumia je založená na komponentech a inovacích předchozího modelu N9 a společného toho mají mnohem více.

Reklama
Reklama

Tvorba designu telefonu spolu s operačním systémem Windows Phone měla za cíl přinést tu nejlepší kvalitu. Design telefonu Nokia Lumia je hodně založen na práci, kterou již dříve odvedli na předchozím modelu, Nokia N9.

Spousta věcí – od softwaru, přes kopu inovací, součástek a komponent obsažených v Lumia 800, je stejná nebo velmi podobná těm, které byly použité v modelu N9. Hardware tak nebyl speciálně navržen přímo pro Windows Phone.

Chce to kuráž zkusit něco nového – může se toho hodně pokazit. Ale za poslední rok jsme zhmotnili naše vize, kuráž, jak se ukázalo, máme a vše se podařilo.
 — Stefan Pannenbecker, viceprezident průmyslového designu, Nokia

Při návrhu designu Nokia Lumia 800 si stanovili jeden prostý cíl – vytvořil lepší telefon. Něco, co spolu bude ladit, bude mít krásný design, výborný software a uživatelský prožitek (UX).

Designéři Nokie pracovali bok po boku s inženýry a designéry z Microsoftu ode dne, kdy bylo společné partnerství dohodnuto a podepsáno. Taková intenzivní spolupráce, která probíhala při vývoji telefonu Lumia, byla nová pro obě strany.

Touha vytvořit něco nového a lepšího táhla oba týmy dál a spolu s využitím společných zkušeností se to povedlo. Po dvou týdnech od představení Nokia Lumia v Londýně byla odezva obrovská, což potěšilo nejen celý tým designérů, ale také každého, kdo na produktu pracoval. Byl to důkaz, že Nokia je znovu na koni, mladá a připravená k boji.

Skvělá spolupráce není věda, je to o lidech. Abychom vytvořili takový produkt během šesti měsíců, bylo třeba obrovské disciplíny. Designéři musejí být dobře motivováni a sdílet stejnou filosofii.
— Kate Freebairn, kreativní ředitelka, Nokia UX design

Začít spolupracovat v takovém rozsahu byla pro hlavního UX designéra Nokie, Chrise Linnetta, neuvěřitelná výzva. Sám pracoval před uzavřením spolupráce v Microsoftu dva roky. Od prvního dne Microsoft a Nokia sdílely designérskou DNA, své zkušenosti, nápady i obavy z možného neúspěchu.

Stanovili si za cíl vytvořit telefon, který bude technologicky velmi pokrokový a který bude vyústěním skvělého partnerství Nokie a Microsoftu. Nebylo cílem vytvořit něco, co bude designovým skvostem, ale něco, co dobře funguje a u čeho uživatel bude vnímat evoluci designu.

Největší diskuze se vedly ohledně vnitřku telefonu. O tom, jak bude vypadat zvenku, už tolik ne.

Největší a první cíl, který si tým dal, byl výborný příjem signálu. Od prvního dne jsme chtěli vytvořit produkt s nejlepším výkonem na poli signálu. Ať už budou uživatelé v autě nebo budou brouzdat na internetu, vždy budou mít dobrý a nerušený signál.

Kvůli primárnímu zaměření na sílu a příjem signálu potřebovali materiál, který nazvali RF Transparent, což měla být odpověď na rušení signálu u iPhone 4S od Applu.

Dříve hledali různé možnosti, jaký optimální materiál zvolit. Zkoušeli kov i plast a ptali se spousty různých lidí, specialistů na materiály, aby vybrali ten nejlepší.

Technologie použité při výrobě jsou velmi podobné těm, které se využívají při práci s kovem. Cílem bylo, mimo jiné, vyhotovit vše z jednoho jediného kusu polykarbonátu. Barva je obsažena přímo v materiálu, a tak není snadno seškrabatelná.

Poté nastala otázka: Jak udělat, aby uživatelský prožitek a design produktu šly ruku v ruce, tvořily jeden kus? A podařilo se, ve výsledku je Windows Phone spojen se zařízením tak, že nepůsobí odděleně, ale přirozeně.

Lidem se líbí komfortní držení telefonu, zhotovení těla z jednoho kusu plastu (polykarbonát) a rozmanitost barevných kombinací.

Z designérského pohledu Nokia nikdy nezažila větší vzrušení a vášeň jako nyní, při tvorbě Lumie. Nokia Lumia 800 byla úžasnou tečkou na úžasné cestě.
— hlavní UX designér Nokie, Chris Linnett

Lumia je vyrobena ve více barevných variantách, lze tak zvolit model dle svého stylu.

"UI Windows Phone, který je uvnitř telefonu Lumia, je blíže k tomu, co lidé chtějí a potřebují," říká designér Anton Fahlgren.

„Nokia Lumia je první Windows Phone telefon, kde design telefonu a uživatelské rozhraní (UI)
jsou spolu sladěny, jako jeden celek.“

Nokia Lumia se stala ihned po uvedení do prodeje ve Velké Británii nejprodávanějším telefonem za uplynulý týden v poslední době. Prodeje byly tak úspěšné, že místní operátor Orange byl nucen umístit ve výloze pod maketou Lumie následující text: „Je tak oblíbená, že se vyprodala“.

Telefon Nokia Lumia 800 se prodává na západoevropských trzích od listopadu, do Česka přijde na začátku února spolu s modelem Lumia 710 a bude stát 12 490 Kč (resp. 7 990 Kč za model 710).

×Odeslání článku na tvůj Kindle

Zadej svůj Kindle e-mail a my ti pošleme článek na tvůj Kindle.
Musíš mít povolený příjem obsahu do svého Kindle z naší e-mailové adresy kindle@programujte.com.

E-mailová adresa (např. novak@kindle.com):

TIP: Pokud chceš dostávat naše články každé ráno do svého Kindle, koukni do sekce Články do Kindle.

Hlasování bylo ukončeno    
23 hlasů
Google
(fotka) Lukáš ChurýLukáš je šéfredaktorem Programujte, vyvíjí webové aplikace, fascinuje ho umělá inteligence a je lektorem na FI MUNI, kde učí navrhovat studenty GUI. Poslední dobou se snaží posunout Laser Game o stupeň výše a vyvíjí pro něj nové herní aplikace a elektroniku.
Web     Twitter     Facebook     LinkedIn    

Nové články

Reklama
Reklama
Obrázek ke článku Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Facebook spouští službu Marketplace V ČR

Společná platforma Marketplace usnadní lidem na Facebooku vyhledávání, nákup a prodej použitého zboží na lokální úrovni. Bude tak přímou konkurencí pro weby a aplikace se stejným zaměřením jako je například Letgo, Bazoš, Aukro, Sbazar a další.

Obrázek ke článku DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

DistrCut – optimalizace pomocí distribuované inteligence

Optimalizační systémy, které jsem dosud popisoval, se týkaly vždy optimalizace na jednom zařízení. Optimalizovalo se dělení tyčového materiálu na jedné pile, vypalování plošného materiálu na jednom plazmovém stroji, řídilo se tavení na jedné elektrické obloukové peci.

Ve výrobním procesu je však často nutné optimalizovat činnost celého výrobního úseku, kde je více různých objektů odlišného typu a koordinovat činnost těchto objektů k dosažení společného cíle, zpravidla kvality finálního výrobku. Řešení tohoto problému umožňuje distribuovaná inteligence.

Reklama autora

loadingtransparent (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true; po.src = 'https://apis.google.com/js/plusone.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s); })();
Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý